klepbescherming LPG-rijders

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
ms.dageraad

klepbescherming LPG-rijders

Bericht: # 47200Bericht ms.dageraad »

Autogas Noord biedt een setje aan wat een vloeistof bijdruppelt in de carb waardoor de kleppen van old-timers beter beschermd worden. Een soort loodvervanger dus. Het setje kost 45 euro en kan met 2 schroefjes geplaatst worden. De vloeistof kost 9 euro per halve liter en kan ongeveer 5000 km mee.

Wie heeft hier ervaring mee? En wie weet of er een goedkoper adresje is?
oant sjen,
PEET
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 47212Bericht R4F6GTX Automaat »

Kopsmering heet dat. Een soort molycoot, olie met grafiet erin. In België kom je dat nog veel tegen, dus ook op de sloop. Als ik er aan denk, zal ik wel eens gaan kijken.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 47213Bericht R4F6GTX Automaat »

Volgens mij hebben we het daar al eerder over gehad...
ms.dageraad

Bericht: # 47234Bericht ms.dageraad »

Kijk Paul, daar heb ik wat aan. Ik had nooit gedacht dat zoiets ook op de sloop te vinden zou zijn. Het werd mij vertelt als was het het nieuwste van het nieuwste. Maarre... Is het nuttig?
oant sjen,
PEET
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 47249Bericht R4F6GTX Automaat »

Och, de oudere motoren die geen geharde klepzittingen hebben zouden er wel iets aan hebben. Veel oude Volvo's (Amazones en zo) in België hebben dat. Ik ken wel garages daar die erbij zweren dus het zal best wel iets doen. Als je een stevige rijder bent is het wel aan te raden, als je een "ouwe lul" in het verkeer bent is het niet echt nodig... Ik heb diverse Volvo's uit België gehaald en het zat er bijna altijd wel op. Ook op DSsen en andere wagens hoor, maar ik zat toen meer in de Volvo wereld.
De olie is op grafiet basis. Ik geloof dat het merk van het ding "Marly" is. Ik heb nog ergens een lege fles bewaard voor... dat nu aan jou te kunnen vertellen, denk ik. Ik geloof dat het een Engels iets is. Zal wel met al die ouwe rommel die daar nog rijdt. Zoek maar op internet, Marly, bovensmering of kopsmering. Ik wil het ook wel opzoeken maar nu niet want het is bedtijd.
Afbeelding
Folkert

Bericht: # 47328Bericht Folkert »

http://www.flashlube-europe.com/

doet ongeveer hetzelfde...
Plaats reactie