Groot APK dilemma
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Vossenberg
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 2:00 am
- Locatie: Wageningen
Groot APK dilemma
Hallo beste Renault liefhebbers.
Ze hebben me vandaag eens flink laten schrikken bij de Renault dealer… Het was voor de jaarlijkse APK keuring dat ik mij overgaf aan de expertise van dames heren (eigenlijk enkel heren) autoreparateurs. Deze hadden slecht nieuws voor mij; onverbiddelijke afkeuring. Nu rekenden zij mij even voor wat ik zou moeten ophoesten als ik mijn zeegroene trots aldaar zou laten opknappen. Het bleek een bedrag te zijn dat de anderhalf maal aanschafprijs rijkelijk overschreed! Niet iets wat ik zomaar ergens achter de hand heb.
Nu ben ik heel hard op zoek naar iemand die me zou willen helpen. Ik heb namelijk a) geen kennis b) geen gereedschap en c) geen plaats om dit varkentje te wassen. Ik hoop zo ontiegelijk hard dat iemand me wil bijstaan in dezen om schorsing of misschien zelfs sloop te voorkomen!
Ik zal hieronder de uitslag van het keuringsrapport geven (enkele zaken zijn te overzien en zou ik misschien nog wel zelf kunnen doen, maar andere zaken zijn iets of wat gecompliceerder):
Gordel RV moet vervangen worden
Contactpunt stadslicht RV moet opgeschoond worden
Geen beeld bij koplampen L, R
Accuplaat dient vervangen te worden
Handrem dient strakker afgesteld te worden
Uitlaat lekt bij spruitstuk (dus toch geen authentiek geluid dat pruttelen)
Fuseekogelhoes gescheurd
Fuseekogel RO lichte speling
(en nu komt het…)
Ophanging rond achteras RA doorgeroest
Mocht iemand mij hierbij in raad en daad bijstaan, heel heel graag…
Ik hoop van jullie te horen,
Bart
Ze hebben me vandaag eens flink laten schrikken bij de Renault dealer… Het was voor de jaarlijkse APK keuring dat ik mij overgaf aan de expertise van dames heren (eigenlijk enkel heren) autoreparateurs. Deze hadden slecht nieuws voor mij; onverbiddelijke afkeuring. Nu rekenden zij mij even voor wat ik zou moeten ophoesten als ik mijn zeegroene trots aldaar zou laten opknappen. Het bleek een bedrag te zijn dat de anderhalf maal aanschafprijs rijkelijk overschreed! Niet iets wat ik zomaar ergens achter de hand heb.
Nu ben ik heel hard op zoek naar iemand die me zou willen helpen. Ik heb namelijk a) geen kennis b) geen gereedschap en c) geen plaats om dit varkentje te wassen. Ik hoop zo ontiegelijk hard dat iemand me wil bijstaan in dezen om schorsing of misschien zelfs sloop te voorkomen!
Ik zal hieronder de uitslag van het keuringsrapport geven (enkele zaken zijn te overzien en zou ik misschien nog wel zelf kunnen doen, maar andere zaken zijn iets of wat gecompliceerder):
Gordel RV moet vervangen worden
Contactpunt stadslicht RV moet opgeschoond worden
Geen beeld bij koplampen L, R
Accuplaat dient vervangen te worden
Handrem dient strakker afgesteld te worden
Uitlaat lekt bij spruitstuk (dus toch geen authentiek geluid dat pruttelen)
Fuseekogelhoes gescheurd
Fuseekogel RO lichte speling
(en nu komt het…)
Ophanging rond achteras RA doorgeroest
Mocht iemand mij hierbij in raad en daad bijstaan, heel heel graag…
Ik hoop van jullie te horen,
Bart
compromisloos stuiterballen
- Hanz
- Berichten: 3210
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Kop op, dat ziet er allemaal niet zo dramatisch uit. Laten keuren bij officiële Renault is natuurlijk niet de beste optie. Bij mijn laatste APK wilde de garage ook wel voor 1000 euro sleutelen.... werd uiteindelijk 200 oid...
