Pagina 1 van 1

Geplaatst: do aug 12, 2004 6:12 pm
door Rodeo-6
De GTL en de F6 hebben beiden de 1108 cc moter met moter nummer 688.
Nu heb ik ook een blok staan met moter nummer C1E, ook 1108 cc uit een andere F6

Wie weet wat het verschil is tussen de ene en de andere.

Geplaatst: do aug 12, 2004 7:25 pm
door Moaske
Ik weet dat de een een compressie verhouding van 8,5 heeft (F6), en de ander van 9,5 à 10 (GTL)....
Alleen hoe je die onderling herkend als er geen R4 omheen hangt weet ik echt niet.

Geplaatst: do aug 12, 2004 8:41 pm
door Lambo
C1E-uit R5 en R6
C1E/688-uit R4

identieke blokken.

C- staat voor: Cléon fonté=gietijzeren blok, zijdelinks geplaatste nokkenas,
distributie ketting,
5 krukaslagers.

1- staat voor enkele carburateur

E- staat voor inhoud in cc, tussen 1051-1125 cc.

Geplaatst: za aug 14, 2004 10:31 pm
door Rodeo-6
Vandaag maar eens even de moterkappen opgetrokken van :
>>>>>>>Theunis<<<<<<<<

"De Kroaat"
"De Blauwe"
"De Tomaat"
"De Combie"

en het blijkt weer allemaal zo simpel te zijn.
Een 688 zit in een GTL en een C1E in een F6

Geplaatst: zo aug 15, 2004 12:37 am
door Le Car
De 688-xx(e713), in diverse uitvoeringen van 34 tm 52 pk(din).
in oa Caravelle,r5gtl,estafette,r8,r10,r6tl,r4gtl,

De C1E (688)34 tm 48 pk(din) in oa. r9,r11,r5,clio,expresse,super5,r4 bestel.

Bijde blokken zijn dus eigenlijk gelijk,alleen hebben ze in 1982 alle blokken C1E genoemd.Er waren nl al een stuk of 8 varianten op het 688 blok.
Het C1E blok is nog tot 1996 gebruikt in de oa de Clio.

Geplaatst: zo aug 15, 2004 9:29 am
door Rodeo-6
Hij is helemaal geweldig, dank