Pagina 1 van 1

R5 motor in R4

Geplaatst: di aug 16, 2005 3:25 pm
door r
hallo, ik wil een dwars liggende R5 motor in m'n R4 zetten. Heeft iemand daar ervaring mee.Op de plaats van de poelie van de nokkenas zit alleen een dopje en op de krukas van de R5 zit een poelie. En past het koppelinghuis van de R4 gewoon op het R5 blok?

Geplaatst: di aug 16, 2005 5:09 pm
door jbeekmann
Waarom zijn er toch nog steeds mensen die dat willen? Er zijn genoeg motoren met meer vermogen die makkelijker passen...
ergo: met een beetje handigheid past alles :D

Geplaatst: di aug 16, 2005 8:17 pm
door Bruutmans
jbeekmann schreef:Er zijn genoeg motoren met meer vermogen die makkelijker passen...
welke allemaal?

Geplaatst: di aug 16, 2005 8:32 pm
door Le Car
Ff een rijtje?

Oa R5,R6,R7,R12,R15,Caravelle,Alpine1100/1300,estafette,r8.

Keus genoeg lijkt me :P

Geplaatst: di aug 16, 2005 8:51 pm
door mctommi
koop een BMW.

Even rechtzetten; ik kom uit de deusjevoo-hoek.
Daar wilde men ook vaak een GS-motor in hun eendje.

De snelheid is leuk, maar je zit in een kaartenhuisje. Als je een aanrijding krijgt zit je in een houten doosje na afloop ! Dat doosje van het crematorium.

Als je hard wilt rijden kan je ook voor weinig een degelijke auto kopen. Doe dat dan maar..............Alles in verhouding.

Tenzij je persé dood wilt gaan in je auto.

Groeten,
Tom.

P.S. Ik bezat ooit een Peugeot 205GTI........EENMAAL trapte ik deze auto door tot 195 per uur. Was GELIJK genezen en sliep de nacht erna slecht. Duidelijk ? Zo niet, email me maar.

Geplaatst: wo aug 17, 2005 12:34 am
door Rodeo-6
mctommi schreef:koop een BMW.

Even rechtzetten; ik kom uit de deusjevoo-hoek.
Daar wilde men ook vaak een GS-motor in hun eendje.

De snelheid is leuk, maar je zit in een kaartenhuisje. Als je een aanrijding krijgt zit je in een houten doosje na afloop ! Dat doosje van het crematorium.

Als je hard wilt rijden kan je ook voor weinig een degelijke auto kopen. Doe dat dan maar..............Alles in verhouding.

Tenzij je persé dood wilt gaan in je auto.

Groeten,
Tom.

P.S. Ik bezat ooit een Peugeot 205GTI........EENMAAL trapte ik deze auto door tot 195 per uur. Was GELIJK genezen en sliep de nacht erna slecht. Duidelijk ? Zo niet, email me maar.
Normaal gesproken bemoei ik me nooit ergens mee :roll:

Maar hier sluit ik me volledig bij aan.
Ik heb de restanten van een om een boom gevouwen mini gezien, en echt de restanten.
En dan die schijt golfjes, je wilt niet weten hoe vreselijk mis dit kan gaan.
Wat een lol jezelf om een boom heen vouwen omdat je zo graag wat harder wilt,
En wat doe je je vrienden en familie aan ?
En je kinderen als je die hebt.
Leuk dat je van 0 naar 100 in zoveel seconden kan.


Maar hoe hard kan je van 100 naar 0

Tuurlijk kan je wel iets doen, zet er een 32 carb op en je hebt 45 pk i.p.v. 34.
Verder gaan is waanzin, daar is de vier niet voor uitgerust.
Tuurlijk hoef je je hier niets van aan te trekken,

Jij
bent verantwoordelijk voor alles wat je doet.
En alleen

JIJ.

En normaal gesproken, wil je een mensenleven niet op je geweten hebben.

En als je aangehouden wordt, door mij of 1 van m'n kollega's, en het blijkt zo te zijn dat je wagentje niet aan de type goedkeurig voldoet, wordt ie in beslag genomen, verbeurt verklaard en versnippert.
Plus natuurlijk de nodige boetes :evil:

Geplaatst: wo aug 17, 2005 2:02 am
door mctommi
amen

Geplaatst: wo aug 17, 2005 11:13 am
door r
Het is natuurlijk wel leuk wat voor motor er in kan en hoe hard je kan en beter niet kan, maar daar vroeg ik niet om. Ik vroeg of iemand er ervaring mee heeft om een dwars liggende R5 motor in een R4 in te bouwen en hoe je de problemen met de poelies oplost. Graag geen reacties over hoe dom dit zou zijn. Ik wil niet harder rijden, maar ik kan een nieuwere motor krijgen en de oude heeft al 300000 km gereden, vandaar.

Geplaatst: wo aug 17, 2005 11:49 am
door Ron
Koppeling past wel. In mijnes is een gat in het schutbord gezaagd om ruimte te maken voor de poelies (met name de dynamo). Het gaat niet echt ten koste van ruimte voor de bijrijder, maar je schutbord is dus niet meer de oude.
Er zijn er die nog gedachten hebben over de poelies omdraaien, maar ik weet niet of dat al ergens gedaan is.

Geplaatst: do aug 18, 2005 9:12 am
door Bruutmans
Je hoeft echt niet hard te rijden om in een vouw te liggen hoor.
Ik presteer dat met een lullige 20km per uur.
Ik heb er ook heus wel eens over de 200 gereden,best lekker voor plusminus een paar km.
veel te link.