Pagina 1 van 2

dieseltje

Geplaatst: wo feb 23, 2005 12:48 am
door ms.dageraad
Ik zou wel een dieseltje in willen bouwen in bloublikje. wie heeft ervaring? welke versnellingsbak is handig. Liefst 5-bak natuurlijk. Is het bijvoorbeeld mogelijk om de hele handel van een 5 of van een express over te zetten inclusief voorwielophanging? Of moet ik dan aan een vloerpook. Dat wil ik eigenlijk niet. En wat vind de RDW van zo'n actie?

Geplaatst: wo feb 23, 2005 10:40 am
door Willem de Zwijger
Ik ben bang dat je hier terrein wilt betreden where angels fear to tread...

Geplaatst: wo feb 23, 2005 11:14 am
door Renault Classique
Een aantal jaren terug bij het evenement 40 jaar Renault 4 heb ik een witte R4 met dieselmotor gespot. Meer weet ik daar niet over, maar het is dus gedaan en derhalve mogelijk.

Geplaatst: wo feb 23, 2005 7:17 pm
door Marc B
De r4 GTLD is/was van Jacques Wijker van Garage Maree uit IJmuiden. Volgens mij kwam de diesel uit een r5, maar dat weet ik niet zeker. Het schutbord aan de bijrijderskant was wel flink bewerkt kan ik me herinneren.

Geplaatst: za feb 26, 2005 12:13 am
door ms.dageraad
Willem de Zwijger schreef:Ik ben bang dat je hier terrein wilt betreden where angels fear to tread...
Laat ik nou Engel heten..... en voor de duvel niet bang. Probleem? welk probleem? Een uitdaging bedoel je zeker?

Geplaatst: za feb 26, 2005 12:15 am
door Jan-Geert
tja , alles is mogelijk ;)

Geplaatst: za feb 26, 2005 12:15 am
door ms.dageraad
Marc B schreef:De r4 GTLD is/was van Jacques Wijker van Garage Maree uit IJmuiden. Volgens mij kwam de diesel uit een r5, maar dat weet ik niet zeker. Het schutbord aan de bijrijderskant was wel flink bewerkt kan ik me herinneren.
Jacques staat in de ledenlijst van 2004. Zit nooit op het forum denk ik. Moet ik hem maar een briefje sturen.
Laatst stond er een berichtje over en r4 met een dahatsnie-motortje. zo'n 3 cilinder. Zal wel een hele toer zijn om die aan een versnellingsbak van ons te knopen.

Geplaatst: za feb 26, 2005 12:21 am
door Jan-Geert
tja hoe is het met de hoenda?

Geplaatst: za feb 26, 2005 12:40 am
door Jan-Geert
en is de blaublik al klaar ? andere blau blik gaat de sloop in tomorrow

Geplaatst: za feb 26, 2005 1:02 am
door ms.dageraad
flauw dat je mijn 15000 ste berichtje eraf gegooid hebt. Was toch niks mis mee.?
Honda moet nog steeds verkocht worden.
Bloublikje moet nieuwe moteur, maar wil dan eigenlijk gelijk wel een dieseltje. Probeer het apparaat draaiend te houden tot augustus/september. Dan kom ik weer ruimer in de tijd hoop ik. Met rustig rijden blijft waternivo gelijk. Moet alleen weer even met kleppen en ontsteking aan de gang. Wat verloopt dat snel zeg. waardeloos.
En hij heeft een stiekum stroomvretertje, want accu is telkens plat als ik weg wil.
Zonde van andere blau blik, maar daarmee wordt de mijne weer iets unieker.

Geplaatst: za feb 26, 2005 11:42 am
door Rodeo-6
ms.dageraad schreef:
Bloublikje moet nieuwe moteur, maar wil dan eigenlijk gelijk wel een dieseltje. Probeer het apparaat draaiend te houden tot augustus/september. Dan kom ik weer ruimer in de tijd hoop ik. Met rustig rijden blijft waternivo gelijk. Moet alleen weer even met kleppen en ontsteking aan de gang. Wat verloopt dat snel zeg. waardeloos.
En hij heeft een stiekum stroomvretertje, want accu is telkens plat als ik weg wil.
Zonde van andere blau blik, maar daarmee wordt de mijne weer iets unieker.
Tip van Rodeo

Verwijder de thermostaat en vergeet dan niet om die slang weer vast te zetten. :x
Als het goed is blijft dan je water niveau gelijk.
Is dat niet het geval, dan is het raadzaam om eens ernstig met je radiator te gaan communiseren, d.w.z. lek sporen zoeken.
Voor het ploffen van je koppakking heeft ie n.l. meer druk gehad dan normaal en meestal is dan de radiator ook de pineut.
Reparatie advies is dan een koperen radiator

Een stromvetertje is ook makkelijk te diagnostiseren, n.l. als volgt.
Bij een volle accu haal een 1 klem los, vervolgens druk je hem tegen de pool, vonkt ie, dan heb je een stroom lekje of ergens kortsluiting.
Is dit niet het geval, dan heb je dus geen stroom lekje, maar 1 defecte dynamo of 1 defecte accu.

Klepspeling en ontsteking verlopen pas merkbaar na enkele 1000den kmters.
Ja ook bij otogazz

Geplaatst: za feb 26, 2005 8:08 pm
door Willem de Zwijger
Waar koop je zo'n koperen radiator ? Dat lijkt me wel wat.

ben bezig, 1400 i uit een r 5 uit 1990

Geplaatst: ma feb 28, 2005 5:54 pm
door barrybas
Mijn tl krijgt een 1400 i motor uit een r 5 1990 kan me voorstellen dat het zelfde trukje werkt met een r 5 diesel???

Maar inderdaat zal je schutbord een beetje aangepast moeten worden, en vijf bakje, ja.... daar heb ik nog geen kaas van gegeten ik gebruik een gtl bak.

succes.

Geplaatst: ma feb 28, 2005 9:16 pm
door Helmertje
Cool!!! In principe is het wel frotten want zo'n dieseltje is ietsie groter....

Geplaatst: di mar 01, 2005 6:44 pm
door Rodeo-6
Willem de Zwijger schreef:Waar koop je zo'n koperen radiator ? Dat lijkt me wel wat.
Die kan je/ik laten maken bij een radiatoren revisie bedrijf.
Ongeveer net zo duur als zo'n alu plastic ding, maar veel betere warmte geleiding, belangrijk bij rijden op oto-gas,, en te solderen mocht tie lek geraken i.p.v. weggooien.