Te weinig vet eraan toen ie er nieuw opgezet is, of te strak afgesteld. Of de verkeerde maat, of met te los afgesteld lager flink door de bochten gehangen, allerlei mogelijkheden.
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.
Ja, dat snelle slijten van de lagers intrigeert mij ook.
Aanlopen van de schijrem voor zou iets kunnen zijn ja. Hoe makkelijk moet de klauw eigenlijk terug te duwen zijn ? Bij demontage van de rem laatst had ik behoorlijk moeite on de klauw van de schijf af te krijgen, en bij montage moest ik hem terugduwen met een lijmtang, dat lukt niet met gewoon duwen. Is dat normaal ?
neu met lijmklem is niet zo heel gek.. ik zet normaal tussen een remklauw(beweegbare en vaste deel ff een koevoet. en daarmee moet hij dan makkelijk losgaan (en oppassen dat je de blokken met je koevoet niet aan puin drukt.
Op 2004-06-07 15:11, schreef Rodeo-Six:
Hoi Trudie
Forum lid Jagrie is specialist in alles wat er stuk kan gaan aan een F6 en waardoor.
Familie van jou? Een niet kunnen hebben vriendin? Wat zit jou dwars?
:0 waar gaat dit over? ik heb een GTL.
maar te weinig vet kan het niet zijn geweest. al die andere opties zouden kunnen maar ja welke? ik was alleen bang dat als ik het zou laten vernieuwen het binnen een jaar weer kapot zou zijn als ik de oorzaak niet vind.
Op 2004-06-07 15:11, schreef Rodeo-Six:
Hoi Trudie
Forum lid Jagrie is specialist in alles wat er stuk kan gaan aan een F6 en waardoor.
ha ha, ja ik weet heel goed wat er allemaal stuk kan gaan en waardoor, omdat ik er 20.000km per jaar mee rijd en ja dan slijt er wel eens wat. ik weet ook wel hoe je dat kunt voorkomen, door hem in je achtertuin te laten staan en met een andere auto te rijden maar die luxe heb ik niet! ik krijg hem niet in mijn achtertuin.
Hmmm, en je weet niet wat voor ring, of wat er dan verkeerd aan was ? Ik zit net met die dingen in mijn handen en wil natuurlijk niet graag een fout maken die iemand al voor mij gemaakt heeft...
nou ik geloof dat ik bij die vorige, die versletene, alleen het lager zelf had gekregen en die ring die daar om heen schuift zat er niet bij. misschien dat de oude er toen omheen is gekomen en dat dat nie goed was.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt?
Nou, ik zie geen ring die ergens omheen schuift. Wel een 3 mm ringetje, en een afstandsbusje, maar dat krijg je niet nieuw.
Ik zie trouwens dat die lagers in meerdere uitvoeringen bestaan, die van Brezan heeft buitenlager wat aan de binnenkant open is, en er zit vet bij om erin te prutten. Ik had ook een origineel Renault lager en dat was aan 2 kanten dicht.