Kop
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Bruutmans
- Contacteer:
Kop
Heeft het nut en haal je er iets uit als je alleen de kop van een andere,ik noem als voorbeeld de Kop 1.4 T van een 5je erop zet?
Moet je daarnaast ook een andere carb. erop gooien dan?(dubbele weber of zo?)
Moet je daarnaast ook een andere carb. erop gooien dan?(dubbele weber of zo?)
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
- Bruutmans
- Contacteer:
Dus in principe heeft een kop wienig nut en kan je beter een heel ander blok inzetten dan?(mede om de LPG)
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
Wat wil je?
Op gas blijven rijden? sneller optrekken? hogere snelheid? meer trekkracht? (Tabbert caravan kunnen trekken) zuiniger rijden? meer verbruiken? beetje spelen? gewoon proberen? Als je daar eentje uitpikt (of een andere) kunnen we beter advies geven.

Op gas blijven rijden? sneller optrekken? hogere snelheid? meer trekkracht? (Tabbert caravan kunnen trekken) zuiniger rijden? meer verbruiken? beetje spelen? gewoon proberen? Als je daar eentje uitpikt (of een andere) kunnen we beter advies geven.

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- Bruutmans
- Contacteer:
Zowiezo op gas blijven rijden.
Maar meer power is idd wel leuk.
Meer power resulteert ook in optrekkracht.
Liefst geen hoger verbruik,1 op 10 is meer dan zat.
Beetje spelen is idd ook wel aan de orde ja.
En uiteraard gewoon nieuwsgierig ook.
Maar meer power is idd wel leuk.
Meer power resulteert ook in optrekkracht.
Liefst geen hoger verbruik,1 op 10 is meer dan zat.
Beetje spelen is idd ook wel aan de orde ja.
En uiteraard gewoon nieuwsgierig ook.

Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- cees en jantine
de Alpine en AT kop is denk ik een betere als je een andere kop erop wilt gooien, dit is de cross flow kop van renault. ivm de veel betere doorstroming heeft ie meer rendement(zo zit het toch)
het vermogen van een At schijnt gered te worden door de cilinderkop, zou ie die niet hebben dan zou het vermogen lager zijn. indien ik het niet juist heb hoor ik het graag.
en voor de alpine zijn mooie dubbele weber ombouw sets te verkrijgen, kost een boel dat wel.

het vermogen van een At schijnt gered te worden door de cilinderkop, zou ie die niet hebben dan zou het vermogen lager zijn. indien ik het niet juist heb hoor ik het graag.
en voor de alpine zijn mooie dubbele weber ombouw sets te verkrijgen, kost een boel dat wel.

De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
- Bruutmans
- Contacteer:
Ik neem even aan dat dit een foto is van wat jij er nu in hebt liggen?!
De tering zeg,wat een geweld hahahah,errug mooi,errug mooi.
Zelfbouw spruitstukkie??
De tering zeg,wat een geweld hahahah,errug mooi,errug mooi.
Zelfbouw spruitstukkie??
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Hanz
- Contacteer:
dit ziet er niet erg 4 uit (de motor sowieso niet, maar er zijn geloof ik niet zoveel forumleden die nog een 688 of 800 hebbenBrůţųÅ â„¢ schreef:Ik neem even aan dat dit een foto is van wat jij er nu in hebt liggen?!

Laatst gewijzigd door Hanz op ma apr 04, 2005 1:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bruutmans
- Contacteer:
En waar zittie dan wel in?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- cees en jantine
- Bruutmans
- Contacteer:
Daar heeft ie volgens mij toch wel flink aan moeten violen.
Knap werkje als je het mij vraagt.
Oke maar hoe steekt dat cross-flow dan ielkaar,of wat doet het en welk nut komt daaruit voort?
Betere doorstroming zeg je,van benzine?,olie?,lucht?,combinatie van alles?daardoor meer rendement?,soort van high pressure chamber idee?
Knap werkje als je het mij vraagt.
Oke maar hoe steekt dat cross-flow dan ielkaar,of wat doet het en welk nut komt daaruit voort?
Betere doorstroming zeg je,van benzine?,olie?,lucht?,combinatie van alles?daardoor meer rendement?,soort van high pressure chamber idee?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- cees en jantine
bij cross-flow(de naam zegt het al) stroomt het mengsel van de ene naar de andere kant. het uitlaat en inlaatspruitstuk zitten namelijk tegenover elkaar. origineel bij de 4 boven elkaar.
je hebt dus een betere doorstroming en minder rest gassen na de ontbranding door de beter spoeling. tenminste zo zou ik het verklaren.
er zijn ook een aantal mensen die op hun GTT een alpine kop bouwen om deze zelfde reden. want betere spoeling= een beter mengsel= betere verbranding=meer vermogen..
ik weet alleen niet of je een probleem krijgt door het verschil in cilinderdiameter en dus met je koppakking. en zitten de kopbouten wel op dezelfde plek? ik vind het wel een gaaf idee.
een daihatsu turbo op een 1100 is ook een leuk idee....gewoon op lage druk gaan rijden en carb voor de turbo plaatsen. dan heb je toch een aantal pk´s gewonnen denk ik. en als die turbo eenmaal inkomt
blijft een leuk gevoel.
je hebt dus een betere doorstroming en minder rest gassen na de ontbranding door de beter spoeling. tenminste zo zou ik het verklaren.
er zijn ook een aantal mensen die op hun GTT een alpine kop bouwen om deze zelfde reden. want betere spoeling= een beter mengsel= betere verbranding=meer vermogen..
ik weet alleen niet of je een probleem krijgt door het verschil in cilinderdiameter en dus met je koppakking. en zitten de kopbouten wel op dezelfde plek? ik vind het wel een gaaf idee.
een daihatsu turbo op een 1100 is ook een leuk idee....gewoon op lage druk gaan rijden en carb voor de turbo plaatsen. dan heb je toch een aantal pk´s gewonnen denk ik. en als die turbo eenmaal inkomt

