Project : Service-wagen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
service-après-vente

Project : Service-wagen

Bericht: # 63063Bericht service-après-vente »

Omdat ik in de toekomst mijn Renault 4F4 in ere wil herstellen als service-auto , doe ik hier deze oproep:

Zijn er andere ex service-wagens , al dan niet Renault-gebonden , bekend?
Zijn er veel wegenwacht-viertjes bekend?
Zijn er mensen die nog foto’s hebben van dergelijke service-auto’s?

Verder graag andere informatie of tips gezocht omtrent dit project.

Vriendelijke Renault groeten,
Thierry
Afbeelding
Laatst gewijzigd door service-après-vente op vr okt 21, 2005 5:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-Trelleur-

Bericht: # 63069Bericht -Trelleur- »

Je F4 werd al 's eerder genoemd op dit forum, geen wonder ook met zo'n opvallend ding. Zeer de moeite waard om zoiets in ere te houden/herstellen.
De belettering en kleuren lijken niet typisch voor Renault. Enig idee bij wat voor bedrijf de auto dienst heeft gedaan? En waaruit de service dan bestond?
Het zou wel eens een unikaat kunnen zijn, en dan is het lastig te bepalen wat de originele staat is. Of zouden er meer van zulke autootjes rondgereden hebben?
Bruikbare informatie zal wel schaars zijn denk ik, maar veel succes gewenst!
Er is tenminste 1 Renault-servicewagen binnen de club, maar of die origineel is weet ikniet. Hij ziet er ongeveer zo uit:

Afbeelding
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 63073Bericht R4F6GTX Automaat »

Het gele duidt op servicewagen van een renault personenwagen garage. Die heb je ook met groen, dan is het voor landbouwvoertuigen, rood voor vrachtwagens. Oranje heb ik ook gezien maar weet niet waarbij die thuishoort. Fietsen misschien... of anders een verkleurde rooie
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Peter H

Bericht: # 63078Bericht Peter H »

De rode kleur bij seviceauto's betekent de bedrijfs/vrachtwagenafdeling
Voor foto's en andere informatie zou je de importeur kunnen proberen
Voor de striping van de huidige servicewagens zijn kant en klaar pakketten leverbaar voor onder andere de kangoo en de trafic
Waarschijnlijk is dat toendertijd ook voor het 4tje geweest.
Probeer het bij hun is
als het maar geen kunststof bumpers heeft
service-après-vente

Bericht: # 63090Bericht service-après-vente »

Even kort : ik weet niet of de kleur nou rood of oranje is geweest , volgens mij gewoon oranje.
Anders zou de verkleuring zowel van rood naar oranje zijn gegaan als van rood naar wit.
Is er iemand op dit forum die de Franse taal goed genoeg beheerd om een een belletje naan Frankrijk te versturen , ik heb het telefoonnummer nog van de garage.
service-après-vente

Bericht: # 63091Bericht service-après-vente »

Even kort : ik weet niet of de kleur nou rood of oranje is geweest , volgens mij gewoon oranje.

Is er iemand op dit forum die de Franse taal goed genoeg beheerst om een een belletje naan Frankrijk te versturen , ik heb het telefoonnummer nog van de garage.
Laatst gewijzigd door service-après-vente op za okt 01, 2005 11:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 63102Bericht Le Car »

Ik zou Wander eens proberen.
Naast voorzitter van de club doet hij iets in Frans -Nederlandse contacten
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Wingnut

Bericht: # 63438Bericht Wingnut »

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben met dit plan. Ik heb bij Renault Nederland bot gevangen, die verwezen me door naar de Renault 4 club. Ik ga nog eens bij een garagebedrijf proberen waarvan ik weet dat ze een service R4 gehad hebben of ze daar nog foto's/info hebben waar we wat aan hebben
service-après-vente

Bericht: # 64503Bericht service-après-vente »

Wingnut schreef:Leuk om te zien dat ik niet de enige ben met dit plan.
Hoi beste ..........

Bedankt voor de reactie , ben benieuwd naar jou project “service wagenâ€
Rudi

Project : Service wagen

Bericht: # 64527Bericht Rudi »

Wat ik weet van oranje is dat deze kleur vroeger van de vrachtwagen-divisie was. De vooral in Frankrijk rijdende pechdienst van destijds, een soort ANWB van onderlinge garages reed bijna altijd in 1000 KG Goelettes in de kleur oranje, met het logo in wit.
Foto's heb ik niet of nog niet kunnen vinden.

Ooit is mij zo'n dergelijke wagen aangeboden, door ruimte gebrek en kennis heb ik dat toen voorbij laten gaan, jammer.
berrievanmier
Contacteer:

Bericht: # 64549Bericht berrievanmier »

Ik heb op marktplaats onder renault express een service wagen gezien in oranje -rood. Je moet hem zelf even opzoeken, links op het forum zetten is niet mijn sterkste kant.
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
Plaats reactie