Tikken bij gasgeven
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Er komt een snel tikkend geluid (lijkt een beetje op het geluid van een VW Kever)bij het gasgeven vanonder de motorkap. Dit geluid maakt hij niet in z'n vrij. Bij langzaam het gas los laten, op snelheid, tikt/ knettert hij nog wat langzaam na.
Voor mij klinkt dit als een ontstekings probleem. Zijn jullie het daarmee eens, en hoe dit op te lossen?
De contactpuntjes en afstelling is pas gedaan.
Voor mij klinkt dit als een ontstekings probleem. Zijn jullie het daarmee eens, en hoe dit op te lossen?
De contactpuntjes en afstelling is pas gedaan.
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
- maartenbokslag
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
- Locatie: Tilburg
Ik heb nog wat beter gekeken en zie inderdaad iets vreemds bij het spruitstuk.
Ik zie geen moer meer om het voorste tapeind van het cilinderblok. Er zit ook zwarte kool aanslag in een soort waaiervorm vanaf dat tapeind. Het gedeelte van de pakking is daar ook aangetast.
Is de oplossing dan een nieuwe pakking er op zetten en een nieuwe moer? moet daar nog een ringetje tussen?
Is er een kans dat er binnen in het cilinderblok is mis is aanwezig?
Bedankt vast
Ik zie geen moer meer om het voorste tapeind van het cilinderblok. Er zit ook zwarte kool aanslag in een soort waaiervorm vanaf dat tapeind. Het gedeelte van de pakking is daar ook aangetast.
Is de oplossing dan een nieuwe pakking er op zetten en een nieuwe moer? moet daar nog een ringetje tussen?
Is er een kans dat er binnen in het cilinderblok is mis is aanwezig?
Bedankt vast
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Even met het spruitstuk langs een revisiebedrijf en indien nodig spruitstuk ff laten vlakken. Terugmonteren met nieuwe pakking. Koperen borgmoeren gebruiken, bij voorkeur moeren met flens. Plaatjes gebruiken is alleen noodzakelijk bij de overgangen tussen in- en uitlaatdeel. Maar kwaad kan het nooit. Indien je flensmoeren gebruikt hebt je natuurlijk geen plaatjes nodig. Het hitteschildje boven de startmotor geldt voor de twee betreffende moeren gelijk ook als plaat. Gebruik indien mogelijk de inbusmoeren van de onderste twee tapeinden opnieuw. Behalve met een inbussleutel kan je daar bijna niet bij. Als je toch gewone (koperen) koperen moeren wilt gebruiken voor die onderste 2: Met zo'n goedkoop superklein doppensetje van 6,95 bij de Gamma gaat het ook.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Spruitstuk pakking ZELF vervangen! en probleem opgelost.
Dankzij wat goede tips en belangrijker nog een "pep talk" van An3s ben ik aan de gang gegaan. Heerlijk als iets zelf lukt.
Weet iemand of er ook aanhaal momenten zijn voor de koperen moertjes die het spruitstuk aan het blok klemmen is.
Dankzij wat goede tips en belangrijker nog een "pep talk" van An3s ben ik aan de gang gegaan. Heerlijk als iets zelf lukt.
Weet iemand of er ook aanhaal momenten zijn voor de koperen moertjes die het spruitstuk aan het blok klemmen is.
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
- maartenbokslag
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
- Locatie: Tilburg
Maar niet te vast, anders trek je de bout terug uit het motorblok. Dit is bij mijn 4 gebeurt voordat ik hem kocht. Moest een specialist uitboren en opnieuw tappen, kosten ø € 200,00 bij zelf in en uitbouwen.
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
200 EURO ?!?!?!?!
Daarvoor wil ik ook wel een tapje maken. Daarvoor wil ik zelfs wel 100 tapjes maken.
Ik heb zelf aan paar keer moeten tappen in het gietijzer van het blok en zelfs dat ging goed met een handtapje. Een alu kop is helemaal een eitje. Heb ik overigens ook gedaan, want de schroefdraad in de kop met moer, waarmee je de verdelerkop vastzet is namelijk M7
En ik was het moertje kwijt en ga maar eens op zoek naar een moer m7. Heb toen doodleuk met een tap m8 de handel opgetapt en er een stuk draadeind m8 in gedraaid. Sleuf in het beugeltje klein beetje ruimer veilen en het past precies.
Daarvoor wil ik ook wel een tapje maken. Daarvoor wil ik zelfs wel 100 tapjes maken.
Ik heb zelf aan paar keer moeten tappen in het gietijzer van het blok en zelfs dat ging goed met een handtapje. Een alu kop is helemaal een eitje. Heb ik overigens ook gedaan, want de schroefdraad in de kop met moer, waarmee je de verdelerkop vastzet is namelijk M7

-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Koperen M7 is inderdaad niet te vinden. De oplossing:
Gewone M7 met nordlock ringetjes ertussen. Dat zijn speciale dubbele veerringen met een kliksysteem. Die kunnen alleen open door meer kracht te zetten dan ze mee vast zijn gezet.
Gewone M7 met nordlock ringetjes ertussen. Dat zijn speciale dubbele veerringen met een kliksysteem. Die kunnen alleen open door meer kracht te zetten dan ze mee vast zijn gezet.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
- maartenbokslag
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
- Locatie: Tilburg
waarom moeten die moeren van koper zijn? volgens mij zitten er bij mij gewoon van die roestige dingen op: staal dus. Ik heb ze er overigens niet zelf opgezet.
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Heb net effe in het Fabory boek gekeken.
Dit is de bevestigingsspecialist.
Ik denk dat de betreffende m7 van messing is en niet van koper.
M7 in koper is ook in dit 5 cm dikke boek niet te vinden.
In Haarlem zou bijv Giebels in de waarderpolder dit moeten hebben,in Amsterdam bijv Ammelsbeek in oud-zuid (ind.ter. Schinkel)
Nohos Amsterdam heeft het ook.
Michiel
I
_________________
wij:R5GTT(1985),R5LeCar(1984),R17TL(1973),R17decouvrable(1974)Zij:mg v65sp(1984) hij:triumph 1200(1993)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-04-29 13:54 ]</font>
Dit is de bevestigingsspecialist.
Ik denk dat de betreffende m7 van messing is en niet van koper.
M7 in koper is ook in dit 5 cm dikke boek niet te vinden.
In Haarlem zou bijv Giebels in de waarderpolder dit moeten hebben,in Amsterdam bijv Ammelsbeek in oud-zuid (ind.ter. Schinkel)
Nohos Amsterdam heeft het ook.
Michiel
I
_________________
wij:R5GTT(1985),R5LeCar(1984),R17TL(1973),R17decouvrable(1974)Zij:mg v65sp(1984) hij:triumph 1200(1993)
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R5lecar op 2004-04-29 13:54 ]</font>