snelle slijtage wiellager

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

trudie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 26, 2004 2:00 am

Bericht: # 38809Bericht trudie »

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: trudie op 2004-06-28 23:50 ]</font>
Gebruikersavatar
W111
Berichten: 116
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 2:00 am
Locatie: Weert

Bericht: # 38811Bericht W111 »

Te weinig vet eraan toen ie er nieuw opgezet is, of te strak afgesteld. Of de verkeerde maat, of met te los afgesteld lager flink door de bochten gehangen, allerlei mogelijkheden.
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 38827Bericht Goof »

Constant aanlopende rem waardoor de handel veel te heet wordt en het lager dus op de duur zonder vet komt te zitten ???
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 38831Bericht jbeekmann »

wielen slecht uitgelijnd?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 38833Bericht Willem de Zwijger »

Ja, dat snelle slijten van de lagers intrigeert mij ook.
Aanlopen van de schijrem voor zou iets kunnen zijn ja. Hoe makkelijk moet de klauw eigenlijk terug te duwen zijn ? Bij demontage van de rem laatst had ik behoorlijk moeite on de klauw van de schijf af te krijgen, en bij montage moest ik hem terugduwen met een lijmtang, dat lukt niet met gewoon duwen. Is dat normaal ?
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 38840Bericht Rodeo-6 »

Hoi Trudie

Forum lid Jagrie is specialist in alles wat er stuk kan gaan aan een F6 en waardoor.
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
cyclofrene
Berichten: 191
Lid geworden op: di apr 02, 2002 2:00 am
Locatie: bergentheim

Bericht: # 38853Bericht cyclofrene »

neu met lijmklem is niet zo heel gek.. ik zet normaal tussen een remklauw(beweegbare en vaste deel ff een koevoet. en daarmee moet hij dan makkelijk losgaan (en oppassen dat je de blokken met je koevoet niet aan puin drukt.
Gebruikersavatar
W111
Berichten: 116
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 2:00 am
Locatie: Weert

Bericht: # 38875Bericht W111 »

Op 2004-06-07 15:11, schreef Rodeo-Six:
Hoi Trudie

Forum lid Jagrie is specialist in alles wat er stuk kan gaan aan een F6 en waardoor.
Familie van jou? Een niet kunnen hebben vriendin? Wat zit jou dwars?
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
trudie
Berichten: 11
Lid geworden op: wo mei 26, 2004 2:00 am

Bericht: # 38930Bericht trudie »

Op 2004-06-08 00:41, schreef W111:
Op 2004-06-07 15:11, schreef Rodeo-Six:
Hoi Trudie

Forum lid Jagrie is specialist in alles wat er stuk kan gaan aan een F6 en waardoor.
Familie van jou? Een niet kunnen hebben vriendin? Wat zit jou dwars?
:0 :???: waar gaat dit over? ik heb een GTL.
maar te weinig vet kan het niet zijn geweest. al die andere opties zouden kunnen maar ja welke? ik was alleen bang dat als ik het zou laten vernieuwen het binnen een jaar weer kapot zou zijn als ik de oorzaak niet vind.
jagrie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma mei 03, 2004 2:00 am

Bericht: # 38976Bericht jagrie »

Op 2004-06-07 15:11, schreef Rodeo-Six:
Hoi Trudie

Forum lid Jagrie is specialist in alles wat er stuk kan gaan aan een F6 en waardoor.
ha ha, ja ik weet heel goed wat er allemaal stuk kan gaan en waardoor, omdat ik er 20.000km per jaar mee rijd en ja dan slijt er wel eens wat. ik weet ook wel hoe je dat kunt voorkomen, door hem in je achtertuin te laten staan en met een andere auto te rijden maar die luxe heb ik niet! ik krijg hem niet in mijn achtertuin.:lol:
jagrie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma mei 03, 2004 2:00 am

Bericht: # 38978Bericht jagrie »

maaar ik had ook problemen met mijn lager en waarschijnlijk kwam dat doordat de verkeerde ring? uuh er om heen zat, is mij verteld.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 38995Bericht Willem de Zwijger »

Hmmm, en je weet niet wat voor ring, of wat er dan verkeerd aan was ? Ik zit net met die dingen in mijn handen en wil natuurlijk niet graag een fout maken die iemand al voor mij gemaakt heeft...
jagrie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma mei 03, 2004 2:00 am

Bericht: # 39004Bericht jagrie »

nou ik geloof dat ik bij die vorige, die versletene, alleen het lager zelf had gekregen en die ring die daar om heen schuift zat er niet bij. misschien dat de oude er toen omheen is gekomen en dat dat nie goed was.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 39039Bericht Willem de Zwijger »

Nou, ik zie geen ring die ergens omheen schuift. Wel een 3 mm ringetje, en een afstandsbusje, maar dat krijg je niet nieuw.
Ik zie trouwens dat die lagers in meerdere uitvoeringen bestaan, die van Brezan heeft buitenlager wat aan de binnenkant open is, en er zit vet bij om erin te prutten. Ik had ook een origineel Renault lager en dat was aan 2 kanten dicht.
jagrie
Berichten: 27
Lid geworden op: ma mei 03, 2004 2:00 am

Bericht: # 39097Bericht jagrie »

hmmm
je hebt het lager , dat ding met die draaiende deeltjes (kogels, nalden) en daaromheen zit dan die ring van hard staal
Plaats reactie