APK Afkeur
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
APK Afkeur
Mijn R6 is kort geleden afgekeurd. Op rottigheid (gek he?).
Ik twijfel alleen of de afkeur terecht is. Het gaat om een tweetal gaatjes in de bodemplaat (niet dragend dus). Mijn vraag is: weet iemand wat het exacte afkeurcriterium is voor het niet-dragende gedeelte van de bodemplaat of waar ik dat kan vinden?
Alvast dank
Ik twijfel alleen of de afkeur terecht is. Het gaat om een tweetal gaatjes in de bodemplaat (niet dragend dus). Mijn vraag is: weet iemand wat het exacte afkeurcriterium is voor het niet-dragende gedeelte van de bodemplaat of waar ik dat kan vinden?
Alvast dank
6TL77
- Bruutmans
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
- Locatie: Beak blif Beak
- Contacteer:
Volgens mij is het in de dragende delen een bepaald aantal procent.
Volgens mij (als het geen gaten zijn zo groot als voetballen) is het onterecht omdat het geen dragende delen zijn.
Volgens mij (als het geen gaten zijn zo groot als voetballen) is het onterecht omdat het geen dragende delen zijn.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Op deze site zou je het complete reglement moeten kunnen downloaden:
http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techapk.htm
Citaat: Indien je echt geinteresseerd bent in de complete APK-regelgeving, hebben wij een programma ter download waarin echt alles staat over de APK-keuringseisen en overige regelgeving.
Ik heb het niet geprobeerd trouwens.
http://www.chaosboyz.nl/rubriek/techniek/techapk.htm
Citaat: Indien je echt geinteresseerd bent in de complete APK-regelgeving, hebben wij een programma ter download waarin echt alles staat over de APK-keuringseisen en overige regelgeving.
Ik heb het niet geprobeerd trouwens.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Dank voor de link, komt zeker bij mijn favorieten te staan! Een verplicht stukje literatuur voor iedere doorgewinterde Renaultrijder!
Voor wat betreft de roestschade is het verhaal in de richtlijnen alleen te complex voor mijn tere hersentjes. Weet iemand misschien in normaal Nederlands te verklaren wat het criterium is?
Voor wat betreft de roestschade is het verhaal in de richtlijnen alleen te complex voor mijn tere hersentjes. Weet iemand misschien in normaal Nederlands te verklaren wat het criterium is?
6TL77
[b]Artikel 2.2.7[/b]
Beoordelingsprincipe roestschade-omvang bodemplaat
Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Algemene bouwwijze van het voertuig, Motorrijtuigen welke geen volledig dragend chassis hebben, Beoordelingsprincipes voor de bepaling van de roestschade-omvang per onderdeel, per bevestiging van een onderdeel of per sectie van de bodemplaat
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
1. De bepaling van de roestschade-omvang van de bodemplaat van de personenruimte geschiedt aan de hand van de volgende beoordelingsprincipes, waarbij het hoogste percentage maatgevend is:
a. de verhouding uitgedrukt in procenten tussen het beschadigde oppervlak van de sectie en het gehele oppervlak van de sectie, en
b. de verhouding tussen de lengte van de schade aan de randen van de sectie en de totale randlengte van de sectie.
2. Roestschade die doorloopt in verschillende secties moet worden beoordeeld als schade die aanwezig is in de grootste van de betrokken secties.
3. Bij dubbele bodemplaten wordt de bovenste plaat beoordeeld zoals is aangegeven in het eerste lid; de onderste plaat wordt beoordeeld als één grote sectie.
4. Indien een gedeelte van de bodemplaat tevens deel uitmaakt van een langs- of dwarsligger (koker), moet dit gedeelte worden meegerekend voor de bepaling van het oppervlak dan wel de randlengte.
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
[b]Artikel 2.2.10[/b]
Bepaling roestschade-omvang
Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Algemene bouwwijze van het voertuig, Motorrijtuigen welke geen volledig dragend chassis hebben, Beoordelingsprincipes voor de bepaling van de roestschade-omvang per onderdeel, per bevestiging van een onderdeel of per sectie van de bodemplaat
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
1. De roestschade-omvang van de bevestiging van onderdelen, met uitzondering van de bevestiging van plaatdelen en wielkasten, wordt bepaald door een schatting te maken omtrent de afname in procenten van de sterkte van de bevestiging van het ene onderdeel aan het andere, in het gebied dat wordt omsloten door een denkbeeldige lijn gelegen op een afstand van 100 mm rondom de bevestiging.
2. De roestschade in het gebied buiten de denkbeeldige lijn wordt buiten beschouwing gelaten.
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
[b]
Artikel 2.2.6[/b]
Sectieverdeling roestschade-omvang bodemplaat
Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Algemene bouwwijze van het voertuig, Motorrijtuigen welke geen volledig dragend chassis hebben, Beoordelingsprincipes voor de bepaling van de roestschade-omvang per onderdeel, per bevestiging van een onderdeel of per sectie van de bodemplaat
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
[b]
Bijlage 1 Behorende bij artikel 2.2.3 tot en met 2.2.5.[/b]
Motorrijtuigen welke geen volledig dragend chassis hebben
Regeling Permanente Eisen
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
Roestschadegradatie bij maximum functieverlies per onderdeel, per bevestiging van een onderdeel of per sectie van de bodemplaat.
Plaatdelen
Bodemplaatsectie 8E 2.2.6
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
dusss......
Beoordelingsprincipe roestschade-omvang bodemplaat
Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Algemene bouwwijze van het voertuig, Motorrijtuigen welke geen volledig dragend chassis hebben, Beoordelingsprincipes voor de bepaling van de roestschade-omvang per onderdeel, per bevestiging van een onderdeel of per sectie van de bodemplaat
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
1. De bepaling van de roestschade-omvang van de bodemplaat van de personenruimte geschiedt aan de hand van de volgende beoordelingsprincipes, waarbij het hoogste percentage maatgevend is:
a. de verhouding uitgedrukt in procenten tussen het beschadigde oppervlak van de sectie en het gehele oppervlak van de sectie, en
b. de verhouding tussen de lengte van de schade aan de randen van de sectie en de totale randlengte van de sectie.
2. Roestschade die doorloopt in verschillende secties moet worden beoordeeld als schade die aanwezig is in de grootste van de betrokken secties.
3. Bij dubbele bodemplaten wordt de bovenste plaat beoordeeld zoals is aangegeven in het eerste lid; de onderste plaat wordt beoordeeld als één grote sectie.
4. Indien een gedeelte van de bodemplaat tevens deel uitmaakt van een langs- of dwarsligger (koker), moet dit gedeelte worden meegerekend voor de bepaling van het oppervlak dan wel de randlengte.
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
[b]Artikel 2.2.10[/b]
Bepaling roestschade-omvang
Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Algemene bouwwijze van het voertuig, Motorrijtuigen welke geen volledig dragend chassis hebben, Beoordelingsprincipes voor de bepaling van de roestschade-omvang per onderdeel, per bevestiging van een onderdeel of per sectie van de bodemplaat
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
1. De roestschade-omvang van de bevestiging van onderdelen, met uitzondering van de bevestiging van plaatdelen en wielkasten, wordt bepaald door een schatting te maken omtrent de afname in procenten van de sterkte van de bevestiging van het ene onderdeel aan het andere, in het gebied dat wordt omsloten door een denkbeeldige lijn gelegen op een afstand van 100 mm rondom de bevestiging.
2. De roestschade in het gebied buiten de denkbeeldige lijn wordt buiten beschouwing gelaten.
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
[b]
Artikel 2.2.6[/b]
Sectieverdeling roestschade-omvang bodemplaat
Regeling Permanente Eisen, Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen, Algemene bouwwijze van het voertuig, Motorrijtuigen welke geen volledig dragend chassis hebben, Beoordelingsprincipes voor de bepaling van de roestschade-omvang per onderdeel, per bevestiging van een onderdeel of per sectie van de bodemplaat
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
[b]
Bijlage 1 Behorende bij artikel 2.2.3 tot en met 2.2.5.[/b]
Motorrijtuigen welke geen volledig dragend chassis hebben
Regeling Permanente Eisen
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
Roestschadegradatie bij maximum functieverlies per onderdeel, per bevestiging van een onderdeel of per sectie van de bodemplaat.
Plaatdelen
Bodemplaatsectie 8E 2.2.6
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
dusss......
6TL77