Pagina 1 van 1
startmotorprobleem
Geplaatst: wo jul 27, 2005 12:55 pm
door Bauke Bos
Beste iedereen,
Als ik mijn 6 volts R4 start, komt de startmotor amper rond (Ducellier 6135A). Laatst had ik toevallig een auto thuis, die ook 6 volt was en heb mijn R4 met startkabels proberen te starten, maar dit gaf precies hetzelfde. De accu van mijn R4 is nieuw en ik heb de kabels en de massa schoongemaakt, zodat hij wel de volle mep stroom krijgt, want dit heb ik met een multimeter gemeten. Nu is mijn vraag: wat kan er mankeren aan mijn startmotor? Zoveel verstand heb ik ook niet van startmotors, waarschijnlijk één van jullie wel. Alvast bedankt!
Bauke
Geplaatst: wo jul 27, 2005 3:31 pm
door jbeekmann
Koolborstels versleten? Kortsluiting in de wikkelingen?
Ik zou zeggen: breng hem even naar de expert! Die kan hem voor je doormeten en eventueel reviseren.
Geplaatst: wo jul 27, 2005 9:15 pm
door Rodeo-6
En het kan ook nog erger, n.l. dat je een klein koelwater lek hebt.
Water laat zich n.l. niet samen persen, waardoor de startmoteur echt niet prettig rond gaat
Zie het startmoter verhaal van Emmy ergens op het forum, geloof ongeveer 1 maand terug ofzo
Geplaatst: wo jul 27, 2005 10:46 pm
door R4F6GTX Automaat
Hedde gai un wattergekoelde startmowtor Rodeo-6?

Geplaatst: wo jul 27, 2005 10:50 pm
door Rik
wel een watergekoeld hoofdje met een ernstig lek, waardoor het nogal klotst denk ik

Geplaatst: do jul 28, 2005 11:08 am
door jbeekmann
Is niet helemaal onzin hoor. Als er water in je cilinder(s) is gekomen dan wordt je compressie hoger. Mocht er nu echt een sloot water instaan dan is de compressie zo hoog dat je de krukas en drijfstangen naar de tering helpt. Zo bar heb ik het echter nog nooit gehoord, zeker niet bij een viertje.
Bij die verhoogde compressie heeft de startmotor dus meer moeite rond te draaien. Echter zeer onwaarschijnlijk geval. Check eerst je startmotor maar eens bij een specialist.
Geplaatst: do jul 28, 2005 8:07 pm
door Hugo
Dat klinkt als: verwijder de bougies en probeer te starten.
Als er bij het starten een douche ontstaat is je koppakking lek...
Geplaatst: vr jul 29, 2005 11:39 am
door Bauke Bos
Morgen gaan we eerst op vakantie, maar als ik terugkom, zal ik de startmotor wel eens loshalen en laten nazien. Het laatste lijkt me onwaarschijnlijk, omdat de motor verder goed loopt en aan de olie en het koelwater niks mankeert.
Bauke
Geplaatst: vr jul 29, 2005 12:06 pm
door R4F6GTX Automaat
jbeekmann schreef:Is niet helemaal onzin hoor. Als er water in je cilinder(s) is gekomen dan wordt je compressie hoger. Mocht er nu echt een sloot water instaan ......
Gaan jouw kleppen nooit open om je sloot water eruit te laten?
Geplaatst: vr jul 29, 2005 1:21 pm
door jbeekmann
Meestal wel ja, ik kan dat naar eigen inzicht regelen. De motor heeft daarentegen een opgelegde openingstiming, geregeld door de distributie hierbij zijn er momenten dat beide klepjes dicht zijn en dat het zuigertje omhoog komt...
Ik zei er ook al bij dat dit niet zo heel waarschijnlijk is. Na één keertje ronddraaien moet dat probleem opgelost zijn...