Kumbaja milord

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Kumbaja milord

Bericht: # 56734Bericht Willem de Zwijger »

Dit zou ook in het bloopers topic kunnen, maar het was dermate heavy dat ik dacht: deze emotie verdient een apart topicje.
Ik reed gisteravond van Dordrecht naar Diemen met een mooi gitaartje achterin de auto wat ik via Marktplaats op de kop had getikt. Het laatste zonnetje scheen, en het kumbaja gevoel had zich helemaal meester van mij gemaakt. Ik denk, wat stinkt die auto voor me toch naar benzine, maar dat kon niet want het was een vrachtwagen. Ik kijk op mijn benzinemeter en zie dat hij veel en veel te laag staat, ik had nog getankt op de heenweg, dus hij zou bij de hoogste stip moeten staan. Ik denk, ik ga even kijken wat er aan de hand is, maar reed toen net een pompstation voorbij. Ik denk: om hem nou op de vluchtstrook te zetten...ik rij even door tot ik een wat prettiger plek zie.
De motor liep ondertussen prachtig rond dus ik denk: wat kan dat toch zijn, en na enig sherlock holmeswerk kwam ik op een losse benzineretourleiding als oplossing. O, dacht ik nog, dat is niet zo gevaarlijk, want dat zit allemaal onderaan, en daar zit niks heets en ook geen vonk...
Na een een km of vijf kan ik eindelijk netjes van de weg af en dat moet ook wel want de benzine staat nu op reserve. De lucht blijft zo'n beetje hetzelfde, de auto begint een beetje te bokken.
Bij AC restaurant Meerkerk zet ik hem stil en doe de motorkap open...een gigantische benzinelucht slaat me tegemoet, en de vloeibare benzine zit overal aan de dynamokant. De dynamo zelf is helemaal zeiknat, en ook daaronder. Holy shit denk ik, dat is zeker geen losgeschoten benzineretour leiding. Ik voel wat aan de benzineleiding en meteen zie ik het: er zit een overgang los daar waar de koperleiding van de pomp afkomt, en dan de hoek om moet om op het rubberen slangetje van het benzinefilter aan te sluiten.
Ik heb geen enkel gereedschap bij me, dus bel ik de wegenwacht, affijn een half uur later rij ik weer.
Maar vannacht sliep ik uitermate slecht met de hele tijd visioenen van een op volle snelheid open knallende motorkap, een totaal uitgebrande motorruimte en als eindpunt een uitgebrand wrak half onder de vangrail.
Terwijl ik het 's ochtends nog tegen mijn zoontje had gezegd: als je benzine ruikt moet je altijd onmiddelijk stoppen, was ik toch bijna het slachtoffer geworden van een enorme onderschatting. Twintig liter benzine spoot ondertussen over mijn dynamo, blijkbaar zitten er geen vonkende koolborstels in dat ding, kumbaja milord...
Laatst gewijzigd door Willem de Zwijger op di mei 03, 2005 12:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
barrybas
Berichten: 97
Lid geworden op: wo jan 05, 2005 2:39 pm

Bericht: # 56735Bericht barrybas »

ja, dat had een aardige jos verstappen beneton actie kunnen worden!!!

Maar gelukkig heeft jou viertje een bescherm engeltje met een poederblusser onder de kap gehad :wink:

o ja dat brengt me... is het niet tijd om een bescherm heilige te benoemen voor de renault 4????

heb dat filmpje met die leeuwen zitten kijken, die had minder geluk :-?
renault 12, bigger not better
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 56743Bericht Bruutmans »

Daar had meneer de zwijger bijna voor altijd gezwegen. :-?
Wat een mazzeltje zeg.
Blij dat er niks heftigs is gebeurd willem.
maar wel weer een mooi verhaal voor bij een kampvuurtje met gitaar,kumbajaaa...... :lol:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 56745Bericht Willem de Zwijger »

Ja, boffen bij een ongemakje.
En natuurlijk de onvergetelijke les voor de zelfsleutelaars: draai de boel heel goed vast...
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 56758Bericht Rik »

en anders pak je gewoon net zoals Paul een auto op alleen maar gas, kan er in ieder geval niets met de benzine misgaan!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 56787Bericht Willem de Zwijger »

Nou, op gas kan er ook wel eens wat fout gaan, maar dat kan Paul vast zelf het meest kleurrijk uit de doeken doen...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 56792Bericht R4F6GTX Automaat »

Tank leegrijden bijvoorbeeld en geen jerry-kannetje LPG bij de hand hebben? 8) :roll:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 56796Bericht Bruutmans »

Nou als je die eens op de kop kan tikken wil ik er ook wel 1tje hahha :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 56800Bericht Willem de Zwijger »

Paul, je had toch zo'n gruwel verhaal over borrelende troep via de carterontluchting, uiteindelijk resulterend in een verwoeste carburateur ?
En ge-eerd Forum lid Andries had ook eens een gas incidentje op weg naar de 4-4-04 rit, het complete luchtfilter eraf geblazen als ik het me goed herinner...
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 56805Bericht R4F6GTX Automaat »

Daarom kan ik nu ook niet meer op benzine rijden, carburateur was van binnen weggesmolten. En omdat ik toen voor laswerkzaamheden de benzinetank eronderuit had, heb ik die ook maar weggelaten zodat ik me niet zal vergissen op benzine proberen te rijden. Inmiddels zit er wel een andere carb op, zij het een niet-originele..
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 56809Bericht Bruutmans »

Dan willen we uiteraard wel weten welke carb.
En hoe je die aangepast hebt om em erop te frotten,mits dat nodig was.
En dat ontplofte luchtfilterverhaal klinkt ook interessant.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Plaats reactie