Pagina 1 van 1

Geplaatst: vr jul 09, 2004 2:37 pm
door RichardM
Ik ben van plan mijn F6 te voorzien van een GTL-blok met weinig kilometers. Het F6-blok heeft er ruim 230 d. op zitten dus die moet er maar niet meer in.

Wat mijn vraag is: Gaat het GTL blokje de F6 wel voldoende op snelheid brengen?? In eerdere topics heeft al gestaan dat de eindoverbrenging van de GTL verschilt van de F6 dmv een ander differentieel. Is het dan handig om het GTL blok met F6 versnellingsbak te gaan rijden?

Geplaatst: vr jul 09, 2004 3:25 pm
door Rodeo-6
Op 2004-07-09 14:37, schreef RichardM:
Ik ben van plan mijn F6 te voorzien van een GTL-blok met weinig kilometers. Het F6-blok heeft er ruim 230 d. op zitten dus die moet er maar niet meer in.

Wat mijn vraag is: Gaat het GTL blokje de F6 wel voldoende op snelheid brengen?? In eerdere topics heeft al gestaan dat de eindoverbrenging van de GTL verschilt van de F6 dmv een ander differentieel. Is het dan handig om het GTL blok met F6 versnellingsbak te gaan rijden?
A: 230 d is geen probleem voor een renault moter.
B: Is het dan handig om het GTL blok met F6 versnellingsbak te gaan rijden?

Ja en super benz. tanken.

Geplaatst: vr jul 09, 2004 5:36 pm
door R4F6GTX Automaat
hoezo superbenz tanken? GTL en F6blok zijn toch hetzelfde? Kunnen toch allebei op eu95 rijden?

Geplaatst: vr jul 09, 2004 6:01 pm
door RenaultVierWiel
Volgens het instructieboekje moet een gtlmotor super drinken en een f6 normaal, zoals dat toen nog heette.

Geplaatst: vr jul 09, 2004 11:08 pm
door Rodeo-6
Op 2004-07-09 17:36, schreef R4F6GTX Automaat:
hoezo superbenz tanken? GTL en F6blok zijn toch hetzelfde? Kunnen toch allebei op eu95 rijden?
Nee paul,............

en dat weet je ook wel, kompressie verhouding weet je wel

Geplaatst: vr jul 09, 2004 11:17 pm
door jbeekmann
ontsteking een beetje later en gaan met die banaan!

Geplaatst: za jul 10, 2004 9:36 am
door Willem de Zwijger
Een F6 blok heeft lagere compressie (iets van 8.5 uit mijn hoofd), waardoor je niet snel problemen krijgt met pingelen 95 ook al staat je ontsteking aan de vroege kant. Het blok heeft wat hoger koppel bij lage toeren dacht ik.
Een GTL blok heeft hogere compressie (9.5 of zo) en is gevoeliger voor pingelen op 95, en zal dat makkelijker doen als de ontsteking te vroeg staat. Mijn ervaring: als hem afstelt vlgs het boekje gaat het goed, en als gezegd: probeer het anders iets later.
Ik denk dat je er wijs aan doet om in ieder geval de F6 versnellingsbak te laten zitten want die extra luchtweerstand van de F6 is niet voor de poes.
Is je F6 blok trouwens echt slecht ? Als het lekker loopt maar olie lekt zou je kunnen overwegen om alleen de afdichtingen te vervangen. Als je toch de motor eruit gaat halen is dat weinig extra werk. 230 k is kwa slijtage mi niet superveel. Erger is dat na jaren oliecontact de afdichtingen slecht worden, ook al loopt de motor niet veel.

Geplaatst: di jul 13, 2004 7:34 pm
door RichardM
Misschien dat het F6-blokje wel verder wil maar heb nog twee GTL-blokjes liggen met rond de 100d. op de teller. Mijn voorkeur gaat dus uit naar de GTL-blokken. Kan ik dus concluderen dat ik in ieder geval wel de F6 versnellingsbak moet monteren om de boel op gang te houden??

Geplaatst: di jul 13, 2004 7:41 pm
door schoapke
maar wat gaat er met het F6 blokje gebeuren??

Geplaatst: di jul 13, 2004 7:51 pm
door RichardM
Ik denk reserve of verkopen aan een liefhebber.