Enkele gebreken
Geplaatst: di jan 25, 2005 12:55 pm
Gegroet Renault 4 experts.
Onlangs ben ik met mijn zeegroene renaultje naar het zuiden van Frankrijk gereden. Het was werkelijk prachtig! Daar komt nog eens bij dat het autootje mijzelf en mijn vriendinnetje helemaal heelhuids heen en terug gebracht heeft.
Na terugkomst en met aanvang van het wat koudere weer ben ik echter een vijftal gebreken tegengekomen. Nu weet ik niet of dit in verband staat met het kortstondige intenstieve gebruik van de wagen, maar ik vroeg me af of ik misschien zelf iets aan deze gebreken kan doen.
1) Tijdens het schakelen van drie naar vier trok ik het geleidingsrubber uit het dashboard waardoor ik het idee kreeg de koppeling los in de wagen te hebben liggen. (misschien is het rubber droog en stroef geworden waardoor ik het eruit trok, kan/moet ik dit smeren?)
2) Na een tijdje op de snelweg gereden te hebben om vervolgens weer binnen de bebouwde kom aan te komen begint de motor wat te haperen en te sputteren bij het laten teruglopen van de snelheid. (Is dit een kwestie van afstelling of is er bijvoorbeeld een bougie kapot?)
3) Het stuur kraakt bij het draaien (is ook hier misschien sprake van een drooggelopen stang die gesmeerd moet worden?)
4) bij het remmen produceert de auto af en toe een geluid alsof er zand tussen de remschijven zit (nu weet ik eigenlijk niet eens of deze auto wel met schijfremmen werkt...)
5) Bij een scherpe bocht (rotonde e.d.) springt af en toe het controlelampje voor de olie en de koelvloeistof aan. Deze zijn beide goed op pijl, hoe kan dat?
Ik hoop dat iemand mij in raad en daad bij kan staan (en wanneer is er een sleuteldag, haha).
De groeten en tot ziens,
Bart
Onlangs ben ik met mijn zeegroene renaultje naar het zuiden van Frankrijk gereden. Het was werkelijk prachtig! Daar komt nog eens bij dat het autootje mijzelf en mijn vriendinnetje helemaal heelhuids heen en terug gebracht heeft.
Na terugkomst en met aanvang van het wat koudere weer ben ik echter een vijftal gebreken tegengekomen. Nu weet ik niet of dit in verband staat met het kortstondige intenstieve gebruik van de wagen, maar ik vroeg me af of ik misschien zelf iets aan deze gebreken kan doen.
1) Tijdens het schakelen van drie naar vier trok ik het geleidingsrubber uit het dashboard waardoor ik het idee kreeg de koppeling los in de wagen te hebben liggen. (misschien is het rubber droog en stroef geworden waardoor ik het eruit trok, kan/moet ik dit smeren?)
2) Na een tijdje op de snelweg gereden te hebben om vervolgens weer binnen de bebouwde kom aan te komen begint de motor wat te haperen en te sputteren bij het laten teruglopen van de snelheid. (Is dit een kwestie van afstelling of is er bijvoorbeeld een bougie kapot?)
3) Het stuur kraakt bij het draaien (is ook hier misschien sprake van een drooggelopen stang die gesmeerd moet worden?)
4) bij het remmen produceert de auto af en toe een geluid alsof er zand tussen de remschijven zit (nu weet ik eigenlijk niet eens of deze auto wel met schijfremmen werkt...)
5) Bij een scherpe bocht (rotonde e.d.) springt af en toe het controlelampje voor de olie en de koelvloeistof aan. Deze zijn beide goed op pijl, hoe kan dat?
Ik hoop dat iemand mij in raad en daad bij kan staan (en wanneer is er een sleuteldag, haha).
De groeten en tot ziens,
Bart