Typen koppelingen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Vincenti
Berichten: 62
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:42 pm
Locatie: Dorpje a/d Amstel

Typen koppelingen

Bericht: # 55173Bericht Vincenti »

Beste techneuten,

Ivm met verkeerd geleverde koppeling:

1) Volgens mij zijn er twee typen koppeling geleverd voor de r4/r6. Eén heeft een koppelingsplaat met een diameter van 16 cm en één met een diameter van 18 cm. Klopt dat?

2) Zijn alle 845 cc motoren uitgerust met de 16 cm koppelingsplaat en alle 1108 cc motoren met de 18 cm koppelingsplaat of is het onderscheid genuanceerder?

3) Zijn er ook slechts twee typen drukgroepen behorende bij deze twee soorten koppelingsplaten?

Alvast dank
6TL77
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 55245Bericht Rodeo-6 »

1 = ja

2 = ja, nee

3 een drukgroep is een complete set, dus platen en lager
>> Doe mij maar een DAF <<
san
Berichten: 69
Lid geworden op: vr aug 06, 2004 2:00 am

koppeling

Bericht: # 55264Bericht san »

Rodeo-6 schreef:1 = ja

2 = ja, nee

3 een drukgroep is een complete set, dus platen en lager
Heeft een 1100 dan 2 verschillende diameter koppelingplaten?

Gr san
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 55341Bericht Willem de Zwijger »

Begrijp ik goed dat je met een 18 cm koppeling in je handen staat bij een 850 motortje ?
Vincenti
Berichten: 62
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:42 pm
Locatie: Dorpje a/d Amstel

Bericht: # 55346Bericht Vincenti »

Nee, net andersom.

1100 cc motor, 16 cm koppeling. :-?
6TL77
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1541
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 55358Bericht Boerammetje »

Maar even wat inbreng van / uit de oude doos: ook bij de 850 heb je verschillende koppelingen & drukgroepen, verschil zit hem in het veertype.
Plaats reactie