Tank verwijderen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Boerammetje
Contacteer:

Bericht: # 42337Bericht Boerammetje »

Iemand ervaring met het verwijderen van een tank? Heb alle bouten los, maar kan niet zien waar de brandstofleiding naar de benzinepompm vast zit. Wordt dat vanzelf duidelijk als ik de tank naar achter trek, of is grootsche voorzichtigheid geboden?
Willem de Zwijger

Bericht: # 42343Bericht Willem de Zwijger »

Ja, de benzineleiding (heb je de originele staal of al vervangen door koper ?) schuift in een rubberslang van een centimeter of 25 die op de tank aansluit. Je trekt de tank iets naar achteren tot je de benzineleiding ziet, en dan probeer je de slang van het metaal af te schuiven. Grote voorzichtigheid is niet geboden: Ik heb laatst de tank eraf gehaald waarbij de rubberslang om de koperen leiding bleef zitten, zelfs toen de tank zo ongeveer op de grond stond. Ik had zo'n opvouw plastic kratje als steun gebruikt om hem op te zetten, maar daar zakte hij dwars doorheen. Ik heb de boel teruggemonteerd (waarbij ik er niet in slaagde om de rubberslang weer verder over de koperen leiding te duwen, dus het zat een beetje krom)en het heeft al weer 500 km gelopen, dus erg gevoelig is het allemaal niet.
Boerammetje
Contacteer:

Bericht: # 42356Bericht Boerammetje »

Ah. Mooi!

H.e.e.a. staat nog op losse schroeven, maar de auto in kwestie had sind begin jaren 80 stilgestaan, en de leiding zit verstopt. Blokje loopt inmiddels weer, maar de (nieuwe) benzinepomp slurpt nu via een losse draad direct uit jerrycan, en eigenlijk wou ik de tank weer in gebruik nemen ... hopelijk zit de verstopping op por-bare afstand...
Plaats reactie