dieseltje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
dieseltje
Ik zou wel een dieseltje in willen bouwen in bloublikje. wie heeft ervaring? welke versnellingsbak is handig. Liefst 5-bak natuurlijk. Is het bijvoorbeeld mogelijk om de hele handel van een 5 of van een express over te zetten inclusief voorwielophanging? Of moet ik dan aan een vloerpook. Dat wil ik eigenlijk niet. En wat vind de RDW van zo'n actie?
oant sjen,
PEET
PEET
-
- Renault Classique
-
-
Jacques staat in de ledenlijst van 2004. Zit nooit op het forum denk ik. Moet ik hem maar een briefje sturen.Marc B schreef:De r4 GTLD is/was van Jacques Wijker van Garage Maree uit IJmuiden. Volgens mij kwam de diesel uit een r5, maar dat weet ik niet zeker. Het schutbord aan de bijrijderskant was wel flink bewerkt kan ik me herinneren.
Laatst stond er een berichtje over en r4 met een dahatsnie-motortje. zo'n 3 cilinder. Zal wel een hele toer zijn om die aan een versnellingsbak van ons te knopen.
oant sjen,
PEET
PEET
-
flauw dat je mijn 15000 ste berichtje eraf gegooid hebt. Was toch niks mis mee.?
Honda moet nog steeds verkocht worden.
Bloublikje moet nieuwe moteur, maar wil dan eigenlijk gelijk wel een dieseltje. Probeer het apparaat draaiend te houden tot augustus/september. Dan kom ik weer ruimer in de tijd hoop ik. Met rustig rijden blijft waternivo gelijk. Moet alleen weer even met kleppen en ontsteking aan de gang. Wat verloopt dat snel zeg. waardeloos.
En hij heeft een stiekum stroomvretertje, want accu is telkens plat als ik weg wil.
Zonde van andere blau blik, maar daarmee wordt de mijne weer iets unieker.
Honda moet nog steeds verkocht worden.
Bloublikje moet nieuwe moteur, maar wil dan eigenlijk gelijk wel een dieseltje. Probeer het apparaat draaiend te houden tot augustus/september. Dan kom ik weer ruimer in de tijd hoop ik. Met rustig rijden blijft waternivo gelijk. Moet alleen weer even met kleppen en ontsteking aan de gang. Wat verloopt dat snel zeg. waardeloos.
En hij heeft een stiekum stroomvretertje, want accu is telkens plat als ik weg wil.
oant sjen,
PEET
PEET
- Rodeo-6
- Contacteer:
Tip van Rodeoms.dageraad schreef:
Verwijder de thermostaat en vergeet dan niet om die slang weer vast te zetten.

Als het goed is blijft dan je water niveau gelijk.
Is dat niet het geval, dan is het raadzaam om eens ernstig met je radiator te gaan communiseren, d.w.z. lek sporen zoeken.
Voor het ploffen van je koppakking heeft ie n.l. meer druk gehad dan normaal en meestal is dan de radiator ook de pineut.
Reparatie advies is dan een koperen radiator
Een stromvetertje is ook makkelijk te diagnostiseren, n.l. als volgt.
Bij een volle accu haal een 1 klem los, vervolgens druk je hem tegen de pool, vonkt ie, dan heb je een stroom lekje of ergens kortsluiting.
Is dit niet het geval, dan heb je dus geen stroom lekje, maar 1 defecte dynamo of 1 defecte accu.
Klepspeling en ontsteking verlopen pas merkbaar na enkele 1000den kmters.
Ja ook bij otogazz
>> Doe mij maar een DAF <<
-
ben bezig, 1400 i uit een r 5 uit 1990
Mijn tl krijgt een 1400 i motor uit een r 5 1990 kan me voorstellen dat het zelfde trukje werkt met een r 5 diesel???
Maar inderdaat zal je schutbord een beetje aangepast moeten worden, en vijf bakje, ja.... daar heb ik nog geen kaas van gegeten ik gebruik een gtl bak.
succes.
Maar inderdaat zal je schutbord een beetje aangepast moeten worden, en vijf bakje, ja.... daar heb ik nog geen kaas van gegeten ik gebruik een gtl bak.
succes.
- Rodeo-6
- Contacteer:
Die kan je/ik laten maken bij een radiatoren revisie bedrijf.Willem de Zwijger schreef:Waar koop je zo'n koperen radiator ? Dat lijkt me wel wat.
Ongeveer net zo duur als zo'n alu plastic ding, maar veel betere warmte geleiding, belangrijk bij rijden op oto-gas,, en te solderen mocht tie lek geraken i.p.v. weggooien.
>> Doe mij maar een DAF <<