lascursus

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luigi
Berichten: 43
Lid geworden op: di aug 05, 2003 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

lascursus

Bericht: # 45123Bericht luigi »

ik wil eigenlijk wel eens een basiscursus lassen doen. Nu zie ik dat de cursussen bij www.rustbuster.nl nogal vol zitten, weet iemand alternatieven? Of kunnen we niet met de club iets opzetten?
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 45130Bericht ms.dageraad »

goed plan! Ik heb het een beetje druk, maar een lasdag is zeker een goed idee.
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 45132Bericht Ivo 4 »

Wil ook zo'n soort cursus gaan doen. Als groep of club is het misschien nog leuker. Doe mee, maar heb nog geen tijd om het te organiseren :cry:
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Gebruikersavatar
IgoR4
Berichten: 153
Lid geworden op: za jan 05, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht: # 45157Bericht IgoR4 »

4 + 5 = (mal)
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 45178Bericht otogazzi »

Heb op de heemsteedse sleuteldag voor het eerst een las apparaat in m'n handen gehad.
En dat was leuk. Zou nog wel eens meer willen oefenen (en dan niet meteen aan de R4 :D ) en informatie krijgen .
heb dus ook wel interesse.
Maar bochum waar mobylas zit is me iets te ver.
op http://lassen.pagina.nl onder de rubriek lasopleidingen staan denk ik ook nog wat opties. onder andere Bronckhorst. die zitten in hardewijk, en dat is qua afstand nog wel te doen.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 45179Bericht otogazzi »

Ivo 4 schreef:Wil ook zo'n soort cursus gaan doen. Als groep of club is het misschien nog leuker. Doe mee, maar heb nog geen tijd om het te organiseren :cry:
Hé Ivo jij werkt toch op een school hebben ze daar geen docent techniek en of lasappratuur. laat je het de school organiseren. Charteren een docent voor een een of meerdere zaterdagen en klaar.... verdient de school er ook nog wat aan. (of is dit te kort door de bocht)
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Max Mummelman
Berichten: 1
Lid geworden op: zo sep 26, 2004 10:49 pm
Locatie: Harderwijk

lascursus

Bericht: # 45180Bericht Max Mummelman »

Vaak worden lascursussen(voor hobbyisten en betaalbaar ;ongeveer 160 euro's) geven door volksuniversiteiten bij je in de buurt.Deze maken ook vaak deel uit van een ROC
(regionale onderwijs centrum) het aanbod aan cursussen van roc vindt men op het webb.
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 45194Bericht Ivo 4 »

Heb er wel aan gedacht. Maar mijn huidige school doet niet aan lassen, en mijn vorige school heeft net een docent lassen zijn contract gestopt.

Maar ik zal nog eens wat proberen.

Dat van de Volksuniversiteit enzo kan ik ook wel even uitzoeken hier in Haarlem.

Ivo
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

zoektocht las cursus

Bericht: # 45660Bericht otogazzi »

Heb hier en daar wat gebeld en rond gesurft.

Heb gebeld met het Martinus College in Bovenkarspel.
Door deze word ik terug gebeld, echter de receptioniste oid vertelde na m’n vraag of de docent techniek misschien een introductie cursus of zoiets kon organiseren, daar waarschijnlijk geen interesse in had omdat de vrije zaterdag toch wel belangrijk was. Ook de opmerking dat wij waarschijnlijk wel enthousiaste leerlingen waren had waarschijnlijk geen positief invloed.
Maar goed, wordt nog door haar of de docent techniek terug gebeld

Volgende VMBO
Het horizon college in Alkaar/Heerhugowaard heeft ‘s avonds een 8 weken durende opleiding (op maandag en dinsdag avond van 18:00 uur tot 21:45 uur: zijn gestart op 28 en 29 september maar na de 8 weken is er weer ruimte, draaien dus het hele schooljaar door)
Zie http://www.horizoncollege.nl de volledige cursus kost € 540,00 ((!)vind ik wel veel geld)

Voor details: http://www.horizoncollege.nl/Cursussen& ... lassen.doc
Ze hebben 11 las boxen. En zitten redelijk volgeboekt heb ik begrepen.
Een workshop op een zaterdag of iets dergelijks zien ze niet zitten. Want dat zou veel te duur worden (de conciërge moet ook betaald worden!)

Gebeld met scholengemeenschap Schagen. Door de docent word ik nog terug gebeld. Ben benieuwd of hier een workshop lassen is te organiseren: ze hebben in ieder geval een richting techniek…..


Voorlopig heb ik genoeg gebeld.

Als er een workshop wordt georganiseerd in noord-holland(?!) (Ik zou nog niet weten hoe waar wat hoeveel). Hoeveel interesse is hier dan voor?
Ik wil best verder gaan met een zoektocht maar als dat alleen voor mezelf is en nog een enkel iemand dan schiet ik misschien m’n doel voorbij.
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 45668Bericht Le Car »

Nico plaats een poll.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 45800Bericht otogazzi »

Er is tot nu toe weinig gereageerd op dit topic dus mogen we aannemen dat er weinig behoefte is aan een lasworkshop in NH.
Overigens zitten de scholengemeenschappen er niet om te springen om zoiets te organiseren op een zaterdag.

Hoe zit dat in het rest van het land? Utrecht ligt iets centraler dus misschien dat daar iets georganiseerd kan worden.

Die poll is misschien niet zo'n gek idee :wink:

Maaike
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 45804Bericht Tommy »

Als het in Utrecht of de buurt daarvan is heb ik zeker belangstelling, liefst wel op een zondag.
GTL '84 blauw
Plaats reactie