R5 motor in R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R5 motor in R4
hallo, ik wil een dwars liggende R5 motor in m'n R4 zetten. Heeft iemand daar ervaring mee.Op de plaats van de poelie van de nokkenas zit alleen een dopje en op de krukas van de R5 zit een poelie. En past het koppelinghuis van de R4 gewoon op het R5 blok?
- Bruutmans
- Contacteer:
welke allemaal?jbeekmann schreef:Er zijn genoeg motoren met meer vermogen die makkelijker passen...
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
koop een BMW.
Even rechtzetten; ik kom uit de deusjevoo-hoek.
Daar wilde men ook vaak een GS-motor in hun eendje.
De snelheid is leuk, maar je zit in een kaartenhuisje. Als je een aanrijding krijgt zit je in een houten doosje na afloop ! Dat doosje van het crematorium.
Als je hard wilt rijden kan je ook voor weinig een degelijke auto kopen. Doe dat dan maar..............Alles in verhouding.
Tenzij je persé dood wilt gaan in je auto.
Groeten,
Tom.
P.S. Ik bezat ooit een Peugeot 205GTI........EENMAAL trapte ik deze auto door tot 195 per uur. Was GELIJK genezen en sliep de nacht erna slecht. Duidelijk ? Zo niet, email me maar.
De snelheid is leuk, maar je zit in een kaartenhuisje. Als je een aanrijding krijgt zit je in een houten doosje na afloop ! Dat doosje van het crematorium.
Als je hard wilt rijden kan je ook voor weinig een degelijke auto kopen. Doe dat dan maar..............Alles in verhouding.
Groeten,
Tom.
P.S. Ik bezat ooit een Peugeot 205GTI........EENMAAL trapte ik deze auto door tot 195 per uur. Was GELIJK genezen en sliep de nacht erna slecht. Duidelijk ? Zo niet, email me maar.
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
- Rodeo-6
- Contacteer:
Normaal gesproken bemoei ik me nooit ergens meemctommi schreef:koop een BMW.
Groeten,
Tom.

Maar hier sluit ik me volledig bij aan.
Ik heb de restanten van een om een boom gevouwen mini gezien, en echt de restanten.
En dan die schijt golfjes, je wilt niet weten hoe vreselijk mis dit kan gaan.
Wat een lol jezelf om een boom heen vouwen omdat je zo graag wat harder wilt,
En wat doe je je vrienden en familie aan ?
En je kinderen als je die hebt.
Leuk dat je van 0 naar 100 in zoveel seconden kan.
Maar hoe hard kan je van 100 naar 0
Tuurlijk kan je wel iets doen, zet er een 32 carb op en je hebt 45 pk i.p.v. 34.
Verder gaan is waanzin, daar is de vier niet voor uitgerust.
Tuurlijk hoef je je hier niets van aan te trekken,
Jij
bent verantwoordelijk voor alles wat je doet.
En alleen
JIJ.
En normaal gesproken, wil je een mensenleven niet op je geweten hebben.
En als je aangehouden wordt, door mij of 1 van m'n kollega's, en het blijkt zo te zijn dat je wagentje niet aan de type goedkeurig voldoet, wordt ie in beslag genomen, verbeurt verklaard en versnippert.
Plus natuurlijk de nodige boetes

>> Doe mij maar een DAF <<
Het is natuurlijk wel leuk wat voor motor er in kan en hoe hard je kan en beter niet kan, maar daar vroeg ik niet om. Ik vroeg of iemand er ervaring mee heeft om een dwars liggende R5 motor in een R4 in te bouwen en hoe je de problemen met de poelies oplost. Graag geen reacties over hoe dom dit zou zijn. Ik wil niet harder rijden, maar ik kan een nieuwere motor krijgen en de oude heeft al 300000 km gereden, vandaar.
Koppeling past wel. In mijnes is een gat in het schutbord gezaagd om ruimte te maken voor de poelies (met name de dynamo). Het gaat niet echt ten koste van ruimte voor de bijrijder, maar je schutbord is dus niet meer de oude.
Er zijn er die nog gedachten hebben over de poelies omdraaien, maar ik weet niet of dat al ergens gedaan is.
Er zijn er die nog gedachten hebben over de poelies omdraaien, maar ik weet niet of dat al ergens gedaan is.
- Bruutmans
- Contacteer:
Je hoeft echt niet hard te rijden om in een vouw te liggen hoor.
Ik presteer dat met een lullige 20km per uur.
Ik heb er ook heus wel eens over de 200 gereden,best lekker voor plusminus een paar km.
veel te link.
Ik presteer dat met een lullige 20km per uur.
Ik heb er ook heus wel eens over de 200 gereden,best lekker voor plusminus een paar km.
veel te link.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?