Pagina 1 van 2
Alternative Fuels researches, of te wel "zuinige hollan
Geplaatst: zo okt 24, 2004 12:18 am
door Rodeo-6
Was dus weer eens iets aan het zoeken met google,
kom ik op deze site terecht.
http://jlnlabs.imars.com/bingofuel/index.htm
Er is vast wel een of andere techneut onder ons,
b.v. iemand die "toevallig" bij t.n.o. stage loopt

,
die weet hoe dit ding in een r4 kan.........

Geplaatst: zo okt 24, 2004 1:29 am
door R4F6GTX Automaat
Interessant!
Geplaatst: zo okt 24, 2004 4:53 am
door schoapke
kennuh die bollen water niet meteen in de moterkap verwerkt worden?? heb je meteen 2 koplampen

Lekker fel zo'n booglamp
Geplaatst: zo okt 24, 2004 8:24 am
door Willem de Zwijger
Zou dat niet meteen de accu leegtrekken ? Zo'n booglamp ziet eruit als een lasapparaat en dan denk je toch vlot aan 40 Ampere.
Wel mooi dit soort spul, ook die Canadees met z'n benzineverdamper. Dit zijn het soort jongens die rijk kunnen worden als het werkt, en anders jarenlang in de weer zijn met een leuke hobby.
Geplaatst: zo okt 24, 2004 3:42 pm
door jbeekmann
Ik lees 34V, 15A. Da's wel een hoop idd. Mocht de accu die snelheid aankunnen, dan is het met een paar minuten toch wel afgelopen.
Stel dat je verliesloos kan omvormen:
> trekt van de accu (12V): (34x15)/12= 42,5A. Dat is dus met een uurtje afgelopen (valt nog mee niet?) Natuurlijk zakt de spanning als een gek in en zal het geheel dus waarschijnlijk niet werken. Hier heb je echt wel een constantere bron voor nodig denk ik.
Geplaatst: zo okt 24, 2004 5:04 pm
door Goof
Mini kernreactor erin?
Geplaatst: zo okt 24, 2004 7:06 pm
door Ron
Het blijft altijd het heen en weer slingeren van calorische energie in de ene vorm naar de andere vorm. Of het nou een gas is, electriciteit of warmte of kinetisch etc., het maakt allemaal niet uit.
Met elk soort energie heb je een energievorm die weer in de andere is om te zetten. Het gaat meer om de meest efficiënte toepassing van een soort energie voor een bepaald doel. Daar zit de uitdaging.
Dat de Otto-motor niet efficiënt is in de huidige vorm, daar zijn we met z'n allen allang uit.
Voor de rest krijgt iedereen altijd een perpetuum-mobile ervaring bij een energieopwekking die nog niet eerder vertoond is. Allemaal quatsch, het gaat om de omvorming en toepassing.
De techniek is wel altijd om van te smullen. Heerlijk om daar de intelligente onderzoekende mens in te herkennen.
Als je echt nieuwsgierig bent kun je alle energieomvormingen even op een rijtje zetten en daar dan een random-generator op loslaten.
Je hebt pak'm beet een paar duizend variaities. Je hoeft het alleen maar te bouwen.
Zelf ben ik nogal geïnteresseerd in het effect van windmolens op het ecologosch systeem. Of het door de zwaartekracht aangedreven waterrad van een stuwdam. Je krijgt niks voor niks.
Die wind en dat vallende water hadden elders hun functie, vertel mij watt.
Geplaatst: zo okt 24, 2004 9:14 pm
door jbeekmann
vertel mij watt

Geplaatst: zo okt 24, 2004 11:30 pm
door Ron
Yesyes, tot de laatste letter interessant

Geplaatst: zo okt 24, 2004 11:37 pm
door ms.dageraad
Leuk bedacht, maar 125 tot 140% rendement is volkomen onmogelijk, dus deze site valt onder het kopje humor. De calorische waarde van waterstof H2 is nog hoger. en dit is nog eenvoudiger te maken. Gewoon 2 staafjes + en - in het water hangen. spanning erop en voila men hebbe waterstof en zuurstof.
Nadeel van deze gassen (H2 en COH2 is dat ze zeer onvrienderlijk zijn voor onze ozonlaag. Omdat ze zeer vluchtig zijn komen ze daar dus wel. Dus dat milieuvriendelijke valt ook vies tegen.
Nee, dan iets goedkoops en leuks. kijk eens op
www.Atmos.CZ Die lui maken houtkachels, maar ook houtgasgenerators. Het neemt wat plek in, maar dan kan je tanken bij de timmerfabriek.
Timmerman: volgooien?
jij: ja doe vandaag maar vuren, met dat meranti hing ie teveel achterover.
Geplaatst: ma okt 25, 2004 8:24 am
door Goof
@ Ron:
De wind die we nu gebruiken wordt voor een groot deel al veroorzaakt door de klimaatsverandering als gevolg van het verbranden van de vele fossiele brandstoffen, dus wat dat betreft gebruik je verspilde energie opnieuw. De kracht van dat water kan overal in gaan zitten. Van de slijtage van de rotsen tot het opwekken van trillingen in de aardkorst. Kan me niet voorstellen dat dat nu relevante milieutechnische consequenties heeft.
En natuurlijk bestaat er niet zoiets als een perpetuum mobile. Zou overigens wel een leuk dingetje zijn.

Geplaatst: ma okt 25, 2004 9:09 am
door brecht
Ik denk dat ik niet meer hierover kan vertellen dan dat al gedaan is Peter, sterker nog. Ik weet het wel zeker. Bij dit soort technieken tast ik meestal volledig in het duister (alhoewel dat bij dit specifieke apparaatje wel weer mee valt

).
Ik werk overigens bij TNO, stage periodes heb ik gelukkig al achter de rug. Maar aangezien ik me vooral met kassenbouw bezig hou levert dat in dit geval geen voordeel op. (alhoewel: met dt licht je kas verlichten en met de restenegie je kasje wrmstoken in de winter, mmmm.... ik zal het eens opgooien hier.
Geplaatst: ma okt 25, 2004 10:05 am
door Bruutmans
Ik heb altijd zo`n medelijden met die man die iedere ochtend die windmolens weer aan moet slingeren
Wat ik wel weer interessant vind is (en ik hoorde het onlangs op den radiolo) dat ze flink bezig zijn met wagens die op "koolzaad-olie"(zeg ik dat goed?) ofwel gewoon slaolie lopen.
Geniaal,schijnt door minimale aanpassing aan je diesel wagentje allemaal zo te kunnen,de goede man ging gewoon wat flesjes slaolie kopen voor nog geen 50 cent per fles!!
Das toch alweer de helft van wat een litertje diesel tegenwoordig mag kosten.
Geplaatst: ma okt 25, 2004 11:15 am
door jbeekmann
Vaar eens een rondje door de grachten van Amsterdam! Een aantal rondvaartboten loopt al op die olie. Ze meuren naar patatkarren, heel makkelijk te herkennen!
Geplaatst: ma okt 25, 2004 3:34 pm
door ms.dageraad
Inderdaad. Een diesel heeft alleen een verwarmingsspiraal nodig omdat slaolie dikker is. Je kan zo een tankauto met slaolie laten komen. Zo'n pallettank op de oprit en je hebt je eigen tankstation. + 60 ct per liter. Alleen krijg je geen zegeltjes!
Die patatlucht is zeer duidelijk aanwezig! Al varen hier in Friesland al aardig wat huurboten met het systeem. Ik ben benieuwd hoe zij dat probleem opgelost hebben.