swing(zwing)arm repareren

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jelmer

swing(zwing)arm repareren

Bericht: # 51673Bericht jelmer »

hoi medesleutelaars, ik heb wat hulp nodig van jullie. Ik ben bezig met de reparestauratie van een gtl uit '84. de voorkant is klaar, nu de achterkant.
de zwingarm of hoe heet dat precies? is verrot, laatst was er ook een topic met een plaatje ervan en ik weet dat wind ze nieuw verkoopt. Nu het probleem: hoe krijg je hem los? Is het mogelijk om alleen deze los te maken of moet de torsievering ook los, of moet de hele achterbrug los en hoe kan dat dan het beste. het is in ieder geval het buitenste stuk waar de draagarm in rust.
Daarnaast denk ik dat het ook handig is om de balk te lassen als de draagarmen weg zijn is dat zo, of is dat vreselijk veel werk?
otogazzi
Contacteer:

Bericht: # 51735Bericht otogazzi »

We staan min of meer voor de zelfde uitdaging (zie ook topic ‘gaatjes', en de opmerking die R4F6GTXautomaat daar maakt.)
Bij ons zij de zwenkarmbevestiging nog wel goed. Maar het probleem zit hem is de balken die recht naar achter lopen (draagarmen?).
Bij ons dus dezelfde vragen. Wat is de beste volgorde van demonteren en tot hoever moeten we gaan. Wat is handig en wat niet. Wat zijn de valkuilen, waar we vooral niet in moeten vallen.
Zijn de opzet stukken noodzakelijk/handig of kan je het ook op een andere manier oplossen.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Plaats reactie