Nieuw luchtfiltertje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Bruutmans
- Contacteer:
Nieuw luchtfiltertje
Zeg ik snap wel dat als je een nieuw luchtfilter erin zet dat er dan meer lucht binnenkomt en zo,maar resulteert dit dan meteen in een hoger en "soepeler" stationair draaien van de motor?
Of is dit dan meer het idee dat tussen je oren zit en je dat dus graag zou "willen" merken?!
Kan ditzelfde bij nieuwe bougies het geval zijn?(beter draaien)
Of is dit dan meer het idee dat tussen je oren zit en je dat dus graag zou "willen" merken?!
Kan ditzelfde bij nieuwe bougies het geval zijn?(beter draaien)
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
- Bruutmans
- Contacteer:
En toch loopt ie stationair harder.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
Ja natuurlijk! Een vies filter laat niet veel meer door. Als jij niet te vreten krijgt loop je ook niet meer zo hard, wel?
Loopt ie op benzine ook zo hard? Je mag de boel wel iets terugstellen hoor dat ie wat langzamer loopt. Hou er ook rekening mee dat de inlaat van de luchtfilter niet naar voren wijst en ook geen slang erop heeft want er mag geen rijwind in komen. Tuitje naar achter wijzen of als je er de slang toch op wil hebben deze altijd op winterstand (dus op de uitlaat) hangen.
Als ie op benzine ook te hard loopt moet je dat aan de carb afstellen, anders op de verdamper.
Af en toe een de kleppen stellen is ook goed. Ik weet niet of er ooit een gaskop op gekomen is, de vorige eigenaresse een beetje kennende denk ik van niet, dus zorg dat je klepjes 0.05 ruimer staan dan normaal. Op gas gaan de bougies wel een stuk langer mee maar als ze "op" zijn, zijn ze ook op.
Heb je er ook al dat Vellemankitje o.i.d. op?
Omdat jouwe op gas rijdt kost het toch iets vermogen dus een goede afstelling en schone filters etc is wel fijn.....
Loopt ie op benzine ook zo hard? Je mag de boel wel iets terugstellen hoor dat ie wat langzamer loopt. Hou er ook rekening mee dat de inlaat van de luchtfilter niet naar voren wijst en ook geen slang erop heeft want er mag geen rijwind in komen. Tuitje naar achter wijzen of als je er de slang toch op wil hebben deze altijd op winterstand (dus op de uitlaat) hangen.
Als ie op benzine ook te hard loopt moet je dat aan de carb afstellen, anders op de verdamper.
Af en toe een de kleppen stellen is ook goed. Ik weet niet of er ooit een gaskop op gekomen is, de vorige eigenaresse een beetje kennende denk ik van niet, dus zorg dat je klepjes 0.05 ruimer staan dan normaal. Op gas gaan de bougies wel een stuk langer mee maar als ze "op" zijn, zijn ze ook op.
Heb je er ook al dat Vellemankitje o.i.d. op?
Omdat jouwe op gas rijdt kost het toch iets vermogen dus een goede afstelling en schone filters etc is wel fijn.....
- Bruutmans
- Contacteer:
Nou op benzine loopt ie voor de hond zijn @#kl$o%te niet.
Heeft ie ook nooit echt lekker op gelopen hoor.
Afremmen naar het stoplicht toe en de koppeling intrappen resulteert in afslaan van de motor,dus beetje choke rijden helpt dan wel,alleen draait ie dan stationair weer te hard.
Carb schoonmaken vermoed ik.
Tuitje wijst naar de zijkant.
Afstellen op verdamper is zeker milimeterwerk vermoed ik?
Heb em overigens wel zo ver gekregen dat ik er nu plusminus 50km meer uit een tank haal,wat overigens ook weer resulteert in iets moeilijker starten(op gas starten dan he).
Af en toe kleppen stellen,dit is om de hoeveel km ongeveer?
Daarnaast kan ik het niet eens,hahaha.
Nee de velleman zit er nog niet op,kon ik dat kitje maar vinden,vrouwtje heeft vanalles opgeruimd,dus o.a dat kitje,ben nog aan het zoeken.
Heb wel de lege doos al gevonden,hahaha.
Hoe weet je of de bougies "op" zijn?
Stel nieuwe kan zowiezo geen kwaad denk ik,dan tel ik vanaf daar wel wanneer ze op zouden moeten zijn. Is dat ook km afhankelijk?
Heeft ie ook nooit echt lekker op gelopen hoor.
Afremmen naar het stoplicht toe en de koppeling intrappen resulteert in afslaan van de motor,dus beetje choke rijden helpt dan wel,alleen draait ie dan stationair weer te hard.
Carb schoonmaken vermoed ik.
Tuitje wijst naar de zijkant.
Afstellen op verdamper is zeker milimeterwerk vermoed ik?
Heb em overigens wel zo ver gekregen dat ik er nu plusminus 50km meer uit een tank haal,wat overigens ook weer resulteert in iets moeilijker starten(op gas starten dan he).
Af en toe kleppen stellen,dit is om de hoeveel km ongeveer?
Daarnaast kan ik het niet eens,hahaha.
Nee de velleman zit er nog niet op,kon ik dat kitje maar vinden,vrouwtje heeft vanalles opgeruimd,dus o.a dat kitje,ben nog aan het zoeken.
Heb wel de lege doos al gevonden,hahaha.
Hoe weet je of de bougies "op" zijn?
Stel nieuwe kan zowiezo geen kwaad denk ik,dan tel ik vanaf daar wel wanneer ze op zouden moeten zijn. Is dat ook km afhankelijk?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
Ja, en waarschijnlijk nieuwe sproeier en vlotter en zo erin want door het droog bewegen zal de hele boel wel lekker afgesleten zijn.Bruutje schreef:Carb schoonmaken vermoed ik.
Bruutje schreef:Af en toe kleppen stellen,dit is om de hoeveel km ongeveer?
Gewoonlijk om de 10.000 km. Aan de kwaliteit van de rest van je wagen te zien zou ik er in jouw geval niet te lang mee wachten om dat eens te doen. Sommige R4's moet je zeker om de 10.000 de kleppen stellen, andere R4's hoef je bijna nooit te stellen. Bij mijn legergroene moest ik elke paar maanden de boel nalopen, bij mijn F6 automaat kijk ik wel braaf alles steeds na maar hoef er nooit aan te verstellen; per auto verschillend dus.
Beetje meer eerbied voor je vrouw mag wel hoorBruutje schreef:Heb wel de lege doos al gevonden,hahaha.

