Koop een 12V spanningszoeker (zo'n pen met een lampje en een draadje met op het eind een klemmetje (krokodillenbekje))
Ga hiermee je bedrading vanaf je zekeringenkastje af totdat je geen prik meer hebt.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
kan ook, maar is duurder en werkt bij dit soort 'opzoekmethoden' zeker minder snel!
Op de spanningszoeker zit een dopje met daaronder een scherpe naald. Hiermee kan je door de idolatie van een draad heenprikken om bijvoorbeeld de draadbreuk op te sporen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
jbeekmann schreef:Op de spanningszoeker zit een dopje met daaronder een scherpe naald. Hiermee kan je door de idolatie van een draad heenprikken om bijvoorbeeld de draadbreuk op te sporen.
right so... handig! Gaat dat niet ten koste van de isolatie of is de naald zo fijn dat dat niet uitmaakt?
Als je het snoertje daarna op die plaats een beetje beweegt trekt het gaatje wel dicht en de naald is daar speciaal voor gemaakt dus die zal het wel uithouden. Als het gaatje in de snoer je toch irriteert doe je er een druppeltje lijm of verf op.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ik doe dat ook nooit op plaatsen waar ik voch kan verwachten. Achter het dashboard maak ik me niet zo'n zorgen. Dat gaatje zie je niets meer van na het prikken.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!