renault Siete

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Janine
Berichten: 5
Lid geworden op: vr okt 08, 2004 2:52 pm
Locatie: Madrid/Maastricht

renault Siete

Bericht: # 46022Bericht Janine »

Hoi iedereen!
Ik ben op dit moment in Spanje en heb een geele renault siete (7) gevonden, die al jaren in de garage staat, voor 300 euro. hij is van 77 en in goede staat, dus wil ik hem eigenlijk graag importeeren! maa hij moet hier natuurlijk nog door de apk! Als ik hem wil invoeren, en vervolgens opknappen, weten jullie iemand die ik om advies kan vragen? is er iemand die weet waar je goedkoop kann lassen? Ik vind dit echt een coole en unique auto om mee naar NL te neemen! Ik ben wel eens met mijn vriendje op een R4 weekend geweest en vind r4 ook leuk, hoor! ik vind ieder antwoord fantastisch, janine uit madrid
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 46023Bericht brecht »

Een renault 7?

Nog nooit gezien in nl, wel apart. Ik denk dat er erg weinig over te vinden is misschien dat Renaultclassique wat weet?

Is de 7 wel ooit in Nederland ingevoerd? Anders wordt het wel lastig om een kenteken te krijgen.
Gebruikersavatar
p304c
Berichten: 285
Lid geworden op: za mar 20, 2004 2:00 am
Locatie: deventer

Bericht: # 46025Bericht p304c »

een renault 7 is toch een eerste type 5 met kont.
niet het toppunt van mooi maar wel geinig.

nooit officieel in nederland uitgebracht, als ik het goed heb
ook alleen maar in spanje geleverd.

http://www.oldtimersweb.be/jansartikelen/renault7.htm
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Gebruikersavatar
Janine
Berichten: 5
Lid geworden op: vr okt 08, 2004 2:52 pm
Locatie: Madrid/Maastricht

Re: renault Siete

Bericht: # 46031Bericht Janine »

Ja, dat klopt. hij is alleen in spanje geleverd,7 was de 5 voor de spaanse markt (daarom de kofferbak, daar zijn ze gek op). Waarom is het dan lastig om een kenteken te krijgen- er zijn toch ook oude amerikaanse autos in NL? hijn is niet erg mooi maar er zijn dus heel weinig mensen die er een hebben!
7 of nine
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 46033Bericht brecht »

een auto moet ooit in Nederland op de markt gebracht zijn om een "typegoedkeuring" te krijgen, daarna kunnen alle auto's met dat type een kenteken krijgen. Heeft een auto geen typegoedkeuring (bijvoorbeeld zelfbouw) dan moet de RDW een enkelstuksgoedkeuring afgeven en dat is meer werk en dus duurder.

Het kan overigens met de nieuwe Europese regelgeving best zijn dat dat verander is en dat bijvoorbeeld een auto voor de spaanse markt ook hier ingevoerd mag worden, dat weet ik niet. kijk een op http://www.rdw.nl zou ik zeggen.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 46048Bericht an3s »

Gaan we weer: Iedere auto met een kenteken van een lidstaat van de EU kan in nederland ingevoerd worden, mits het kenteken niet eerder is afgegeven dan dat het land EU lid werd.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 46154Bericht Le Car »

Dit is een r7

Afbeelding
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
maartenbokslag
Berichten: 131
Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 46156Bericht maartenbokslag »

Ontzettend gaaf!
Zeker meenemen die Siete.
Technisch precies een R 5 dus niet veel problemen met de onderdelen.
Maar plaatwerk (vooral achterzijde) moet je in Spanje alvast scoren.
Succes, en hou ons maar op de hoogte!
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Janine
Berichten: 5
Lid geworden op: vr okt 08, 2004 2:52 pm
Locatie: Madrid/Maastricht

?

Bericht: # 46157Bericht Janine »

sorry, maar dit gaat de eerste keer zijn dat ik een auto restaureer ofzo, en bovendien ben ik duits ;-) dus wat precies is plaatwer voor de achterkant?? :oops:
verder heb ik hem vandaag bekeken en hij is op de bodem toch wel erg doorgeroest, als je de vloerbedekking voor de achterstoelen optild kun je er doorheenkijken :-? en ik heb helaas weinig verstand om te zien of het existentieel is of niet zo erg. als er een truc is om dat zonder brug te herkennen, ik zal hem graag weten.
gracias
7 of nine
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Re: ?

Bericht: # 46165Bericht Rodeo-6 »

[quote="Janine"]dus wat precies is plaatwer voor de achterkant?? :oops:
gracias[/quote]
carroserie teilen hinten.

Die R5/7 hatt nur 1 probleem, dass ist rost.
Veilleicht Bilder ?
Deutch sprechen ist fur mich kein problem, aber schreiben schon.
English ?
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 46190Bericht koningozzo »

Hey Janine

Heel veel succes met het beslissen over de koop van de R7. Ik vind het echt een supergaaf plan. Zal niet boos worden als je hem toch maar niet koopt vanwege het boze roestmonster. Succes met de Spaanse APK-check. Ik help graag met het plamuren van de gaatjes onder de stoelen!

(Ik ben een beetje het vriendje van Janine. Janine, die heel goed Nederlands spreekt en het ook zo goed zou kunnen schrijven als ze haar gramatica-boeken had geopend. Geintje, ik vind je Nederlands supergeil ;) )
Gebruikersavatar
Janine
Berichten: 5
Lid geworden op: vr okt 08, 2004 2:52 pm
Locatie: Madrid/Maastricht

danku danku

Bericht: # 46195Bericht Janine »

hee rodeo- six, bedankt voor vertaling. ik vind nederlands wel prima, maar sommige vak- termina, zoals 'plaatwerk' zijn voor mij een beetje te veel. dus, help die arme duitser om een echte nederlandse autofreak te worden. ;-) bedankt iedereen (he, ozzie?) voor motivatie, ik ga morgen nog eens kijken... laat wel weten wat er is gebeurd! ciao, janine
7 of nine
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 46935Bericht Renault Classique »

Renault Classique kent de R7 inderdaad ook, en heeft er ergens wel een artikel over. Maar wat belangrijker is in dit geval: hij heeft ook origineel Renault reparatieplaatwerk voor de bodem! Dus die bodem moet wel gerepareerd kunnen worden! Ik ben benieuwd naar het vervolg van deze importstory!
Gebruikersavatar
koningozzo
Berichten: 100
Lid geworden op: ma jan 14, 2002 2:00 am
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht: # 47258Bericht koningozzo »

Als ik het goed begrepen heb worden er op dit moment wat lichten vernieuwd en wat banden verwisseld voor de Spaanse APK. De kans is redelijk groot aan het worden dat Janine en ik de Siete ergens in februari naar Nederland gaan rijden.
Maar goed. Dat zijn natuurlijk allemaal de beslissingen van Janine. Ik ben vooral van de morele support.
Komende donderdag ga ik naar Madrid om Janine op te zoeken (met vliegtuig ;) ) Ik zal het dan autootje ook zien als het goed is en ik neem mijn digicam mee!!! Hoop dat ik wat foto's kan posten dan!
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 47284Bericht Renault Classique »

Nous sommes benieuwd!
Plaats reactie