Vraag over F6 => reperaties

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Vraag over F6 => reperaties

Bericht: # 50429Bericht Helmertje »

Hey

Omdat mijn F6 niet loopt wil ik graag weten wat voor soort:

Bougies
Brandstoffilter
Luchtfilter
beide V-riemen

ik nodig heb. Die dingen staan namelijk niet in het kluwerboek, behalve de bougies, daarvoor staan geloof ik champion 87 Y bougies voorgeschreven, maar er zaten bij mij champion 92 YC in, die zaten ook compleet onder de koolaanslag. (Dus?)
Weet iemand ook een goede onderdelenshop in de buurt van Eindhoven?

Alvast bedankt

Helmer
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 50434Bericht Supersuus »

Bij elke onderdelenboer zoeken ze op in de boeken wat jij nodig hebt.
Alleen het bouwjaar willen ze weten.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 50442Bericht R4F6GTX Automaat »

L 87 Y voor de F6.
Kijk ook je contactpunten na.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3152
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 50445Bericht Hanz »

Suzanne schreef:Alleen het bouwjaar willen ze weten.
daar moet je een beetje voorzichtig mee zijn, vooral als de vorige eigenaar ontstekingen en zo vervangen heeft. Verstandig is het sowieso de oude onderdelen mee te nemen.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3152
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Vraag over F6 => reperaties

Bericht: # 50446Bericht Hanz »

Helmertje schreef:die zaten ook compleet onder de koolaanslag. (Dus?)
dat staat nou weer wel in de Kluwer...
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 50447Bericht Helmertje »

Klopt in Kluwer staat als je koolaanslag hebt, je dan een te rijk mengsel hebt.

Wat ik opmerkelijk vond is dat de twee buitentste cylinders een enorme hoeveelheid kool op de bougies hadden zitten en de middelste twee haast niets.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 50448Bericht R4F6GTX Automaat »

verbruikt ie olie?
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 50449Bericht Helmertje »

Ja hij verbruikt nogal wat olie, het meeste ervan zit op het motorblok, want hij zweet langs de pakkingen. Maar olie geeft meestal een wat vettige aanslag geloof ik en dit was erg droog.

Helmer
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 50564Bericht Rodeo-6 »

Helmertje schreef:Klopt in Kluwer staat als je koolaanslag hebt, je dan een te rijk mengsel hebt.

Wat ik opmerkelijk vond is dat de twee buitentste cylinders een enorme hoeveelheid kool op de bougies hadden zitten en de middelste twee haast niets.
Lekke spruitstukpakking is ook een mogelijkheid, of een los zittend spruitstuk :wink:
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 50734Bericht Helmertje »

Ik heb er dit weekend aan gewerkt.
Ik heb de volgende dingen vervangen:

Ontsteking: Bougies, bougiekabels rest zag er goed uit
Luchtfilter
Brandstoffilter
Aandrijfriemen

Het volgende zit er nog aan te komen:

Ontsteking afstellen (maar klinkt al wel goed)
Oliefilter

Toen ik hem startte klonk alles beter als voorheen (gelukkig) alleen het remmenlampje brandde (probleem erbij).
Er zat geen remvloeistof meer in het reservoir. Geen leksporen. Dus bijgevuld stukje gereden, geremd. remmen hebben afstelling nodig en zit wat roest op, ik weet niet waar of hoe het lekt. Er zat een hoop drab in het reservoir.
Bij het rijden viel op dat ie wat schokkerig rijdt (bij constant snelheid houden) dat was vooraf ook al, dus niks verbeterd.
Ik dacht dat het misschien aan de ontluchting van de benzinedop kon liggen, dus die heb ik eraf gehaald.
Vanaf dit punt krijgik hem niet meer gestart. Met of zonder dop, met of zonder choke. Hij start alleen als ik het gas half intrap. Zodra ik het gas loslaat slaat ie af. Ik was blij dat ik nog thuisgekomen was.

Wat is dit voor probleem/wat kan ik doen????

Carburateur schoonmaken (??)

De remmen moet ik iig bijstellen.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 50741Bericht R4F6GTX Automaat »

Sproeier verstopt. Carb schoonmaken. filtertje tussen hangen
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 50791Bericht Willem de Zwijger »

Puntjes, verdelerkap en rotor vervangen. Smijt ook gelijk de condensator voor de zekerheid weg. Als je vaniemand een goede bobine kunt lenen, even proberen of het dan nog beter wordt en eventueel nieuw kopen.
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 50999Bericht Helmertje »

Hey

Al mijn verbeteringen hebben (nog!!) niks opgeleverd. Na een stukje snelweg knalde de uitlaat nog steeds enorm toen ik het gas losliet en nog geen 5 sec later viel mijn motor uit. Bovendien was het gieren/janken/piepen (weet niet hoe je het geluid moet beschrijven) er nog steeds, maar dat kan goed een aanlopend lager kunnen zijn. (lager stelwieltje misschien).
Carburateur heeft weinig opgeleverd, behalve dat ie nu loopt. Dus hij staat nu in Eindhoven en wordt maandag afgesteld, hopelijk veranderd dat een hele hoop.

Helmer
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 51002Bericht Willem de Zwijger »

Wat heb je er nu precies aan vervangen ?
Dat knallen in de uitlaat is bijna altijd te wijten aan elektrische ellende, meest voor de hand liggend na de vervangen bougies zijn de puntjes, verdelerkap, rotor. Valse lucht via een loszittende carburateur of gescheurd carterontluchtingsslangetje (zit achter je carb) kan ook.
Dat gieren en piepen, wordt dat minder erg als je je koppelingspedaal intrapt ? Het kan komen door een versleten druklager voor de koppeling.
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 51020Bericht Helmertje »

Het hoge geluid is weg als ik de koppeling indruk. Bougies en V-riemen en zo zijn vervangen (zie eerder bericht), denk dat het vooral aan de afstelling ligt. Maar ga eerst even tentamens maken, volgende week stel ik hem af en dan kijk ik wel weer. Carburateur zit goed vast, slangetje was inderdaad gescheurd, maar lekt niet, ga het toch vervangen.
Plaats reactie