hopen of verkopen

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

joop

hopen of verkopen

Bericht: # 44914Bericht joop »

Gister een R4 gtl op de kop kunnen tikken, vandaag direct naar r4club.nl.
Een mos groene letterlijk maar het ergste is inmiddels af en hij bleef groen!!!!!!!. Beetje roest hier en daar, maar eerste indruk is best aardig de accu is dood en waarschijnlijk zit de startmoter vast heeft iemand daar ervaring mee ik zoek nog een voorstoel ,natuurlijk voor weinig
verkopen of hopen ???????????
ms.dageraad

Bericht: # 44933Bericht ms.dageraad »

Dit hoort eigenlijk onder het sleutelkopje. Die startmotor moet je een lange stevige scroevedraaier opzetten. Daar geef je dan een klap op met een hamer. Dan wil het relais nog wel eens losschieten. Dan start hij weer.
oant sjen,
PEET
brecht
Contacteer:

Bericht: # 44944Bericht brecht »

Ik heb een voorstoel, twee zelfs. Voor heel weinig, stelt dan ook heel weinig voor. ze staan in de weg en mogen gratis opgehaald worden in Den Haag, ik weet niet waar zweelo ligt maar het klinkt niet in de buurt.

Bedoel je trouwens dat je het mos er niet af krijgt, of dat je auto mosgroen is...

truuk van dageraad met de startmotor is bekend en werkt meeestal wel. Mocht het niet helpen: een startmotor is zo verwisseld!

en gefeliciteerd met de aankoop natuurlijk
IgoR4
Contacteer:

Bericht: # 44956Bericht IgoR4 »

Brecht, dan mag jij de volgende keer mijn startmotor vervangen, als 'ie er de brui aan geeft! Kl#*@ding...

En Joop, proficiat met je nieuwe aanwinst!
4 + 5 = (mal)
loek
Contacteer:

Bericht: # 44958Bericht loek »

Je hebt gelijk IgoR4, bij de 850 motor valt het geloof ik wel mee,
bij de 1100 motor is het huilen met de pet op !!

PHOE, PHOE
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 44959Bericht R4F6GTX Automaat »

Juist andersom. Bij de 850 zit er nog eens een waterslang te vervelen en de radiator en zo. Liever een 1100, dat gaat gemakkelijker.
IgoR4
Contacteer:

Bericht: # 44965Bericht IgoR4 »

Startmotor vervangen bij een 850 heb ik geen ervaring mee, en aangezien Brecht dat gaat doen als die van mijn auto kapot is... :D

Bij m'n vroegere GTL'letje vond ik 't bepaald niet zo gemakkelijk. Duurde wel even een uurtje voordat 'ie eruit lag, en dat vooral dankzij de hulp van Wim. Misschien dat er een handigheidje is die ik nooit ontdekt heb, maar bij de 1.100 cc moet toch het spruitstuk losgehaald worden om er een beetje bij te kunnen? Met kans op bevestigingen die afbreken en dergelijke... En dan die derde bout van de startmotor zelf nog. Fijn klusje, hoor!
4 + 5 = (mal)
loek
Contacteer:

Bericht: # 44967Bericht loek »

juist!!!, die onderste derde bout, daar gaat het om!
De laatste keer heb ik, geloof ik, de motorsteunen losgemaakt en de motor iets gekantelt.
Maar dan nog!!
brecht
Contacteer:

Bericht: # 44975Bericht brecht »

vorige wek nog metr Jasper in hooguit twee uurtjes een startmotor vervangen. Het kost even wat moeite lenigheid behendigheid en rare koppelstukjes aan de ratel, maar echt gekke dingen hebben we niet moeten doen. Alleen nadat alles los was ook de stuurstang losgehaald om de startmotor er ook echt uit te krijgen.

Maar misschien was JAspers startmotor wel uitzonderlijkmakkelijk of zo...
ms.dageraad

Bericht: # 45013Bericht ms.dageraad »

Heb het dit jaar ook nog met wat adviezen van JG gedaan. Staat volgens mij ook nog wel ergens op het forum. Motorsteun los. Krik onder carterpan. (niet in het midden!) en motor zo hoog mogelijk krikken. Stuurstang los en je kan overal heel behoorlijk bij. (1100 motor).
Succes.
oant sjen,
PEET
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 45019Bericht R4F6GTX Automaat »

IgoR4 schreef:................ Misschien dat er een handigheidje is die ik nooit ontdekt heb, maar bij de 1.100 cc moet toch het spruitstuk losgehaald worden om er een beetje bij te kunnen?
Nee hoor, alleen het beugeltje waar de koppelingskabel aan zit en dat half rond beugeltje dat naar het blok gaat.

Met kans op bevestigingen die afbreken en dergelijke... En dan die derde bout van de startmotor zelf nog. Fijn klusje, hoor!
Beetje echt gereedschap en het lukt prima. Valt allemaal best mee. Tis natuurlijk makkelijker om het spruitstuk los te maken, nog gemakkelijker is het hele motorblok eruit pakken, maar beide is niet nodig. Das goed als je van extra en onnodig sleutelen houdt.
IgoR4
Contacteer:

Bericht: # 45021Bericht IgoR4 »

Oké, weer wat nieuws bijgeleerd! :D
4 + 5 = (mal)
Goof

Bericht: # 45028Bericht Goof »

voor dit soort werkjes bestaan er van die halve maan vormige sleutels 11/13. Die gebruik ik daarvoor, dat werkt goed.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
jbeekmann

Bericht: # 45064Bericht jbeekmann »

Nee hoor, alleen het beugeltje waar de koppelingskabel aan zit en dat half rond beugeltje dat naar het blok gaat.
alleen de motorsteunbeugel. Koppelingskabelsteun kan blijven zitten. Totaal vijf x ratelen en je hebt m (drie van de startmotor, twee van die steun) Ohja, en natuurlijk even de koppelingskabel eruit.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 45066Bericht R4F6GTX Automaat »

Ja, je hebt gelijk, maar ik had de motor niet gekanteld plus een startmotor van de R5 erin gezet; die is iets dikker dan is het fijn dat de koppelingsbeugel er wel af is. Maar idd, het kan nét zonder die te verwijderen.
Trouwens, zit dat halfronde beugeltje niet met hetzelfde boutje vast als de steun van de koppelingskabel?
Laatst gewijzigd door R4F6GTX Automaat op za sep 25, 2004 9:51 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie