Pagina 1 van 2
krijg motortje niet fijn afgesteld
Geplaatst: za aug 06, 2005 11:37 pm
door R4F6GTX Automaat
Krijg motortje niet lekker afgesteld. 1108cc (GTL) Kleppen gesteld, contactpuntjes gesteld, ontsteking geprobeerd op tijd te zetten maar dan loopt ie niet lekker. Slangetje van spruitstuk naar carb<>carterventilatie was gescheurd, zit nu een nieuw op. Luchtfiler is nieuw. Wat nu nog?
Geplaatst: za aug 06, 2005 11:38 pm
door Jan-Geert
loopt ie op alle cilinders?
Geplaatst: zo aug 07, 2005 1:30 am
door R4F6GTX Automaat
ja.
Hij loopt ook weer niet zo slecht zoals ie op 3 pitten zou lopen.
Geplaatst: zo aug 07, 2005 12:40 pm
door Supersuus
jhjfgch
Geplaatst: zo aug 07, 2005 12:49 pm
door -Trelleur-
Misschien is de ontstekingstiming niet juist voor de soort benzine?
Als er euro 95 in zit moet de ontsteking vroeger staan dan de fabriekswaarde van 4 graden.
Geplaatst: zo aug 07, 2005 10:36 pm
door Rodeo-6
Trelleur schreef:Misschien is de ontstekingstiming niet juist voor de soort benzine?
Als er euro 95 in zit moet de ontsteking vroeger staan dan de fabriekswaarde van 4 graden.
Ze hebben weer ergens iets horen tingelen, wat een onzin verhaal ut grungn.
En wat is ontstekingstiming nu weer ???????????????
Er is geen r4 op 4 graden, niet 1
Paul ga maar 's aan je mengsel schroef draaien
Geplaatst: zo aug 07, 2005 11:01 pm
door -Trelleur-
Er is geen r4 op 4 graden, niet 1
Toch wel: de 956 cc zoals genoemd werd heeft 4 graden voorontsteking nodig. Eenvoudig te verifiëren in het juiste handboek, en op het klemmetje aan de bobinekabel. Maar als jij het liever met 12 graden doet: veel succes!
Geplaatst: zo aug 07, 2005 11:55 pm
door Bruutmans
Ik neem aan dat jullie het over buitentemperatuur hebben nietwaar?? hahaha,dan doe mij maar 24 graden en een koel briesje whahaha

Geplaatst: di aug 09, 2005 10:47 am
door Tanja & Maus
Buitentemperatuur? veel te koud nu!
Maarre hij loopt nog steeds een beetje k*t zeg maar.

Nog iemand goeie ideeen? We hebben de laatste keer 98 getankt ,leek hierdoor meer vermogen te hebben maar voor het lopen zelf maakt het verder weinig uit.
Geplaatst: di aug 09, 2005 12:27 pm
door Rodeo-6
Nou gewoon het standaard verhaal
Ontsteking afstellen, vacuumvervroeger controleren.
kompressie meten, kleppen stellen.
Spruitstuk op valse lucht controleren, ook de carburator voet.
Beetje schroeven aan de mengsel schroef als je alles gehad hebt

Geplaatst: di aug 09, 2005 11:05 pm
door R4F6GTX Automaat
Rodeo-6â„¢ schreef:Nou gewoon het standaard verhaal
Ontsteking afstellen, vacuumvervroeger controleren.
kompressie meten, kleppen stellen.
Spruitstuk op valse lucht controleren, ook de carburator voet.
Beetje schroeven aan de mengsel schroef als je alles gehad hebt

Ja, allemaal nagelopen maar nog wil ie niet wat ik wil.
Geplaatst: wo aug 10, 2005 8:37 am
door schoapke
al een flinke rotschop geprobeerd?
hielp bij de stoomboot. alleen rookte die daarna een beetje

Geplaatst: wo aug 10, 2005 11:31 am
door Supersuus
Ik heb precies hetzelfde euvel en ik denk de koppakking, ben ook sinds gisteren ineens koelvloeistof kwijt.
Gelukkig heb ik die weer terug gevonden: in de olie

Geplaatst: wo aug 10, 2005 9:17 pm
door Tanja & Maus
De koelvloeistof blijft redelijk op peil dacht ik dus ik ga er niet van uit dat de koppakking lek is? Hoe kan je dat checken behalve koelvloeistof peil?
Geplaatst: wo aug 10, 2005 10:12 pm
door jbeekmann
belletjes in je expansievat?