- Gordel RV moet vervangen worden: nou ja, zeurpieten
- Contactpunt stadslicht RV moet opgeschoond worden: beetje krabben, WD40 opspuiten
- Geen beeld bij koplampen L, R: kijken of de reflector OK is (geen roest en zo; bij mij werd er een afgekeurd die ik gewoon heb laten zitten, daarna gewoon goedgekeurd). Het kan ook zo zijn dat het bolletje een beetje scheef zit of niet goed is. In dat geval: bolletje vervangen. In het uiterste geval: koplamp vervangen, zit gewoon geschroefd. Wel grille loshalen dan
- Accuplaat dient vervangen te worden: stukje in of op lassen, goed in de menie zetten zodat ze zien dat je er iets aan gedaan hebt
- Handrem dient strakker afgesteld te worden: pff, weet niet hoe dat bij die nieuwerwetse 4tjes zit... kan je dat stellen bij de handrem?
- Uitlaat lekt bij spruitstuk (dus toch geen authentiek geluid dat pruttelen): spruitstuk losschroeven, nieuwe pakking monteren. Niet vergeten alles goed schoon te maken.
- Fuseekogelhoes gescheurd: zie eerdere topics over fusees. Investeer in een goede trekker.
- Fuseekogel RO lichte speling: idem
(en nu komt het…)
- Ophanging rond achteras RA doorgeroest: da's minder leuk, zoek een lasser en spendeer een paar euri aan wat nieuw blik.
Volgens mij hoeft dit je de kop niet te kosten.
- Gordel RV moet vervangen worden: nou ja, zeurpieten
- Contactpunt stadslicht RV moet opgeschoond worden: beetje krabben, WD40 opspuiten
- Geen beeld bij koplampen L, R: kijken of de reflector OK is (geen roest en zo; bij mij werd er een afgekeurd die ik gewoon heb laten zitten, daarna gewoon goedgekeurd). Het kan ook zo zijn dat het bolletje een beetje scheef zit of niet goed is. In dat geval: bolletje vervangen. In het uiterste geval: koplamp vervangen, zit gewoon geschroefd. Wel grille loshalen dan
- Accuplaat dient vervangen te worden: stukje in of op lassen, goed in de menie zetten zodat ze zien dat je er iets aan gedaan hebt
- Handrem dient strakker afgesteld te worden: pff, weet niet hoe dat bij die nieuwerwetse 4tjes zit... kan je dat stellen bij de handrem?
- Uitlaat lekt bij spruitstuk (dus toch geen authentiek geluid dat pruttelen): spruitstuk losschroeven, nieuwe pakking monteren. Niet vergeten alles goed schoon te maken.
- Fuseekogelhoes gescheurd: zie eerdere topics over fusees. Investeer in een goede trekker.
- Fuseekogel RO lichte speling: idem
(en nu komt het…)
- Ophanging rond achteras RA doorgeroest: da's minder leuk, zoek een lasser en spendeer een paar euri aan wat nieuw blik.
Volgens mij hoeft dit je de kop niet te kosten.
- Vossenberg
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 2:00 am
- Locatie: Wageningen
Dank je voor deze opbeurende woorden.
Nu zoek ik dan dus inderdaad een lasser... kent iemand een lasser die zich daar voor weet te laten porren (of mooier nog is zelf zo'n lasser)?
Hoofd koel houden en stap voor stap afwerken die punten, vossenberg; beet hij zichzelf toe in de derde persoon.
Nu zoek ik dan dus inderdaad een lasser... kent iemand een lasser die zich daar voor weet te laten porren (of mooier nog is zelf zo'n lasser)?
Hoofd koel houden en stap voor stap afwerken die punten, vossenberg; beet hij zichzelf toe in de derde persoon.

compromisloos stuiterballen
hoi Vossenberg
Nou dit zijn in mijn ogen niet echt grote afkeur punten.
Mijn advies ga eens naar DROEF en vraag naar Rein Woonde op barak 53 Woont nu in GRoningen maar is daar heel erg vaak. Hij wil dit vast wel samen met je reaparen. En ander advies ga nooit met een oudere auto naar de dealer maar naar een gewone garage. Liefst klein
Succes
Ps Ik neem aan dat je droef kent
Nou dit zijn in mijn ogen niet echt grote afkeur punten.
Mijn advies ga eens naar DROEF en vraag naar Rein Woonde op barak 53 Woont nu in GRoningen maar is daar heel erg vaak. Hij wil dit vast wel samen met je reaparen. En ander advies ga nooit met een oudere auto naar de dealer maar naar een gewone garage. Liefst klein
Succes
Ps Ik neem aan dat je droef kent
Rodeo is af
lassen aan de achteras: zie www.otogazzi.com (r4zaken) volgens mij is dat ongeveer het klusje (of kunsje) wat gedaan moet worden.
En voor las klussen kun je volgens mij terecht bij "R4F6GTX Automaat" (in de buurt van valkenswaard, als hij tijd en zin heeft) of "Le Car" (Amsterdam, als hij tijd en zin heeft)
groeten Nico
En voor las klussen kun je volgens mij terecht bij "R4F6GTX Automaat" (in de buurt van valkenswaard, als hij tijd en zin heeft) of "Le Car" (Amsterdam, als hij tijd en zin heeft)
groeten Nico
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen
- Vossenberg
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 2:00 am
- Locatie: Wageningen
Nope... net iets verder... een zeegroene TL halverwege de grebbedijk tegenover de steenfabriek (richting blauwe kamer).Tanja & Maus schreef:Niet toevallig een oranje 4 he? Net achter het centrum in Wageningen?
In ieder geval bedankt voor alle raad. Ik zal de auto laten schorsen bij de RDW aangezien ik de klus niet meer geklaard krijg voor de uiterste keuringsdatum. Dan heb ik ook alle tijd om op mijn gemak de auto weer klaar te stomen voor een nieuwe keuring.
compromisloos stuiterballen
- Tanja & Maus
- Berichten: 209
- Lid geworden op: zo mei 01, 2005 7:59 pm
- Locatie: Fritsbergen
- Gordel RV moet vervangen worden: nou ja, zeurpieten
Helaas mag een gordel niet gerafeld zijn of teveel haren
Wij branden de losse draadjes weg met een aansteker als het niet te erg is
Er mogen geen banen in de gordel beschadigd zijn is inderdaad afkeur.- Geen beeld bij koplampen L, R: kijken of de reflector OK is (geen roest en zo-
Als de reflector dof of vochtig is maak hem eens schoon dit helpt meestal voldoende
Helaas mag een gordel niet gerafeld zijn of teveel haren
Wij branden de losse draadjes weg met een aansteker als het niet te erg is
Er mogen geen banen in de gordel beschadigd zijn is inderdaad afkeur.- Geen beeld bij koplampen L, R: kijken of de reflector OK is (geen roest en zo-
Als de reflector dof of vochtig is maak hem eens schoon dit helpt meestal voldoende
groot apk dilemma
Sory
Een keer was voldoende
Een keer was voldoende
ha bart,
met lassen kan ik je ook niet helpen, maar ben je bijv al bij Maarten van Kessel geweest? (garage Kihon) zit op pleintje met autobedrijven in de Nude, de ingang van het pleinje is schuin tegenover de renault dealer. Hij heeft flink wat viertjes en ook veel onderdelen.
weet je auto wel door keuring te krijgen voor een stuk minder dan bij de dealer. Succes!!
groeten Joep
(van die lichtblauwe, die ook nog wel eens over de Grebbedijk scheurt. heb hem dit jaar zelf door de keuring gekregen, mankeerde niks gelukkig)
met lassen kan ik je ook niet helpen, maar ben je bijv al bij Maarten van Kessel geweest? (garage Kihon) zit op pleintje met autobedrijven in de Nude, de ingang van het pleinje is schuin tegenover de renault dealer. Hij heeft flink wat viertjes en ook veel onderdelen.
weet je auto wel door keuring te krijgen voor een stuk minder dan bij de dealer. Succes!!
groeten Joep
(van die lichtblauwe, die ook nog wel eens over de Grebbedijk scheurt. heb hem dit jaar zelf door de keuring gekregen, mankeerde niks gelukkig)
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Uiterste keurdatum van de APK, betekend officieel dat ie dan weer gekeurd dient te zijn.........
MAARRRRRRR
Je mag er wel een paar weekjes overheen, niet te gek natuurlijk.
En wat ook wel handig is om te weten is........
Dat je twee maanden voordat je APK verloopt het object al weer kan laten keuren, waarbij je de oorsprokelijke einddatum, 1 jaar verder behoud, dus dan heb je max 14 maanden APK op je object.
MAARRRRRRR
Je mag er wel een paar weekjes overheen, niet te gek natuurlijk.
En wat ook wel handig is om te weten is........
Dat je twee maanden voordat je APK verloopt het object al weer kan laten keuren, waarbij je de oorsprokelijke einddatum, 1 jaar verder behoud, dus dan heb je max 14 maanden APK op je object.
>> Doe mij maar een DAF <<
- Vossenberg
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 2:00 am
- Locatie: Wageningen