Ja en nee, meer rijstijl-afhankelijk...Bruutje schreef:..... bougies .......
... Is dat ook km afhankelijk?
Over bougies is al meer geschreven opt forum, zoek maar effe.
- Bruutmans
- Contacteer:
Heb een andere carb,dus dan kijk ik die wel na(als hij in mijn bezit is) en frot er die eens op
Kitje gevonden.Heb het vrouwke een dikke kus gegeven,want ze wist (ongeveer) waar het was.
Ga het er eens inprutsen.
Wat dat kleppen stellen betreft,ik heb sinds ik de wagen heb al ruim 6000km gereden dus zal het echt wel nodig zijn ja.
Is dat moeilijk?Duurt dat lang?Wat moet je doen?
De bougies zullen dan wel lang zat meegaan.
Laat nog wel eventjes weten hoe het ging met de velleman,of als je een enorme knal hoort en denkt dat DSM de lucht is ingegaan dan ben ik weer es aan het spelen geweest met electriciteit,hahahah
Kitje gevonden.Heb het vrouwke een dikke kus gegeven,want ze wist (ongeveer) waar het was.
Ga het er eens inprutsen.
Wat dat kleppen stellen betreft,ik heb sinds ik de wagen heb al ruim 6000km gereden dus zal het echt wel nodig zijn ja.
Is dat moeilijk?Duurt dat lang?Wat moet je doen?
De bougies zullen dan wel lang zat meegaan.

