Pagina 1 van 3
Vraag over F6 => reperaties
Geplaatst: ma jan 03, 2005 8:26 pm
door Helmertje
Hey
Omdat mijn F6 niet loopt wil ik graag weten wat voor soort:
Bougies
Brandstoffilter
Luchtfilter
beide V-riemen
ik nodig heb. Die dingen staan namelijk niet in het kluwerboek, behalve de bougies, daarvoor staan geloof ik champion 87 Y bougies voorgeschreven, maar er zaten bij mij champion 92 YC in, die zaten ook compleet onder de koolaanslag. (Dus?)
Weet iemand ook een goede onderdelenshop in de buurt van Eindhoven?
Alvast bedankt
Helmer
Geplaatst: ma jan 03, 2005 10:51 pm
door Supersuus
Bij elke onderdelenboer zoeken ze op in de boeken wat jij nodig hebt.
Alleen het bouwjaar willen ze weten.
Geplaatst: di jan 04, 2005 1:46 am
door R4F6GTX Automaat
L 87 Y voor de F6.
Kijk ook je contactpunten na.
Geplaatst: di jan 04, 2005 10:38 am
door Hanz
Suzanne schreef:Alleen het bouwjaar willen ze weten.
daar moet je een beetje voorzichtig mee zijn, vooral als de vorige eigenaar ontstekingen en zo vervangen heeft. Verstandig is het sowieso de oude onderdelen mee te nemen.
Re: Vraag over F6 => reperaties
Geplaatst: di jan 04, 2005 10:39 am
door Hanz
Helmertje schreef:die zaten ook compleet onder de koolaanslag. (Dus?)
dat staat nou weer wel in de Kluwer...
Geplaatst: di jan 04, 2005 12:45 pm
door Helmertje
Klopt in Kluwer staat als je koolaanslag hebt, je dan een te rijk mengsel hebt.
Wat ik opmerkelijk vond is dat de twee buitentste cylinders een enorme hoeveelheid kool op de bougies hadden zitten en de middelste twee haast niets.
Geplaatst: di jan 04, 2005 12:57 pm
door R4F6GTX Automaat
verbruikt ie olie?
Geplaatst: di jan 04, 2005 1:15 pm
door Helmertje
Ja hij verbruikt nogal wat olie, het meeste ervan zit op het motorblok, want hij zweet langs de pakkingen. Maar olie geeft meestal een wat vettige aanslag geloof ik en dit was erg droog.
Helmer
Geplaatst: do jan 06, 2005 2:08 pm
door Rodeo-6
Helmertje schreef:Klopt in Kluwer staat als je koolaanslag hebt, je dan een te rijk mengsel hebt.
Wat ik opmerkelijk vond is dat de twee buitentste cylinders een enorme hoeveelheid kool op de bougies hadden zitten en de middelste twee haast niets.
Lekke spruitstukpakking is ook een mogelijkheid, of een los zittend spruitstuk

Geplaatst: zo jan 09, 2005 7:48 pm
door Helmertje
Ik heb er dit weekend aan gewerkt.
Ik heb de volgende dingen vervangen:
Ontsteking: Bougies, bougiekabels rest zag er goed uit
Luchtfilter
Brandstoffilter
Aandrijfriemen
Het volgende zit er nog aan te komen:
Ontsteking afstellen (maar klinkt al wel goed)
Oliefilter
Toen ik hem startte klonk alles beter als voorheen (gelukkig) alleen het remmenlampje brandde (probleem erbij).
Er zat geen remvloeistof meer in het reservoir. Geen leksporen. Dus bijgevuld stukje gereden, geremd. remmen hebben afstelling nodig en zit wat roest op, ik weet niet waar of hoe het lekt. Er zat een hoop drab in het reservoir.
Bij het rijden viel op dat ie wat schokkerig rijdt (bij constant snelheid houden) dat was vooraf ook al, dus niks verbeterd.
Ik dacht dat het misschien aan de ontluchting van de benzinedop kon liggen, dus die heb ik eraf gehaald.
Vanaf dit punt krijgik hem niet meer gestart. Met of zonder dop, met of zonder choke. Hij start alleen als ik het gas half intrap. Zodra ik het gas loslaat slaat ie af. Ik was blij dat ik nog thuisgekomen was.
Wat is dit voor probleem/wat kan ik doen????
Carburateur schoonmaken (??)
De remmen moet ik iig bijstellen.
Geplaatst: zo jan 09, 2005 10:46 pm
door R4F6GTX Automaat
Sproeier verstopt. Carb schoonmaken. filtertje tussen hangen
Geplaatst: ma jan 10, 2005 10:17 pm
door Willem de Zwijger
Puntjes, verdelerkap en rotor vervangen. Smijt ook gelijk de condensator voor de zekerheid weg. Als je vaniemand een goede bobine kunt lenen, even proberen of het dan nog beter wordt en eventueel nieuw kopen.
Geplaatst: zo jan 16, 2005 7:18 pm
door Helmertje
Hey
Al mijn verbeteringen hebben (nog!!) niks opgeleverd. Na een stukje snelweg knalde de uitlaat nog steeds enorm toen ik het gas losliet en nog geen 5 sec later viel mijn motor uit. Bovendien was het gieren/janken/piepen (weet niet hoe je het geluid moet beschrijven) er nog steeds, maar dat kan goed een aanlopend lager kunnen zijn. (lager stelwieltje misschien).
Carburateur heeft weinig opgeleverd, behalve dat ie nu loopt. Dus hij staat nu in Eindhoven en wordt maandag afgesteld, hopelijk veranderd dat een hele hoop.
Helmer
Geplaatst: zo jan 16, 2005 8:59 pm
door Willem de Zwijger
Wat heb je er nu precies aan vervangen ?
Dat knallen in de uitlaat is bijna altijd te wijten aan elektrische ellende, meest voor de hand liggend na de vervangen bougies zijn de puntjes, verdelerkap, rotor. Valse lucht via een loszittende carburateur of gescheurd carterontluchtingsslangetje (zit achter je carb) kan ook.
Dat gieren en piepen, wordt dat minder erg als je je koppelingspedaal intrapt ? Het kan komen door een versleten druklager voor de koppeling.
Geplaatst: ma jan 17, 2005 11:26 am
door Helmertje
Het hoge geluid is weg als ik de koppeling indruk. Bougies en V-riemen en zo zijn vervangen (zie eerder bericht), denk dat het vooral aan de afstelling ligt. Maar ga eerst even tentamens maken, volgende week stel ik hem af en dan kijk ik wel weer. Carburateur zit goed vast, slangetje was inderdaad gescheurd, maar lekt niet, ga het toch vervangen.