1400 i uit r5
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
1400 i uit r5
mijn 850 cc tl gaat er aan geloven,
Heb een gtl r4 versnellingsbak, zit inmiddels op mijn 1400 i. heb even gemeten schutbord gaat aan passagiers kant een paar centimeter sneuvelen. Mijn vsnaar blijf hierdoor achter, dus moet nog even iets verzinnen op de radiateur.
ik zal foto's maken en jullie op de hoogte houden.
groeten barry
Heb een gtl r4 versnellingsbak, zit inmiddels op mijn 1400 i. heb even gemeten schutbord gaat aan passagiers kant een paar centimeter sneuvelen. Mijn vsnaar blijf hierdoor achter, dus moet nog even iets verzinnen op de radiateur.
ik zal foto's maken en jullie op de hoogte houden.
groeten barry
-
heb eerlijk gezecht nog niet naar het injectie gedeeltje gekenken... dat heb ik nog niet op de motor gemonteert, hij is bijna compleet maar behoorlijk in onderdelen, ben nu eerst bezig om hem pasbaar... motorsteunen enz te monteren, en plannetje aan het maken voor mijn radiateur. Maar kan misschien een R16 radiateur op de kop tikken, die heeft een thermostaat en een elektro ven. Die zit niet op mijn tl die is nog v snaar gedreven zoals je waarschijnlijk weet.
bedankt voor je interresse..
bedankt voor je interresse..
-
tot mijn verbazing wel...had eerst een 1300 blok uit een r12, maar dat ging niet omdat het een automaat was. Toen hoorde ik dat een 850 de andere kant opdraaide.. dus een gtl bak nodig was.
Gaf ik het bijna op...maar nu dit past heb ik weer vertrouwen.
Ja waterpomp en dynamo zitten achter... past waarschijnlijk net al moet ik het schutbord iets aan passen ( zware hamer of slijpen en lassen)
ik zal ff wat fotos maken vanavond.
Gaf ik het bijna op...maar nu dit past heb ik weer vertrouwen.
Ja waterpomp en dynamo zitten achter... past waarschijnlijk net al moet ik het schutbord iets aan passen ( zware hamer of slijpen en lassen)
ik zal ff wat fotos maken vanavond.
1400cc
Ik denk dat je iets meer moet verbouwen dan een klein stukje schutbord of op te ruimen met een zware hamer als het een motor is uit 1990 uit een R5 denk totaal cm of 20 kwijt bent voor je dynamo of je moet zonder willen rijden.
Gr Jan
Gr Jan
kan me vergissen maar de dynamo valt net naast het blok, en daar heb ik nog wel wat ruimte.... ga van het weekend hem er ff boven hangen... zodat ik kan kijken hoe of wat, en ik hoop volgend weekend met de transplantatie te beginnen.
Als je gelijk hebt is het ook niet echt een probleem, is aan de passagiers kant en daar durf ik wel een nieuwe plaat achter te zetten.. zit eigelijk bijna altijd alleen dus...
maar alle tips en opmerkingen zijn welkom.
hoop dat ik straks loodvrij kan tanken
Als je gelijk hebt is het ook niet echt een probleem, is aan de passagiers kant en daar durf ik wel een nieuwe plaat achter te zetten.. zit eigelijk bijna altijd alleen dus...
maar alle tips en opmerkingen zijn welkom.
hoop dat ik straks loodvrij kan tanken

-
Ik zal vanmiddag ff het motor nr, noteren, en een fototje maken,
als dit past zou er inderdaat ook een r4 diesel kunnen ontstaan uit een oud 5je. Misschien iets voor een volgende project
maar eerst dit rijdent maken...
de dynamo past aardig heb ik gisteren gezien, maar kan hem nog niet monteren , ,ben afhankelijk vanmijn 4tje voor woonwerk verkeer, maak dus eerst nieuwe blok compleet en dan hang ik hem om....
heeft er iemand trouwens interresse in een 850 cc blok???? straks...
als dit past zou er inderdaat ook een r4 diesel kunnen ontstaan uit een oud 5je. Misschien iets voor een volgende project

de dynamo past aardig heb ik gisteren gezien, maar kan hem nog niet monteren , ,ben afhankelijk vanmijn 4tje voor woonwerk verkeer, maak dus eerst nieuwe blok compleet en dan hang ik hem om....
heeft er iemand trouwens interresse in een 850 cc blok???? straks...
helaas truuk mislukt, versnellingspak past aan mijn r5 blok startmotor past, alleen 1 essencieel onderdeel is niet universeel, de koppelings as. dawm!!!
Heb al een anderblokje gekocht een 1400 van een r5 van voor 1984, die gaat er van het weekend in. Misschien dat ik alleen de inject over ga zetten van mijn nieuwere blokje.
elk nadeel heeft zijn voordeel, nu hoef ik mijn schutbord niet aan te passen. Volgende week zal ik alle foto's van mijn teleurstellingen plaatsen en hopenlijk ook van mijn nieuwe race monster.

Heb al een anderblokje gekocht een 1400 van een r5 van voor 1984, die gaat er van het weekend in. Misschien dat ik alleen de inject over ga zetten van mijn nieuwere blokje.
elk nadeel heeft zijn voordeel, nu hoef ik mijn schutbord niet aan te passen. Volgende week zal ik alle foto's van mijn teleurstellingen plaatsen en hopenlijk ook van mijn nieuwe race monster.
-
Die koppelingsas is waarschijnlijk de pignon as, de as die uit de versnellingsbak komt en in de koppeling geschoven moet worden...
tsja, waarom zou die moeten passen als al het andere past ? Ontwerpers doen niet niets liever dan dingen veranderen als ze de kans krijgen...
Heb je een TS motor op de kop getikt ? Zou knap zijn als je die in een weekendje erin krijgt (motorsteunen omhoog, gaskabelaansluitstangetje verlengen, luchtfilter aanpassen, andere chokekabel, benzineretour).
En als het blok eruit ligt kun je er heel mooi bij om de krukas en nokkenasafdichting meteen te vervangen...
tsja, waarom zou die moeten passen als al het andere past ? Ontwerpers doen niet niets liever dan dingen veranderen als ze de kans krijgen...
Heb je een TS motor op de kop getikt ? Zou knap zijn als je die in een weekendje erin krijgt (motorsteunen omhoog, gaskabelaansluitstangetje verlengen, luchtfilter aanpassen, andere chokekabel, benzineretour).
En als het blok eruit ligt kun je er heel mooi bij om de krukas en nokkenasafdichting meteen te vervangen...