gebonk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
er is weer een nieuw onbekend geluidje bij gekomen. Ik kan hem alleen niet plaatsen. Ik weet dat de 4 geluidjes heeft, maar deze hoort er niet.
Iedere keer als ik plotseling het gas los laat of de koppeling vlug intrap, hoor je een soort knal. Net of de motor los stond en in 1 keer weer terug valt. Het komt vanaf het motorblok (dus geen uitlaat ofzo).
Kan het misschien zijn dat het blok ergens los zit of ligt het aan een aandrijfas. Misschien dat daar ergens het probleem zit. Tips zijn welkom, dan weet ik waar ik moet zoeken.
_________________
Owner of a blue GTL, Bordeaux GTL and a Blue F6.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Leuverink op 2002-05-02 22:25 ]</font>
Iedere keer als ik plotseling het gas los laat of de koppeling vlug intrap, hoor je een soort knal. Net of de motor los stond en in 1 keer weer terug valt. Het komt vanaf het motorblok (dus geen uitlaat ofzo).
Kan het misschien zijn dat het blok ergens los zit of ligt het aan een aandrijfas. Misschien dat daar ergens het probleem zit. Tips zijn welkom, dan weet ik waar ik moet zoeken.
_________________
Owner of a blue GTL, Bordeaux GTL and a Blue F6.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Leuverink op 2002-05-02 22:25 ]</font>
Als je het toch over geluiden hebt;In AMK no.11-2002 schreven ze over de R4
Hoop gebonk uit het vooronder dan is het gummi lager voor aan de bak gebroken. Motorkap open, handrem erop, voorzichtig wegrijden. Als het blok omhoogkomt, weet je wat er loos is.Nog meeer gebonk bij lage toerentallen duidt op een uitlaat die tegen de koets stuiterd. bij dat gestuiter kan ook een reselijk gepiep komen. Dat komt vaak doordat de slotvanger van de achterklep in frequentie over droog metaal schuift. een beetje vet doet wonderen,
En zo hadden ze nog 12 vreemde geluidjes met een verklaring er bij.
Hoop gebonk uit het vooronder dan is het gummi lager voor aan de bak gebroken. Motorkap open, handrem erop, voorzichtig wegrijden. Als het blok omhoogkomt, weet je wat er loos is.Nog meeer gebonk bij lage toerentallen duidt op een uitlaat die tegen de koets stuiterd. bij dat gestuiter kan ook een reselijk gepiep komen. Dat komt vaak doordat de slotvanger van de achterklep in frequentie over droog metaal schuift. een beetje vet doet wonderen,
En zo hadden ze nog 12 vreemde geluidjes met een verklaring er bij.
Clio '98
bedankt voor de tip. Hij was inderdaad voor stuk gescheurd. Er is me alleen een schroef afgeknapt...roest he. Maar das geen probleem, valt ook wel weer op te lossen.
Nu moet ik alleen nog even een nieuwe hebben. Tis wel handig dat Wind bij mij in het dorp zit.Voor dit soort spul is dat wel handig.Jammer alleen dat ie vandaag dicht is.
Nu moet ik alleen nog even een nieuwe hebben. Tis wel handig dat Wind bij mij in het dorp zit.Voor dit soort spul is dat wel handig.Jammer alleen dat ie vandaag dicht is.