Geplaatst: wo sep 01, 2004 10:56 pm
zie ook take 1.
Enfin, na grondig de bodem en binnenkant geinspecteerd te hebben, alles was naar wens, kwam het grote moment (vooral voor de oude eigenaar) om het torretje te laten draaien.
En ja hoor prrr, prrr, prrr, na drie keer dus, hopsa lopen dat ding, al maakte het allemaal wel veel herrie, maar ja wat wil je, zonder carterontluchtingsslang en voorverwarmingsslang en vacuumslang enz. enzslangen en leidingen.
Ik samen met mijn vrouw ff een eindje tuffen, na een km rijden,mijn vrouw tegen me: "Ruud er komt rook uit de motorkap", klonk redelijk aanvaardbaar, dus ik ook kijken over die langeneus van die r4 heen naar het puntje van de motorkap, en ja hoor dikke rook, ach joh zei ik auto heeft een tijd stil gestaan, moet allemaal ff inbranden, is beetje stoffig. Wij snel terug natuurlijk, kappie open en ja hoor ik denk ik mis wat daar, losse bovenste slang uit de radiateur, en expansievat nergens te vinden, spoorloos! Ook onbekend bij de oude eigenaar.
Dus ik de volgende dag eerst maar naar de sloop om een expansievat op te snorren, heb inmiddels al een expansievat uit een ouwe r5 gemonteerd, past prima in de uitsparing van het binnenscherm, ook de slang natuurlijk vernieuwd thermostaat ontkalkt en getest met kokend water, gaat netjes open trouwens, koelsysteem afgevuld en ontlucht, en ook de koelvin uitgebouwd en getest, stond waarschijnlijk verkeerd geschakeld, of werkte niet door slechte verbinding.
Wie weet of er ook een thermostaat is die iets eerder open gaat bv bij 75 of 80 graden? (was vraag 2 trouwens)
Degene die er nu in zit staat 85 op, neem aan dat ie dan opent bij 85graden.
Coming soon take 3.
Groeten.
Enfin, na grondig de bodem en binnenkant geinspecteerd te hebben, alles was naar wens, kwam het grote moment (vooral voor de oude eigenaar) om het torretje te laten draaien.
En ja hoor prrr, prrr, prrr, na drie keer dus, hopsa lopen dat ding, al maakte het allemaal wel veel herrie, maar ja wat wil je, zonder carterontluchtingsslang en voorverwarmingsslang en vacuumslang enz. enzslangen en leidingen.
Ik samen met mijn vrouw ff een eindje tuffen, na een km rijden,mijn vrouw tegen me: "Ruud er komt rook uit de motorkap", klonk redelijk aanvaardbaar, dus ik ook kijken over die langeneus van die r4 heen naar het puntje van de motorkap, en ja hoor dikke rook, ach joh zei ik auto heeft een tijd stil gestaan, moet allemaal ff inbranden, is beetje stoffig. Wij snel terug natuurlijk, kappie open en ja hoor ik denk ik mis wat daar, losse bovenste slang uit de radiateur, en expansievat nergens te vinden, spoorloos! Ook onbekend bij de oude eigenaar.
Dus ik de volgende dag eerst maar naar de sloop om een expansievat op te snorren, heb inmiddels al een expansievat uit een ouwe r5 gemonteerd, past prima in de uitsparing van het binnenscherm, ook de slang natuurlijk vernieuwd thermostaat ontkalkt en getest met kokend water, gaat netjes open trouwens, koelsysteem afgevuld en ontlucht, en ook de koelvin uitgebouwd en getest, stond waarschijnlijk verkeerd geschakeld, of werkte niet door slechte verbinding.
Wie weet of er ook een thermostaat is die iets eerder open gaat bv bij 75 of 80 graden? (was vraag 2 trouwens)
Degene die er nu in zit staat 85 op, neem aan dat ie dan opent bij 85graden.
Coming soon take 3.
Groeten.