Versnellingsbak perikelen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Zoals de kenners weten draait een GTL moter de ene kant op en een Tl moter de andere kant op.
Wat gebeurt er dan als je een Tl versnellingsbak aan een GTL blok schroeft ?
Heb je dan
A: vier versnellingen achteruit
B: hij gaat stuk
C: het maakt niet uit
D: Jij weet het ook niet.
Ik weet dit ook niet, maar iemand anders vast wel.
Wat gebeurt er dan als je een Tl versnellingsbak aan een GTL blok schroeft ?
Heb je dan
A: vier versnellingen achteruit
B: hij gaat stuk
C: het maakt niet uit
D: Jij weet het ook niet.
Ik weet dit ook niet, maar iemand anders vast wel.
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
- Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
- Contacteer:
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Zeker antwoord A. Heb wel eens iemand gesproken die deze fout per ongeluk gemaakt had. Das lullig, want je hebt dus ook nog maar 1 versnelling vooruit en die is errug klein. Voordeel is weer wel dat ie dan dus ook ontzettend sterk is.
Overigens kun je best een gtl bak vervangen door een tl bak, maar dan moet het diff omgedraaid worden. Nou weet ik alleen niet of dat ook makkelijk te doen is.
Overigens kun je best een gtl bak vervangen door een tl bak, maar dan moet het diff omgedraaid worden. Nou weet ik alleen niet of dat ook makkelijk te doen is.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Wagentype:..4L en TL......GTL.......F6
overbrenging
1e...................3,67:1......3,833:1...3,833:1
2e...................2,24:1......2,235:1...2,235:1
3e...................1,46:1......1,458:1...1,458:1
4e...................1,03:1......1,026:1...1,026:1
achteruit........3,23:1......3,545:1...3,545:1
EINDOVERBR...4,125:1.....3,1:1.....4,125:1
dus.....
minder sterk in z'n achteruit Goof.
overbrenging
1e...................3,67:1......3,833:1...3,833:1
2e...................2,24:1......2,235:1...2,235:1
3e...................1,46:1......1,458:1...1,458:1
4e...................1,03:1......1,026:1...1,026:1
achteruit........3,23:1......3,545:1...3,545:1
EINDOVERBR...4,125:1.....3,1:1.....4,125:1
dus.....
minder sterk in z'n achteruit Goof.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!