Ervaringen met fietsendrager??

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RenaultVierWiel
Berichten: 105
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am

Ervaringen met fietsendrager??

Bericht: # 53916Bericht RenaultVierWiel »

Heeft iemand ervaring met het rijden van een gewone R4(G)TL, met op de trekhaak gemonteerd een fietsendrager met daarop twee fietsen?
Is dit: mogelijk/verantwoord/toegestaan/haalbaar/veilig??
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 53918Bericht R4F6GTX Automaat »

Ik heb zo'n V-vormig ding wat je simpel op de trekhaak klikt en hang daar wel eens 1 fiets aan. Gemakkelijk om een fietsend persoon op te halen of zo. 2 fietsen heb ik er nooit op gehad; zie ik het nut ook niet van in... als je wilt fietsen laat je de auto thuis en als je wilt R4 rijden laat je je fietsen thuis...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 53930Bericht Renault Classique »

In 2003 4 weken met 2 fietsen achterop de trekhaak op huwelijksreis door Frankrijk. Achterbank er uit en kampeerbagage inclusief tafel en twee stoelen achterin. Het rijden met de geladen fietsdrager achterop gaat prima, maar je voelt, zeker in combinatie met veel bagage, wel dat de 4 iets staartlastiger is. Maar voor normale omstandigheden is dat geen probleem. Alleen op de terugweg op de A2 nog onder Maastricht ging 'ie in de diepe spoorvorming aldaar zoeken naar het juiste te volgen spoor. Het zwabberen wat daarmee gepaard gaat werd door de fietsdrager versterkt. Bij nat weer zou dat een vervelende slippartij tot gevolg gehad kunnen hebben.
Een extra aanteking bij dit verhaal: Om eventueel slingergedrag te onderdrukken heb ik voor die reis wel een F4 achterstabilisator gemonteerd.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 53937Bericht Rodeo-6 »

Yes

regelmatig rond getuft met een twiny-load, geen enkel probleem.
>> Doe mij maar een DAF <<
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 53943Bericht ms.dageraad »

De lengte van de fiets is meer als de breedte van je 4tje. En zo'n Vdrager mag niet tenzij je er een lichtbalk achter plakt. Verder gaat het inderdaad prima.
oant sjen,
PEET
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 53953Bericht Willem de Zwijger »

Ik rij wekelijks met een 3 fietsenrek op de trekhaak met daarop 2 fietsen, en dat gaat al jaren geheel probleemloos. Zowel op F6 als GTL.
Gebruikersavatar
RenaultVierWiel
Berichten: 105
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am

Bericht: # 53975Bericht RenaultVierWiel »

Dank aan allen die op deze oproep reageerden!!!
Ik durf nu een fietsendrager te kopen en op mijn 4GTL te monteren.

Mededeling voor R4F6GTX-AUTOMAAT: Er zijn mensen die het fietsen in hun eigen omgeving een beetje zat zijn. Daarom gaan die mensen eerst een stuk met de auto rijden om in een andere omgeving voor hun plezier te gaan fietsen.
Plaats reactie