Pagina 1 van 3
Geplaatst: ma aug 30, 2004 4:13 pm
door Tommy
Ook ik mocht aan dit karwei beginnen en valt tot nu toe mee, rest mij alleen nog een vraagje. wanneer alle boutjes lso zijn bij de bovenste fuseekogel kan ik deze dan gewoon een ram geven vanonder zodat hij er boven uitschiet??
Ik las ook nog iets over in de kit te zetten wanneer je de nieuwe fusee op zijn plaats zit iemand ervaring??
Geplaatst: ma aug 30, 2004 4:22 pm
door Goof
Je moet een ram geven van boven zodat ie er onder uit vliegt!!!!
Geplaatst: ma aug 30, 2004 4:23 pm
door Hanz
Geplaatst: ma aug 30, 2004 5:08 pm
door Tommy
Ja dat had ik gelezen, ik ga het eens proberen door er van boven een ram op te geven. Misschien een domme vraag hoor maar wat gebeurt er dan dat hele bovenste stuk zie ik niet door dat gaatje verdwijen dus breekt hij of zoiets??
Geplaatst: ma aug 30, 2004 5:10 pm
door Tommy
Ook lekker ik net door de regen op de FIETS naar de brezan voor een kogeltrekkerhadden ze het niet.
Geplaatst: di aug 31, 2004 12:07 am
door Rodeo-6
Hoi Tommy
Fuseekogels zitten konisch vast en je wagen gewicht hangt er deels op, wat dus betekend dat ze loeivast zitten.
Soms helpt een hamer, al dan niet met warmstoken.
Een kogeltrekker is eigenlijk een kogelduwer, hij duwt hem n.l. uit je fusee.
Wat is een fusee ?
Dat ding waar je remklauw aan vast geschroeft zit, je wiellager in zit.
Maar dit terzijde.
Je kunt altijd alle boutjes en moertjes in smeren met kopervet of vaseline, dit voorkomt het vastroesten van, waardoor je alles over tien jaar weer los krijgt.
Wel alles goed vast zetten.
ALLEEN je wielbouten mogen niet met vet worden ingesmeerd.
Handig is het verder om je bovendraagarm met lijnolie in te smeren, net als alles van je viertje, want in deze draagarm blijft, zoals op nog veel meer vaak verborgen plaatsen, water staan.
Succes ermee.
Geplaatst: di aug 31, 2004 12:18 am
door ms.dageraad
maar waar moet die beste jongen nou eenklap opgeven? doe 's 'n foto.
Geplaatst: di aug 31, 2004 1:50 am
door Supersuus
Men neme twee zware hamers,plaats er een achterop het konische gedeelte en hou die zo strak mogelijk er tegen aan.
Met de tweede sla je aan de voorkant,dan krijg je soort van "tegenslag".
Of je koopt een trekker, veel soepeler en veel minder kans op open knokkels e.d.!
Geplaatst: di aug 31, 2004 10:10 am
door Ron
... en gedeukte spatborden.
Kogeltrekker is iets van 10 euro of zo en scheelt veel ergernis. Vaak daarnaast nog wel een klap nodig van de hamer, maar veel minder hard.
Volgens mij moet je bij de bovenste draagarm naar boven meppen ipv naar beneden.
Je hebt het over boutjes, meervoud, dat impliceert dat het de ONDERSTE fuseekogel is, want die zitten met boutjes.
De bovenste zitten geklonken. (weet niet of dit bij een GTL-type ook zo is)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-08-31 10:11 ]</font>
Geplaatst: di aug 31, 2004 10:20 am
door brecht
De bovenste zitten geklonken.
tenzij de fussekogel al een keer vervangen is, dan zitten ze hoogstwaarschijnlijk gebout. (bij mij haalde het voor de handeling overigens nx uit, de boutjes zaten zo vastgeroest dat ze ook uitgeboord moesten worden)
Geplaatst: di aug 31, 2004 11:26 am
door Tommy
Ik had het inderdaad over de bovenste, ga zo eens proberen ergens een kogeltrekker/duwer op te duiken alvast bedankt voor alle adviezen en wish me luck. En oja de bouwtjes zijn aan en kant wel eens vervangen aan de andere kant niet dus dat word boren.
Geplaatst: di aug 31, 2004 12:25 pm
door Tommy
Blijkt een probleem om aan een kogeltrekker te komen, heb er tot nu een gevonden bij autmaterialenzaal was 75 euri beetje duur. Heeft iemand voor mij een merk en type van een minder dure. Wellicht kunnen ze die dan bij de brezan bestellen??
Geplaatst: di aug 31, 2004 12:39 pm
door Goof
Kogel moet toch vervangen, dus zet gewoon een koevoetje tussen de kogel en fusee en wrikken maar.
Geplaatst: di aug 31, 2004 2:26 pm
door Tommy
He da goof goed advies, nu ligt er een plas olie onder me auto

Geplaatst: di aug 31, 2004 2:31 pm
door Jasper
O jee,
Olie?
Remleiding kapot?
Wat heb je gedaan dan?