- Bruutmans
- Contacteer:
Een daihatsu turbo.
Je laat het lijken alsof je ervaring mee hebt?
Past dat op een gtl-etje? Eventueel met aanpassingen denk ik.
Klinkt idd wel erg interessant,das zeker.
Hoort meteen de brandstofpomp ook bij neem ik even aan?
Je laat het lijken alsof je ervaring mee hebt?
Past dat op een gtl-etje? Eventueel met aanpassingen denk ik.
Klinkt idd wel erg interessant,das zeker.
Hoort meteen de brandstofpomp ook bij neem ik even aan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- cees en jantine
nee ik heb met het idee rondgelopen. de daihatsu charade is is een 1000cc drie cilinder motortje.
r4 is 1100cc dus het zou een mooi maatje turbo zijn. anders worden ze al snel te groot denk ik, je zou ook de carb van een gtt kunnen nemen, alleen moet je hem dan wel krap afstellen(is natuurlijk 1400cc) en moet je nog meer aan gaan passen je kan misschien de injectie van de charade ook nemen.
en je zit nog met je compressie verhouding, die kan te hoog zijn en dan kan je na een tijdje je motor omwisselen ivm met verbrande zuigers ed. maar je kan ook de compressie verlagen natuurlijk.
het is een interessant project gaat denk ik veel tijd in zitten, maar je zou wel de eerste zijn! met een 1100 turbo!
cees
r4 is 1100cc dus het zou een mooi maatje turbo zijn. anders worden ze al snel te groot denk ik, je zou ook de carb van een gtt kunnen nemen, alleen moet je hem dan wel krap afstellen(is natuurlijk 1400cc) en moet je nog meer aan gaan passen je kan misschien de injectie van de charade ook nemen.
en je zit nog met je compressie verhouding, die kan te hoog zijn en dan kan je na een tijdje je motor omwisselen ivm met verbrande zuigers ed. maar je kan ook de compressie verlagen natuurlijk.
het is een interessant project gaat denk ik veel tijd in zitten, maar je zou wel de eerste zijn! met een 1100 turbo!
cees
- Bruutmans
- Contacteer:
Ja wacht.
We gaan even uit van alleen de turbo dan.
Dus geen GTT carb erop,gewoon de normale carb,maar dan de turbo ervoor zetten dus.
Klopt mijn redenering van de brandstofpomp?
Die ook meenemen daar die ingesteld is op een turbo?
Ja en dan de hamvraag.
Gaat dit wel met GAS??Of is benzine beter dan,daar benzine ook wat agresiever is.
In pricipe wel toch.Turbo maakt alleen dat er koudere lucht in de kamer komt.En er dus meer brandstof inkan.
Is het dan bijvoorbeeld mogelijk de turbo aan en uit te schakelen.
Dus als je op gas rijd,em dan uitzetten en als je ff GSI-tje wil pesten omschakelen op benzine en daarin meteen verwerkt een schakeling voor de turbo aan te schakelen?
Of lul ik nu heel erg uit mijn nek?
We gaan even uit van alleen de turbo dan.
Dus geen GTT carb erop,gewoon de normale carb,maar dan de turbo ervoor zetten dus.
Klopt mijn redenering van de brandstofpomp?
Die ook meenemen daar die ingesteld is op een turbo?
Ja en dan de hamvraag.
Gaat dit wel met GAS??Of is benzine beter dan,daar benzine ook wat agresiever is.
In pricipe wel toch.Turbo maakt alleen dat er koudere lucht in de kamer komt.En er dus meer brandstof inkan.
Is het dan bijvoorbeeld mogelijk de turbo aan en uit te schakelen.
Dus als je op gas rijd,em dan uitzetten en als je ff GSI-tje wil pesten omschakelen op benzine en daarin meteen verwerkt een schakeling voor de turbo aan te schakelen?
Of lul ik nu heel erg uit mijn nek?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?