Ik moet aan een aantal dingen aan min 4tje lassen, bodemplaat is op sommige delen slecht, ook een plekje onder een balk, maar de balk is in goede staat. daarnaast zijn de binnenschermen achter niet goed en daar wil ik ook een plaatje inzetten. Maar nu. er zijn mij twee dingen aangeraden te doen. Een advies was, het veroeste deel behandelen met speciaal spul en er een plaat overheen zetten, het andere advies was alle roest wegsnijden en dan een plaat inlassen.....
Das wat ik zeg een beetje tegenstrijdig, wat doen jullie?
mvg Tim
laswerk vraag
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
laswerk vraag
en nu is het zaak het beestje te onderhouden!
417 gtl 84...
417 gtl 84...
ALTIJD plaat in lassen en nooit op lassen. Overlappend metaal gaat altijd weer veel makkelijker verder roesten en is slecht bij te komen om te behandelen. Dus roest ruimschoots wegslijpen en dan met een kartonnen mal het gat overnemen op een metalen plaat. Deze helemaal in vorm snijden/slijpen/knippen en dan in het gat lassen. evt. las afvlakken met lamellenschijf en de plaat behandelen met een goede primer en lak. Evt. afwerken met tectyl.
Indien aan de binnenkant niet te bereiken met de kwast, dan proberen met een vloeistofspuit een roestwerend middel aan te brengen.
Indien aan de binnenkant niet te bereiken met de kwast, dan proberen met een vloeistofspuit een roestwerend middel aan te brengen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-