Vraag over F6 => reperaties
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Vraag over F6 => reperaties
Hey
Omdat mijn F6 niet loopt wil ik graag weten wat voor soort:
Bougies
Brandstoffilter
Luchtfilter
beide V-riemen
ik nodig heb. Die dingen staan namelijk niet in het kluwerboek, behalve de bougies, daarvoor staan geloof ik champion 87 Y bougies voorgeschreven, maar er zaten bij mij champion 92 YC in, die zaten ook compleet onder de koolaanslag. (Dus?)
Weet iemand ook een goede onderdelenshop in de buurt van Eindhoven?
Alvast bedankt
Helmer
Omdat mijn F6 niet loopt wil ik graag weten wat voor soort:
Bougies
Brandstoffilter
Luchtfilter
beide V-riemen
ik nodig heb. Die dingen staan namelijk niet in het kluwerboek, behalve de bougies, daarvoor staan geloof ik champion 87 Y bougies voorgeschreven, maar er zaten bij mij champion 92 YC in, die zaten ook compleet onder de koolaanslag. (Dus?)
Weet iemand ook een goede onderdelenshop in de buurt van Eindhoven?
Alvast bedankt
Helmer
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Hanz
- Berichten: 3152
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Vraag over F6 => reperaties
dat staat nou weer wel in de Kluwer...Helmertje schreef:die zaten ook compleet onder de koolaanslag. (Dus?)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Lekke spruitstukpakking is ook een mogelijkheid, of een los zittend spruitstukHelmertje schreef:Klopt in Kluwer staat als je koolaanslag hebt, je dan een te rijk mengsel hebt.
Wat ik opmerkelijk vond is dat de twee buitentste cylinders een enorme hoeveelheid kool op de bougies hadden zitten en de middelste twee haast niets.
Ik heb er dit weekend aan gewerkt.
Ik heb de volgende dingen vervangen:
Ontsteking: Bougies, bougiekabels rest zag er goed uit
Luchtfilter
Brandstoffilter
Aandrijfriemen
Het volgende zit er nog aan te komen:
Ontsteking afstellen (maar klinkt al wel goed)
Oliefilter
Toen ik hem startte klonk alles beter als voorheen (gelukkig) alleen het remmenlampje brandde (probleem erbij).
Er zat geen remvloeistof meer in het reservoir. Geen leksporen. Dus bijgevuld stukje gereden, geremd. remmen hebben afstelling nodig en zit wat roest op, ik weet niet waar of hoe het lekt. Er zat een hoop drab in het reservoir.
Bij het rijden viel op dat ie wat schokkerig rijdt (bij constant snelheid houden) dat was vooraf ook al, dus niks verbeterd.
Ik dacht dat het misschien aan de ontluchting van de benzinedop kon liggen, dus die heb ik eraf gehaald.
Vanaf dit punt krijgik hem niet meer gestart. Met of zonder dop, met of zonder choke. Hij start alleen als ik het gas half intrap. Zodra ik het gas loslaat slaat ie af. Ik was blij dat ik nog thuisgekomen was.
Wat is dit voor probleem/wat kan ik doen????
Carburateur schoonmaken (??)
De remmen moet ik iig bijstellen.
Ik heb de volgende dingen vervangen:
Ontsteking: Bougies, bougiekabels rest zag er goed uit
Luchtfilter
Brandstoffilter
Aandrijfriemen
Het volgende zit er nog aan te komen:
Ontsteking afstellen (maar klinkt al wel goed)
Oliefilter
Toen ik hem startte klonk alles beter als voorheen (gelukkig) alleen het remmenlampje brandde (probleem erbij).
Er zat geen remvloeistof meer in het reservoir. Geen leksporen. Dus bijgevuld stukje gereden, geremd. remmen hebben afstelling nodig en zit wat roest op, ik weet niet waar of hoe het lekt. Er zat een hoop drab in het reservoir.
Bij het rijden viel op dat ie wat schokkerig rijdt (bij constant snelheid houden) dat was vooraf ook al, dus niks verbeterd.
Ik dacht dat het misschien aan de ontluchting van de benzinedop kon liggen, dus die heb ik eraf gehaald.
Vanaf dit punt krijgik hem niet meer gestart. Met of zonder dop, met of zonder choke. Hij start alleen als ik het gas half intrap. Zodra ik het gas loslaat slaat ie af. Ik was blij dat ik nog thuisgekomen was.
Wat is dit voor probleem/wat kan ik doen????
Carburateur schoonmaken (??)
De remmen moet ik iig bijstellen.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Hey
Al mijn verbeteringen hebben (nog!!) niks opgeleverd. Na een stukje snelweg knalde de uitlaat nog steeds enorm toen ik het gas losliet en nog geen 5 sec later viel mijn motor uit. Bovendien was het gieren/janken/piepen (weet niet hoe je het geluid moet beschrijven) er nog steeds, maar dat kan goed een aanlopend lager kunnen zijn. (lager stelwieltje misschien).
Carburateur heeft weinig opgeleverd, behalve dat ie nu loopt. Dus hij staat nu in Eindhoven en wordt maandag afgesteld, hopelijk veranderd dat een hele hoop.
Helmer
Al mijn verbeteringen hebben (nog!!) niks opgeleverd. Na een stukje snelweg knalde de uitlaat nog steeds enorm toen ik het gas losliet en nog geen 5 sec later viel mijn motor uit. Bovendien was het gieren/janken/piepen (weet niet hoe je het geluid moet beschrijven) er nog steeds, maar dat kan goed een aanlopend lager kunnen zijn. (lager stelwieltje misschien).
Carburateur heeft weinig opgeleverd, behalve dat ie nu loopt. Dus hij staat nu in Eindhoven en wordt maandag afgesteld, hopelijk veranderd dat een hele hoop.
Helmer
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Wat heb je er nu precies aan vervangen ?
Dat knallen in de uitlaat is bijna altijd te wijten aan elektrische ellende, meest voor de hand liggend na de vervangen bougies zijn de puntjes, verdelerkap, rotor. Valse lucht via een loszittende carburateur of gescheurd carterontluchtingsslangetje (zit achter je carb) kan ook.
Dat gieren en piepen, wordt dat minder erg als je je koppelingspedaal intrapt ? Het kan komen door een versleten druklager voor de koppeling.
Dat knallen in de uitlaat is bijna altijd te wijten aan elektrische ellende, meest voor de hand liggend na de vervangen bougies zijn de puntjes, verdelerkap, rotor. Valse lucht via een loszittende carburateur of gescheurd carterontluchtingsslangetje (zit achter je carb) kan ook.
Dat gieren en piepen, wordt dat minder erg als je je koppelingspedaal intrapt ? Het kan komen door een versleten druklager voor de koppeling.
Het hoge geluid is weg als ik de koppeling indruk. Bougies en V-riemen en zo zijn vervangen (zie eerder bericht), denk dat het vooral aan de afstelling ligt. Maar ga eerst even tentamens maken, volgende week stel ik hem af en dan kijk ik wel weer. Carburateur zit goed vast, slangetje was inderdaad gescheurd, maar lekt niet, ga het toch vervangen.