Pagina 1 van 1
Geplaatst: vr jul 16, 2004 12:10 am
door Rodeo-6
Zoals de kenners weten draait een GTL moter de ene kant op en een Tl moter de andere kant op.
Wat gebeurt er dan als je een Tl versnellingsbak aan een GTL blok schroeft ?
Heb je dan
A: vier versnellingen achteruit
B: hij gaat stuk
C: het maakt niet uit
D: Jij weet het ook niet.
Ik weet dit ook niet, maar iemand anders vast wel.
Geplaatst: vr jul 16, 2004 12:44 am
door sir lochlander
De 4 versnellingen achteruit lijkt mij het leukste dus, ik ga voor A

.
Maar het zal wel B zijn.
Geplaatst: vr jul 16, 2004 9:38 am
door jbeekmann
Ik opteer voor A, maar bij gebrek aan empirisch resultaat wijzig ik mijn A in D.
Geplaatst: vr jul 16, 2004 10:01 am
door R4F6GTX Automaat
A.
Hier op het Eurocircuit heeft vaker zo'n R4tje meegereden met de achteruitrijraces. Werkt dus wel. Waarom zou het niet werken?
Geplaatst: zo jul 18, 2004 12:15 pm
door Goof
Zeker antwoord A. Heb wel eens iemand gesproken die deze fout per ongeluk gemaakt had. Das lullig, want je hebt dus ook nog maar 1 versnelling vooruit en die is errug klein. Voordeel is weer wel dat ie dan dus ook ontzettend sterk is.
Overigens kun je best een gtl bak vervangen door een tl bak, maar dan moet het diff omgedraaid worden. Nou weet ik alleen niet of dat ook makkelijk te doen is.
Geplaatst: zo jul 18, 2004 11:57 pm
door jbeekmann
Wagentype:..4L en TL......GTL.......F6
overbrenging
1e...................3,67:1......3,833:1...3,833:1
2e...................2,24:1......2,235:1...2,235:1
3e...................1,46:1......1,458:1...1,458:1
4e...................1,03:1......1,026:1...1,026:1
achteruit........3,23:1......3,545:1...3,545:1
EINDOVERBR...4,125:1.....3,1:1.....4,125:1
dus.....
minder sterk in z'n achteruit Goof.