startmotorprobleem
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
startmotorprobleem
Beste iedereen,
Als ik mijn 6 volts R4 start, komt de startmotor amper rond (Ducellier 6135A). Laatst had ik toevallig een auto thuis, die ook 6 volt was en heb mijn R4 met startkabels proberen te starten, maar dit gaf precies hetzelfde. De accu van mijn R4 is nieuw en ik heb de kabels en de massa schoongemaakt, zodat hij wel de volle mep stroom krijgt, want dit heb ik met een multimeter gemeten. Nu is mijn vraag: wat kan er mankeren aan mijn startmotor? Zoveel verstand heb ik ook niet van startmotors, waarschijnlijk één van jullie wel. Alvast bedankt!
Bauke
Als ik mijn 6 volts R4 start, komt de startmotor amper rond (Ducellier 6135A). Laatst had ik toevallig een auto thuis, die ook 6 volt was en heb mijn R4 met startkabels proberen te starten, maar dit gaf precies hetzelfde. De accu van mijn R4 is nieuw en ik heb de kabels en de massa schoongemaakt, zodat hij wel de volle mep stroom krijgt, want dit heb ik met een multimeter gemeten. Nu is mijn vraag: wat kan er mankeren aan mijn startmotor? Zoveel verstand heb ik ook niet van startmotors, waarschijnlijk één van jullie wel. Alvast bedankt!
Bauke
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Is niet helemaal onzin hoor. Als er water in je cilinder(s) is gekomen dan wordt je compressie hoger. Mocht er nu echt een sloot water instaan dan is de compressie zo hoog dat je de krukas en drijfstangen naar de tering helpt. Zo bar heb ik het echter nog nooit gehoord, zeker niet bij een viertje.
Bij die verhoogde compressie heeft de startmotor dus meer moeite rond te draaien. Echter zeer onwaarschijnlijk geval. Check eerst je startmotor maar eens bij een specialist.
Bij die verhoogde compressie heeft de startmotor dus meer moeite rond te draaien. Echter zeer onwaarschijnlijk geval. Check eerst je startmotor maar eens bij een specialist.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Meestal wel ja, ik kan dat naar eigen inzicht regelen. De motor heeft daarentegen een opgelegde openingstiming, geregeld door de distributie hierbij zijn er momenten dat beide klepjes dicht zijn en dat het zuigertje omhoog komt...
Ik zei er ook al bij dat dit niet zo heel waarschijnlijk is. Na één keertje ronddraaien moet dat probleem opgelost zijn...
Ik zei er ook al bij dat dit niet zo heel waarschijnlijk is. Na één keertje ronddraaien moet dat probleem opgelost zijn...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!