krijg motortje niet fijn afgesteld

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

krijg motortje niet fijn afgesteld

Bericht: # 61933Bericht R4F6GTX Automaat »

Krijg motortje niet lekker afgesteld. 1108cc (GTL) Kleppen gesteld, contactpuntjes gesteld, ontsteking geprobeerd op tijd te zetten maar dan loopt ie niet lekker. Slangetje van spruitstuk naar carb<>carterventilatie was gescheurd, zit nu een nieuw op. Luchtfiler is nieuw. Wat nu nog?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 61934Bericht Jan-Geert »

loopt ie op alle cilinders?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 61937Bericht R4F6GTX Automaat »

ja.
Hij loopt ook weer niet zo slecht zoals ie op 3 pitten zou lopen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 61949Bericht Supersuus »

jhjfgch
Laatst gewijzigd door Supersuus op zo aug 07, 2005 1:37 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 61951Bericht -Trelleur- »

Misschien is de ontstekingstiming niet juist voor de soort benzine?
Als er euro 95 in zit moet de ontsteking vroeger staan dan de fabriekswaarde van 4 graden.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 61964Bericht Rodeo-6 »

Trelleur schreef:Misschien is de ontstekingstiming niet juist voor de soort benzine?
Als er euro 95 in zit moet de ontsteking vroeger staan dan de fabriekswaarde van 4 graden.
Ze hebben weer ergens iets horen tingelen, wat een onzin verhaal ut grungn.
En wat is ontstekingstiming nu weer ???????????????
Er is geen r4 op 4 graden, niet 1

Paul ga maar 's aan je mengsel schroef draaien
>> Doe mij maar een DAF <<
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 61967Bericht -Trelleur- »

Er is geen r4 op 4 graden, niet 1
Toch wel: de 956 cc zoals genoemd werd heeft 4 graden voorontsteking nodig. Eenvoudig te verifiëren in het juiste handboek, en op het klemmetje aan de bobinekabel. Maar als jij het liever met 12 graden doet: veel succes!
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 61970Bericht Bruutmans »

Ik neem aan dat jullie het over buitentemperatuur hebben nietwaar?? hahaha,dan doe mij maar 24 graden en een koel briesje whahaha :wink: :D
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 62033Bericht Tanja & Maus »

Buitentemperatuur? veel te koud nu! :D

Maarre hij loopt nog steeds een beetje k*t zeg maar. :wink: Nog iemand goeie ideeen? We hebben de laatste keer 98 getankt ,leek hierdoor meer vermogen te hebben maar voor het lopen zelf maakt het verder weinig uit.
________4
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 62042Bericht Rodeo-6 »

Nou gewoon het standaard verhaal :o
Ontsteking afstellen, vacuumvervroeger controleren. :P
kompressie meten, kleppen stellen. :(
Spruitstuk op valse lucht controleren, ook de carburator voet. :roll:
Beetje schroeven aan de mengsel schroef als je alles gehad hebt :P
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 62074Bericht R4F6GTX Automaat »

Rodeo-6â„¢ schreef:Nou gewoon het standaard verhaal :o
Ontsteking afstellen, vacuumvervroeger controleren. :P
kompressie meten, kleppen stellen. :(
Spruitstuk op valse lucht controleren, ook de carburator voet. :roll:
Beetje schroeven aan de mengsel schroef als je alles gehad hebt :P
Ja, allemaal nagelopen maar nog wil ie niet wat ik wil.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 62090Bericht schoapke »

al een flinke rotschop geprobeerd?

hielp bij de stoomboot. alleen rookte die daarna een beetje :wink:
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 62106Bericht Supersuus »

Ik heb precies hetzelfde euvel en ik denk de koppakking, ben ook sinds gisteren ineens koelvloeistof kwijt.
Gelukkig heb ik die weer terug gevonden: in de olie :-?
Gebruikersavatar
Tanja & Maus
Berichten: 209
Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
Locatie: Fritsbergen

Bericht: # 62139Bericht Tanja & Maus »

De koelvloeistof blijft redelijk op peil dacht ik dus ik ga er niet van uit dat de koppakking lek is? Hoe kan je dat checken behalve koelvloeistof peil?
________4
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 62146Bericht jbeekmann »

belletjes in je expansievat?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie