Ik krijg de achterremmen niet ontlucht

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik krijg de achterremmen niet ontlucht

Bericht: # 60775Bericht Helmertje »

Hey

Ik ging mijn remmen ontluchten, op de ouderwetse handmatige manier, want remmen doet ie niet (behalve handrem) dus kan hem niet naar een garage brengen.

Ik ben rechtsachter begonnen, maar die rem kwam geen vloeistof uit, vreemd, dus linkerachterrem geprobeerd, daar kwam wel een beetje vloeistof uit, maar schoot niet op.
Dus linksvoor, vijf keer pompen, een hoop geborrel en ontlucht, kwam een hoop zwarte drab uit. Zo gebeurd.
Rechtsvoor kwamen drie luchtbelletjes uit en toen heldere gele remvloeistof, dus zat ook wel goed.
Weer linksachter proberen, nippel open, rem wordt ingetrapt en mijn vloeistof wordt in de rem gezogen :o ????? :( Dat is neit goed, dus weer dicht. Rechtsachter precies hetzelfde.

Hoe komt dit en wat moet ik eraan doen???
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 60777Bericht -Trelleur- »

Ik heb een tip voor als je de auto toch naar een garage wil brengen: sleep een auto achter je aan met remmen die het WEL doen (en een alerte bestuurder). Misschien mag het niet officieel zo, maar het is in ieder geval veiliger dan andersom.

Voor het ontluchten zou ik liever een speciale kit gebruiken zoals Gunson's Eezibleed. Je kunt het systeem dan effectiever onder druk zetten dan met de handmatige methode en het kan voor jouw probleem ook wel een oplossing zijn.

Afbeelding
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 60781Bericht Helmertje »

kewl! :D
yellowsub
Berichten: 263
Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am

setje

Bericht: # 60782Bericht yellowsub »

setje doet 30 euro hier in breda, ik heb hem liggen, maar nog niet nodig gehad. leuker met paps ontluchten.... beetje samen doen. maar schijnt ideaal te zijn idd.

tuut tuut

bart
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 60787Bericht Helmertje »

Ik heb een tip voor als je de auto toch naar een garage wil brengen: sleep een auto achter je aan met remmen die het WEL doen (en een alerte bestuurder). Misschien mag het niet officieel zo, maar het is in ieder geval veiliger dan andersom.
Dat slepen vertrouw ik niet zo met die roest, straks rij ik zonder achterkoetswerk fijn door het rode licht LOL[/quote]
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 60853Bericht Willem de Zwijger »

Dat je niks uit die achterremmen krijgt kan liggen aan de remdrukbegrenzer of hoe heetdatdingookweer, zit ergens in de buurt van het linkerachterwiel (volg de remleiding). Als je op de krik staat (omdat je er makkelijk bij wilt kunnen wil je het wiel eraf halen) wil dat ding wel eens de oliedoorvoer beperken. Remedie: als je wiel eraf is, zet dan een krik onder de velg en dan opdraaien tot de normale positie. Uiteraard alle prut eruit, er moet fijn blanke olie uitkomen.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 60938Bericht Rodeo-6 »

Hoe komt dit en wat moet ik eraan doen???
Waarschijnlijk ? nog nooit de remvloeistof ververst, dit moet om de drie jaar omdat remvloeistof vocht in zich opneemt.
Als je voorwielen wel remmen kan je der best mee rijden, wel eerder remmen en er om denken dat je pedaal dieper staat.
Denk dat de boel achter gewoon verstopt zit met prut.
Oplossing: remcylinders openhalen en ook de remkracht verdeler, de grote moer kan los, en schoonmaken.
Leidinkjes kan je door blazen met de compressor, nee niet op 10 bar, 2 a 3 ongeveer.
Als je dan toch bezig bent is het verstandig om ook voor de boel 's ernstig te kontroleren.
De remcylinders voor krijg je eruit door ze zonder de remvoeringen langzaam naar buiten te pompen.
Het monteren van alles doe je met ate vet
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 60940Bericht Bruutmans »

Adult Television Entertainment?
Hebben die dan een instructie video soms?? :D :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 61107Bericht Helmertje »

Hey!!

Kan best dat de remvloeistof nog nooit vervangen is, die vorige gast heeft er 4 jaar mee rondgereden en er nog nooit iets groots aan laten doen, alleen APK-dingetjes. En er kwam behoorlijk zwarte prut uit de rechtervoorrem (linker niet, maar die zit ook zowat aan de hoofdremcylinder vast)

Is wel een werk om alles te demonteren, ik zal eens aan de slag gaan dan.
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 61118Bericht Hugo »

Rodeo-6â„¢ schreef:De remcylinders voor krijg je eruit door ze zonder de remvoeringen langzaam naar buiten te pompen.
Je bedoeld de zuigers uit de cylinders...
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 63524Bericht Helmertje »

Achterremmen zijn ontlucht :) Op naar een nieuwe APK.

De ontluchtingsnippels waren dichtgeroest, dus er helemaal uit gedraaid en met een speld weer vrij gemaakt, ontluchten en tadaa, een hard rempedaal :)

Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden over hoe het motortje loopt
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 63536Bericht Hugo »

Helmertje schreef: Ik ben alleen nog niet helemaal tevreden over hoe het motortje loopt
Als het meezit doet de keurmeester dit tijdens het CO kontroleren :wink:
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 63567Bericht Helmertje »

Heb ik al gedaan !! :D Een vriend van mij heeft zijn CO-meter achterin zijn auto gelegd, meegenomen en even CO afgesteld, toen liep ie al stukken beter. Ik denk dat ik het roet eraf moet branden door eens flink over de snelweg te jakkeren, voor zover een R4 dat toelaat.
efsix
Berichten: 51
Lid geworden op: wo feb 19, 2003 2:00 am

Bericht: # 64248Bericht efsix »

waar haal je de Eezibleed weg ?
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 64252Bericht cees en jantine »

efsix schreef:waar haal je de Eezibleed weg ?
www.bccp.nl
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Plaats reactie