1e spannende gebeurtenis met r4gtl84 (take2)

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
paprikarooie4
Berichten: 43
Lid geworden op: ma aug 30, 2004 2:00 am
Locatie: het westland

Bericht: # 43578Bericht paprikarooie4 »

zie ook take 1.
Enfin, na grondig de bodem en binnenkant geinspecteerd te hebben, alles was naar wens, kwam het grote moment (vooral voor de oude eigenaar) om het torretje te laten draaien.
En ja hoor prrr, prrr, prrr, na drie keer dus, hopsa lopen dat ding, al maakte het allemaal wel veel herrie, maar ja wat wil je, zonder carterontluchtingsslang en voorverwarmingsslang en vacuumslang enz. enzslangen en leidingen.
Ik samen met mijn vrouw ff een eindje tuffen, na een km rijden,mijn vrouw tegen me: "Ruud er komt rook uit de motorkap", klonk redelijk aanvaardbaar, dus ik ook kijken over die langeneus van die r4 heen naar het puntje van de motorkap, en ja hoor dikke rook, ach joh zei ik auto heeft een tijd stil gestaan, moet allemaal ff inbranden, is beetje stoffig. Wij snel terug natuurlijk, kappie open en ja hoor ik denk ik mis wat daar, losse bovenste slang uit de radiateur, en expansievat nergens te vinden, spoorloos! Ook onbekend bij de oude eigenaar.
Dus ik de volgende dag eerst maar naar de sloop om een expansievat op te snorren, heb inmiddels al een expansievat uit een ouwe r5 gemonteerd, past prima in de uitsparing van het binnenscherm, ook de slang natuurlijk vernieuwd thermostaat ontkalkt en getest met kokend water, gaat netjes open trouwens, koelsysteem afgevuld en ontlucht, en ook de koelvin uitgebouwd en getest, stond waarschijnlijk verkeerd geschakeld, of werkte niet door slechte verbinding.
Wie weet of er ook een thermostaat is die iets eerder open gaat bv bij 75 of 80 graden? (was vraag 2 trouwens)
Degene die er nu in zit staat 85 op, neem aan dat ie dan opent bij 85graden.
Coming soon take 3.
Groeten.
1 meisje,1 jongen,1kat, en 1vrouw met rooie 4gtl uit 84.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 43580Bericht Rodeo-6 »

ik, ja, is niet nodig.

Blijf vooral schrijven "De avonturen van ............"

(Biertje nr. 2)
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 43640Bericht jbeekmann »

Thermostaat is idd leverbaar in verschillende temps. Is alleen niet nodig. Het motortje vindt het nl. ook wel lekker om warm te zijn. Zeker als je ook 's winters rijdt zou ik de 85 laten zitten. Bij 's zomers rijden kan je er een 80 instoppen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
paprikarooie4
Berichten: 43
Lid geworden op: ma aug 30, 2004 2:00 am
Locatie: het westland

Bericht: # 43651Bericht paprikarooie4 »

dank voor advies, ik laat de 85 gr, dus lekker zitten, zal toch wel tegen de winter worden voordat het karretje legaal de weg op kan.
1 meisje,1 jongen,1kat, en 1vrouw met rooie 4gtl uit 84.
Plaats reactie