Kumbaja milord
Geplaatst: di mei 03, 2005 9:04 am
Dit zou ook in het bloopers topic kunnen, maar het was dermate heavy dat ik dacht: deze emotie verdient een apart topicje.
Ik reed gisteravond van Dordrecht naar Diemen met een mooi gitaartje achterin de auto wat ik via Marktplaats op de kop had getikt. Het laatste zonnetje scheen, en het kumbaja gevoel had zich helemaal meester van mij gemaakt. Ik denk, wat stinkt die auto voor me toch naar benzine, maar dat kon niet want het was een vrachtwagen. Ik kijk op mijn benzinemeter en zie dat hij veel en veel te laag staat, ik had nog getankt op de heenweg, dus hij zou bij de hoogste stip moeten staan. Ik denk, ik ga even kijken wat er aan de hand is, maar reed toen net een pompstation voorbij. Ik denk: om hem nou op de vluchtstrook te zetten...ik rij even door tot ik een wat prettiger plek zie.
De motor liep ondertussen prachtig rond dus ik denk: wat kan dat toch zijn, en na enig sherlock holmeswerk kwam ik op een losse benzineretourleiding als oplossing. O, dacht ik nog, dat is niet zo gevaarlijk, want dat zit allemaal onderaan, en daar zit niks heets en ook geen vonk...
Na een een km of vijf kan ik eindelijk netjes van de weg af en dat moet ook wel want de benzine staat nu op reserve. De lucht blijft zo'n beetje hetzelfde, de auto begint een beetje te bokken.
Bij AC restaurant Meerkerk zet ik hem stil en doe de motorkap open...een gigantische benzinelucht slaat me tegemoet, en de vloeibare benzine zit overal aan de dynamokant. De dynamo zelf is helemaal zeiknat, en ook daaronder. Holy shit denk ik, dat is zeker geen losgeschoten benzineretour leiding. Ik voel wat aan de benzineleiding en meteen zie ik het: er zit een overgang los daar waar de koperleiding van de pomp afkomt, en dan de hoek om moet om op het rubberen slangetje van het benzinefilter aan te sluiten.
Ik heb geen enkel gereedschap bij me, dus bel ik de wegenwacht, affijn een half uur later rij ik weer.
Maar vannacht sliep ik uitermate slecht met de hele tijd visioenen van een op volle snelheid open knallende motorkap, een totaal uitgebrande motorruimte en als eindpunt een uitgebrand wrak half onder de vangrail.
Terwijl ik het 's ochtends nog tegen mijn zoontje had gezegd: als je benzine ruikt moet je altijd onmiddelijk stoppen, was ik toch bijna het slachtoffer geworden van een enorme onderschatting. Twintig liter benzine spoot ondertussen over mijn dynamo, blijkbaar zitten er geen vonkende koolborstels in dat ding, kumbaja milord...
Ik reed gisteravond van Dordrecht naar Diemen met een mooi gitaartje achterin de auto wat ik via Marktplaats op de kop had getikt. Het laatste zonnetje scheen, en het kumbaja gevoel had zich helemaal meester van mij gemaakt. Ik denk, wat stinkt die auto voor me toch naar benzine, maar dat kon niet want het was een vrachtwagen. Ik kijk op mijn benzinemeter en zie dat hij veel en veel te laag staat, ik had nog getankt op de heenweg, dus hij zou bij de hoogste stip moeten staan. Ik denk, ik ga even kijken wat er aan de hand is, maar reed toen net een pompstation voorbij. Ik denk: om hem nou op de vluchtstrook te zetten...ik rij even door tot ik een wat prettiger plek zie.
De motor liep ondertussen prachtig rond dus ik denk: wat kan dat toch zijn, en na enig sherlock holmeswerk kwam ik op een losse benzineretourleiding als oplossing. O, dacht ik nog, dat is niet zo gevaarlijk, want dat zit allemaal onderaan, en daar zit niks heets en ook geen vonk...
Na een een km of vijf kan ik eindelijk netjes van de weg af en dat moet ook wel want de benzine staat nu op reserve. De lucht blijft zo'n beetje hetzelfde, de auto begint een beetje te bokken.
Bij AC restaurant Meerkerk zet ik hem stil en doe de motorkap open...een gigantische benzinelucht slaat me tegemoet, en de vloeibare benzine zit overal aan de dynamokant. De dynamo zelf is helemaal zeiknat, en ook daaronder. Holy shit denk ik, dat is zeker geen losgeschoten benzineretour leiding. Ik voel wat aan de benzineleiding en meteen zie ik het: er zit een overgang los daar waar de koperleiding van de pomp afkomt, en dan de hoek om moet om op het rubberen slangetje van het benzinefilter aan te sluiten.
Ik heb geen enkel gereedschap bij me, dus bel ik de wegenwacht, affijn een half uur later rij ik weer.
Maar vannacht sliep ik uitermate slecht met de hele tijd visioenen van een op volle snelheid open knallende motorkap, een totaal uitgebrande motorruimte en als eindpunt een uitgebrand wrak half onder de vangrail.
Terwijl ik het 's ochtends nog tegen mijn zoontje had gezegd: als je benzine ruikt moet je altijd onmiddelijk stoppen, was ik toch bijna het slachtoffer geworden van een enorme onderschatting. Twintig liter benzine spoot ondertussen over mijn dynamo, blijkbaar zitten er geen vonkende koolborstels in dat ding, kumbaja milord...