R4 wil niet starten
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R4 staat al een tijdje stil en ik wil hem weer aan de praat krijgen. Heb nieuwe accu erin gezet en de startmotor draait rond. Echter start hij niet. De kabel uit het midden van de verdelerkap gehaald en bij het motorblok gehouden, maar ik zie geen vonken. Nieuwe condensator helpt ook niet en verdere metingen zoals op blz 92 van het Autohandboek Renault 4 staan beschreven lijken OK. Iemand tips?
R4 '63
-
- Bruutmans
- Contacteer:
Alleen contact is genoeg.Het circuit staat nu "onder stroom"
Starten is niet nodig.Das puur en alleen om de startmotor rond te zwengelen.
Waar je de rode en de zwarte op moet zetten van je multimeter heb ik geen idee van.
Starten is niet nodig.Das puur en alleen om de startmotor rond te zwengelen.
Waar je de rode en de zwarte op moet zetten van je multimeter heb ik geen idee van.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
- Rodeo-6
- Contacteer:
Oke, je hebt een vonk over de contactpunten, dus tot zover werkt de ontsteking.
Nu onderzoeken of een bougie vonkt, dus een kabel lostrekken er een bougie in doen, massa maken op het kleppen deksel en even starten, vonk ?? is dat ook oke.
Zijn dan de kabels in de juiste volgorde aangesloten en staat je ontsteking op tijd ?
Is dat ook oke, brandstof slang loshalen en controleren of ie brandstof pompt, ja, carburator controleren, luchtfilter eraf, starten en in het gat kijken of je benzine ziet.
Nee, carburator schoonmaken
P.s. zit er wel benzine in je tank, je zal niet de eerste zijn

Nu onderzoeken of een bougie vonkt, dus een kabel lostrekken er een bougie in doen, massa maken op het kleppen deksel en even starten, vonk ?? is dat ook oke.
Zijn dan de kabels in de juiste volgorde aangesloten en staat je ontsteking op tijd ?
Is dat ook oke, brandstof slang loshalen en controleren of ie brandstof pompt, ja, carburator controleren, luchtfilter eraf, starten en in het gat kijken of je benzine ziet.
Nee, carburator schoonmaken
P.s. zit er wel benzine in je tank, je zal niet de eerste zijn

>> Doe mij maar een DAF <<
Ik weet niet hoe lang ie al stil staat, maar als dat meer dan een jaar is, is het ook goed mogelijk dat de benzine te oud is. Maar dat ruik je wel als je de tankdop eraf doet. Gooi anders een eierdopje benzine boven in de carb en ga dan starten. Als ie vonkt en heeft zo dus benzine, moet dat toch lukken, dunkt me.
Toppunt van arrogantie ? ..... Denken dat je op mij lijkt.