Je achteras zit er scheef onder, dus uitlijnen.
en als dat wel in orde blijkt te zijn ligt er ergens een rubber uit.
Effe checke dus.
"wat is dat, uitlijnen ?"
de wielen opmeten t.o.v. je chassis.
Suzanne schreef:Vergeet erbij te vertellen dat de eigenaar 9 van de 10 keer op de handrem de bochten neemt.
Deze tweedehandsbanden zijn hier 3 maanden oud.
GOOOOEEEED. Wat een pret! Helemaal leuk!
Ik laat mn auto altijd uitbreken door veel te hard de bocht in te duiken en dan van het gas af te gaan.... Ook leuk!
Aha, handrem. Als het een viertje is met de handrem op de achterwielen is er het volgende gebeurd : tegen een stoeprand geschoven met de achterkant.
Ik had een vijfje met precies hetzelfde verschijnsel.
In de bocht A1>>A27 kan ik m'n GTLletje heel mooi in een vierwieldrift zetten. Bandenspanning wekenlang lopen varieren totdat hij netjes over alle vier de wieltjes ging. Was wel in de winter; met koud wegdek lukt dat wat beter. (half jaar stage gelopen bij Spyker>Zeewolde. Vanaf Bussum een mooi ritje)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
toen ik vroeger nog wel eens op slechte banden reed kon ik met mijn viertje met 60 per uur de langgerekte bocht van een klaverblad nemen, harder voelde niet lekker; toen ik er nieuwe Michelins onder had gezet (toen nog gewoon 135x13!) kon ik met dezelfde auto met 90 per uur door diezelfde bocht zonder een centje pijn.
weet je overigens dat banden met minder dan 3 millimeter profiel bij regenweer boven 80 km/u domweg gevaarlijk weinig grip hebben?
ik bezuinig nooit meer op banden.
Brutus schreef:Wist je dan ook dat je in nederland mag rondrijden met "slicks" op je vr8wagen?! Zolang er de staal niet uitkomt mag het.
Ja. En? Maakt dat nou uit. Een vrachtwagenband heeft alleen maar profiel omdat de band anders te heet wordt van het vele vervormen.
Een vrachtwagen heeft wegens zijn exorbitante gewicht GEEN last van aquaplanning.