koppakking
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
koppakking
Hoi, ben toch maar begonnen aan het vervangen van mijn lekke koppakking.
Stomme vraag........... ( die volgen er nog meer, ben ik bang voor )
Hoe demonteer ik de tuimelaaras met tuimelaars ?
Gr Loek
Stomme vraag........... ( die volgen er nog meer, ben ik bang voor )
Hoe demonteer ik de tuimelaaras met tuimelaars ?
Gr Loek
-
-
Bij afnemen van de kop wel 1 boot laten zitten! losvast. De kop draai je dan om deze bout van het blok af. Valt niet mee, want hij zit vastgekleefd.
Dit moet beslist, anders trek je de cilinderbussen van hun onderpakking af. Ik hoop dat deze opmerking nog op tijd kwam.
Enne, na de reparatie nooit meer planken. Dan is ie zo weer stuk.(Ervaring,schaam)
Succes!
Dit moet beslist, anders trek je de cilinderbussen van hun onderpakking af. Ik hoop dat deze opmerking nog op tijd kwam.
Enne, na de reparatie nooit meer planken. Dan is ie zo weer stuk.(Ervaring,schaam)
Succes!
oant sjen,
PEET
PEET
- Rodeo-6
- Contacteer:
A HA Dage raad je, Dus daarom raak je je water kwijt, hi hims.dageraad schreef: Enne, na de reparatie nooit meer planken. Dan is ie zo weer stuk.(Ervaring,schaam)
Succes!
Heb ze in voorraad, koppakkings, Maar je kunt ook nog wat anders proberen wat even eens NOODZAKELIJK is na het vernieuwen ven je koppakking, n.l. de kop natrekken.
>> Doe mij maar een DAF <<
Kop heb ik niet los hoeven tikken.
koppakking viel er zo tussen uit !!
Heb het hele zooitje inclusief kleppen, naar de revisieboer gebracht (gelukkig hier om de hoek. ) kop behoorlijk krom, kleppen niet goed, zittingen kapot.
Nie goekoop ( 190 nederlandse eurie ) dan koppakkingset 45,90 euro.
Zo kan ie wel weer !
Na het demonteren van het kleppedeksel, kwam ik een hele boel blubber tegen. Heb me laten vertellen, dat dit komt, omdat er veel korte stukken mee wordt gereden.
loek
koppakking viel er zo tussen uit !!
Heb het hele zooitje inclusief kleppen, naar de revisieboer gebracht (gelukkig hier om de hoek. ) kop behoorlijk krom, kleppen niet goed, zittingen kapot.
Nie goekoop ( 190 nederlandse eurie ) dan koppakkingset 45,90 euro.
Zo kan ie wel weer !
Na het demonteren van het kleppedeksel, kwam ik een hele boel blubber tegen. Heb me laten vertellen, dat dit komt, omdat er veel korte stukken mee wordt gereden.
loek
-
Heb ik toch gedaan. Op jou advies na 20 min. warmdraaien. Moet het dan nog een keer? Jij zei van niet. Maar ik kom binnenkort wel even jou momentsleutel vasthouden.@-Rodeo-6 schreef:A HA Dage raad je, Dus daarom raak je je water kwijt, hi hims.dageraad schreef: Enne, na de reparatie nooit meer planken. Dan is ie zo weer stuk.(Ervaring,schaam)
Succes!
Heb ze in voorraad, koppakkings, Maar je kunt ook nog wat anders proberen wat even eens NOODZAKELIJK is na het vernieuwen ven je koppakking, n.l. de kop natrekken.
oant sjen,
PEET
PEET
-
Het is volgens mij toch echt na die 20 min.
Zo staat het iig in mijn boek en op de instructies bij de pakkingset
Goetze ofzo staat er op.
Een kwart los en dan met 10 of 20 nm meer vastzetten als de 1e maal.
Zo staat het iig in mijn boek en op de instructies bij de pakkingset
Goetze ofzo staat er op.
Een kwart los en dan met 10 of 20 nm meer vastzetten als de 1e maal.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
Nooit geleerd, wel na maximaal 1000 km, zeker omdat het een ammelulium kop op een gietijzeren blok is. Bedenk dat het een oud type motor is met oude kopbouten, niet die moderne spul die zichzelf vasttrekken, dus dat je ook moet monte(u)ren zoals het ouwe spul nodig heeft.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- Rodeo-6
- Contacteer:
Toen ik v.d. zomer bij theunis een kop gewisseld had en vast gezet,
reed ik een dag later naar het reeuwijkse gebeuren.
Dat ging niet helemaal goed, in de coentunnel natuurlijk, sputteren op 2 cylinder, echt niet leuk in een tunnel.
Zaterdag 's morgens vroeg, niemand heeft het gezien, kopje nagetrokken en t was weer helemaal oke.
Vandaar dus, in drie fases aantrekken, warm laten draaien en dan nogmaals 1 voor 1 natrekken, dus los en in 1 keer vast.
Na 500/1000 kan geen kwaad, maar is niet altijd nodig.
reed ik een dag later naar het reeuwijkse gebeuren.
Dat ging niet helemaal goed, in de coentunnel natuurlijk, sputteren op 2 cylinder, echt niet leuk in een tunnel.
Zaterdag 's morgens vroeg, niemand heeft het gezien, kopje nagetrokken en t was weer helemaal oke.
Vandaar dus, in drie fases aantrekken, warm laten draaien en dan nogmaals 1 voor 1 natrekken, dus los en in 1 keer vast.
Na 500/1000 kan geen kwaad, maar is niet altijd nodig.
>> Doe mij maar een DAF <<
-