Laat nog wel eventjes weten hoe het ging met de velleman,of als je een enorme knal hoort en denkt dat DSM de lucht is ingegaan dan ben ik weer es aan het spelen geweest met electriciteit,hahahah

Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Velleman kitje er nog aangehangen,maar ik zal er wel de ballen van snappen of zo en van allerlei aansluitmogelijkheden geprobeerd,maar ergens zal ik het wel fout doen ben ik bang.
Er komt simpelweg geen vonk en ze slaat dus niet aan.
Dan de bougies.
Nou die laatste bougie was een waar wonderlijk verwringen der vingers,maar hij was er dan toch uit.(met behulp van een bougiesleutel van een brommer)
Viel mij op dat 2 van de 4 enorme aanslag/verkoling,hoe je het noemen wil, hadden.
Liep zo langs de porcelijn.
Niet goed in mijn ogen.
wel mooi wit en niet goor zwart.
Met de nieuwe start ze dan ook vrijwel direct,kan het echt merken dat dat wel een verschil is hoor.Volgens mij ouwe krep die erin zat.

Er komt simpelweg geen vonk en ze slaat dus niet aan.

Dan de bougies.
Nou die laatste bougie was een waar wonderlijk verwringen der vingers,maar hij was er dan toch uit.(met behulp van een bougiesleutel van een brommer)
Viel mij op dat 2 van de 4 enorme aanslag/verkoling,hoe je het noemen wil, hadden.
Liep zo langs de porcelijn.
Niet goed in mijn ogen.
wel mooi wit en niet goor zwart.
Met de nieuwe start ze dan ook vrijwel direct,kan het echt merken dat dat wel een verschil is hoor.Volgens mij ouwe krep die erin zat.

Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Ik heb toevallig precies hetzelfde probleem. Met dezelfde verschijnselen. Hem op gas laten lopen is dus ook een oplossing....
Bij mij sloeg ie ook af als ie van de choke af is als je de koppeling in trapt. De buitenste twee bougies zat een enorme hoeveelheid grijsroze koolaanslag op (maar die zaten er ook al 4 jaar in)
Vervangen had geen zin bij mij, carb schoonmaken ook niet.
Maar binnenkort ga ik weer een weekend klussen...
Bij mij sloeg ie ook af als ie van de choke af is als je de koppeling in trapt. De buitenste twee bougies zat een enorme hoeveelheid grijsroze koolaanslag op (maar die zaten er ook al 4 jaar in)
Vervangen had geen zin bij mij, carb schoonmaken ook niet.
Maar binnenkort ga ik weer een weekend klussen...
-
- Bruutmans
- Contacteer:
Ze start nu als een tierelier,dat wel.
Maar heb wel veel "ploffen" bij gas loslaten en afremmen op de motor.
Ook rijden in de 2e versnelling en dan proberen constant gas te houden,dan wil ze liever meer hebben en stottert het wat.
Maar heb wel veel "ploffen" bij gas loslaten en afremmen op de motor.
Ook rijden in de 2e versnelling en dan proberen constant gas te houden,dan wil ze liever meer hebben en stottert het wat.
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Bruutmans
- Contacteer:
Ja idd ik d8 zelf aan Swalmen,maar of er iemand bereid is dat eens te laten zien?!
I hope so!!
I hope so!!
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
-
Ja klopt. Door de warmte zetten ze uit en gaan ze ruimer staan.
Soms houden fabrikanten 2 maten aan ,warm en koud.
Maar goed.Soms is het kiezen.Beter iets als niets stellen dan maar (toch)
Op gas mogen ze ruimen staan dus als je ze netjes tussen de gas en benzine waardes stel moeten ze redelijk goed staan mijnziens.
Soms houden fabrikanten 2 maten aan ,warm en koud.
Maar goed.Soms is het kiezen.Beter iets als niets stellen dan maar (toch)
Op gas mogen ze ruimen staan dus als je ze netjes tussen de gas en benzine waardes stel moeten ze redelijk goed staan mijnziens.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.