werkplaatshandboek digitaal

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Is er behoefte aan een digitaal werkplaatshandboek?

Nee
3
8%
Ja, maar het bestaat al
1
3%
Ja
32
89%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

werkplaatshandboek digitaal

Bericht: # 62454Bericht Ron »

Ik heb al geruime tijd de beschikking over een gekopieerd werkplaatshandboek. Volgens mij is het er eentje van begin 80, maar weet ik niet meer uit m'n hoofd.
Nu is het voor mij mogelijk om met wat kleine moeite (stapel papier is 4cm dik) het ding in PDF formaat te krijgen, maar dat ga ik alleen maar doen als er genoeg vraag naar is, en als het niet reeds beschikbaar is.
Het boek is Nederland en staat barstensvol duidelijke plaatjes.
Copyrights voor mijn kopie was geen probleem voor ome Renault.
Of het straks mailkundig gedistribueerd moet worden of dat via deze site mag, kan later wel uitgezocht worden.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 62458Bericht R4F6GTX Automaat »

Het lijkt mij een goed idee maar toch heb ik "nee" gestemd om de doodeenvoudige reden dat ik al die plaatjes al in mijn kop opgeslagen heb, om het zo maar te zeggen. Dus voor de hobbysleutelaars onder hier lijkt me het wel een goed idee... Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Renault 4tl rallye
Berichten: 1
Lid geworden op: ma aug 08, 2005 1:05 pm
Locatie: Huissen

digitaal werkplaatshandboek

Bericht: # 62471Bericht Renault 4tl rallye »

Hallo, de hierbovenstaande opmerking vat ik niet helemaal .......
Heeft deze meneer niets anders te doen als pochen en aanzichzelf te denken...
Ik heb ook allerlei plaatjes en stemmen in mijn hoofd, maar ook anderen mogen daar van kennis nemen en gebruik maken.
Hart voor de R4 is toch het belangrijkst, nee stemmen heeft naar mijns inziens ook geen zin of er moet een gegronde reden zijn bijvoorbeeld de keuze van "er is al een gescande of pdf versie..."
"zeggen om iets te zeggen te hebben zegt veel over degene die iets zegt"
(Herman Brood)

Maar goed dat is mijn mening, en daar is een forum voor!

vr.gr.
René
Rally-racing is life, the rest is just waiting for the next rally.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 62474Bericht Rodeo-6 »

He, paul, mooie billen hoor :-?

in je avatar :P :P
>> Doe mij maar een DAF <<
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Re: digitaal werkplaatshandboek

Bericht: # 62479Bericht Rik »

Renault 4tl rallye schreef:Hallo, de hierbovenstaande opmerking vat ik niet helemaal .......
Heeft deze meneer niets anders te doen als pochen en aanzichzelf te denken...
Ik heb ook allerlei plaatjes en stemmen in mijn hoofd, maar ook anderen mogen daar van kennis nemen en gebruik maken.
Hart voor de R4 is toch het belangrijkst, nee stemmen heeft naar mijns inziens ook geen zin of er moet een gegronde reden zijn bijvoorbeeld de keuze van "er is al een gescande of pdf versie..."
"zeggen om iets te zeggen te hebben zegt veel over degene die iets zegt"
(Herman Brood)

Maar goed dat is mijn mening, en daar is een forum voor!

vr.gr.
René
:-?

volgens mij kun je beter niet zo snel een oordeel geven over iemand die iets langer lid is van het forum en de club, zeker als deze persoon duidelijk zijn eigen mening geeft en daarmee de vraag beantwoord!

De vraag is toch wie er interesse in heeft! Is ook lullig om te zeggen dat hij wel interesse heeft en er straks niets mee doet, als iedereen dat doet is het zonde van de tijd, en dat is nu net wat de auteur wil weten!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Peter H
Berichten: 16
Lid geworden op: di jul 26, 2005 9:05 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht: # 62484Bericht Peter H »

De boeken die je te kort hebt kun je bij mij lenen ik mag ze van de baas lenen
ik heb ze nu oo thuis is een stuk duidelijker dan de normale vraagbaak
als het maar geen kunststof bumpers heeft
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: digitaal werkplaatshandboek

Bericht: # 62503Bericht R4F6GTX Automaat »

Renault 4tl rallye schreef: Heeft deze meneer niets anders te doen als pochen en aanzichzelf te denken...
Nee hoor, niks om te pochen of wat dan ook. Ik weet het voor mezelf genoeg en deel mijn ervaring ook graag met anderen. Je hoeft maar te vragen...
Het is inderdaad dat zo'n hoop werk als Ron wil gaan doen niet aan mij besteed is.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 62515Bericht Ron »

Het meeste werk (kopiëren) is al gebeurd. Ik was altjd al van plan om de boel eens on-line te zetten, maar ik heb geen automatische scanner.
Ik kan er nu waarschijnlijk wel eentje gaan gebruiken, én ik ben het huis een beetje aan het opruimen. En waarom iets volumineus bewaren als het ook in bitjes kan. Tevens is het makkelijker te distribueren.
Zo te zien willen de meesten wel zoiets, dus ik ga even kijken wat er mogelijk is.
En de optie "nee" had ik er speciaal voor Paul en andere experts ingezet.
Kunnen ze ook eens wat kiezen in een poll :)
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 62521Bericht R4F6GTX Automaat »

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Ifris
Berichten: 82
Lid geworden op: di aug 02, 2005 12:23 am
Locatie: Putten
Contacteer:

Bericht: # 62590Bericht Ifris »

Ik stem voor, en als je nog een plekje zoekt om het geheel op internet te stallen als het door gaat, neem dan even contact met me op, heb nog wel een hoop server ruimte over, dan kunnen de belangstellenden het gewoon downloaden, lijkt me beter dan via de mail.

Groet

Sebas
>>> Keep the rubber side down <<<
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 62595Bericht Ron »

Natuurlijk is downloaden beter. En helemaal goed als dat via de clubsite kan. Daarentegen zouden er dan weeer auteursrechtelijke problemen kunnen ontstaan. Via de mail loopt dat zo'n vaart namelijk niet.
Overigens zie je vaak bij autoclubs dat dit soort info alleen toegankelijk is voor leden. Wij zijn niet zo snobistisch geloof ik. En als je de statuten moet geloven zetten wij ons in voor het behoud van het viertje in Nederland. Er staat niet bij dat je dan lid van de club moet zijn, maar marketingtechnisch is dat juist wel weer interessant.
We zien wel.
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 62602Bericht Tanja & Maus »

Hoe groot zou dat worden in MB's?
________4
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 62630Bericht Ron »

Werkelijk nog geen flauw benul. Hangt oa af van de vraag of ik het OCR of gewoon gescand wil hebben denk ik. Dientengevolge daaromtrent niettegenstaande het feit dat desalniettemin van desentwege : iemand nog eisen ten aanzien van terugvindbare tekst? Anders wordt het gewoon gerubriceerd volgens de gegeven hoofdstukindeling. Lijkt mij verder geen probleem denk ik. Excuses voor de tekst, maar ik heb een biertje op.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 62647Bericht R4F6GTX Automaat »

Doet 1 biertje dat bij jou? hmmm, kom ook eens op een kampeerweekend... gezelli
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 62659Bericht marco »

Ik heb de drie CD's van renault dialogys pas gekocht, daar moet de garagehandleiding van de 4 in zijn geheel opstaan. Iemandd ervaring met het installeren van dialogys op XP? Het moet kunnen lees ik op het renaulttuning forum, maar het lukt nog niet echt...
Plaats reactie