leeglopen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

brecht
Contacteer:

Bericht: # 35981Bericht brecht »

Mijn band loopt willekeurig leeg

Laatst was hij op mijn werk voor de deur in een middag leeggelopen. Toen heb ik hem bij tankstation opgepomt waarna hij probleemloos verder ging (mee verhuisd, 4-4-4 gedaan nx, aan de hand).

vanochtend het zelfde verhaal. Ik heb hem voor de deur (met de fietspomp!) opgepompt en kon er gewoon mee naar Berkel

Ksnaprnxvan?
Bauke

Bericht: # 35984Bericht Bauke »

Zit er waarschijnlijk iets in dat af en toe wrikt en anders netjes blijft zitten. Of je parkeert hem meestal met het lek naar beneden :smile: ik zou hem toch ff naar de bandenervice brengen
Ron

Bericht: # 35985Bericht Ron »

Want hij is LEK.
brecht
Contacteer:

Bericht: # 35986Bericht brecht »

Op 2004-04-20 08:40, schreef Ron:
Want hij is LEK.
maar waarom loopt hij dan in 1 middag leeg, om vervolgens 3 weken netjes te functioneren en dan weer in één nacht leeg te lopen?
Willem de Zwijger

Bericht: # 35989Bericht Willem de Zwijger »

Heb je er lichtmetalen velgen onder liggen ? Ik heb dit ook wel gehad. Het schijnt dat de ammelullium een beetje kan corroderen waardoor er een piepklein lekje komt wat dan soms weer dicht gaat zitten met corrosietroep. Band eraf laten halen en velg opschuren, en sommigen hebben van die smiksum smaksum dikke prut die ze dan op de velg smeren waardoor je de boel dichtkit.
Nou ik dit zit te typen bedenk ik me dat ik het niet meer heb sinds ik er nieuwe Goodrich bandjes onder heb liggen, dus ga ik me afvragen of het ook niet aan de bandjes kan liggen, ik had er van die dingen opzitten waarvan de bandenman vermoedde dat ze uit Noord Korea kwamen dus misschien dat de lekdichtheidseisen van de Grote Leider ook niet helemaal op het nivo van onze westerse corrupt kapitalistische consumptie maatschappij zijn afgestemd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem de Zwijger op 2004-04-20 09:55 ]</font>
Ron

Bericht: # 35990Bericht Ron »

LEKker belangrijk. Misschien reageert het lek als een drukventiel. Eentje die open gaat staan bij een lagere druk. Kan best.
Hoe komt die lucht er dan voortijds uit? Nou gewoon, bonkjes in het wegdek, of wellicht een wrikkend systeem.
Druk voor de zekerheid dat pennetje in je ventiel een paar keer in en uit, of schroef hem er even uit voor inspectie (pas op, met een volle band kan dat ding afgeschoten worden).
Hebbie tubeless? Zijn je velgen roestig?
Daarlangs kan ook lucht lopen en dan heeft de parkeerstand wel degelijk invloed.
Als het niet het ventieltje is zou ik toch naar de bandenboer gaan want hij is LEK.
brecht
Contacteer:

Bericht: # 35994Bericht brecht »

er gaat zowiezo een niew bandje onder, want met een fietspomp rondrijden om af en toe je band op te staan pompen is nie handig.

kvond het allen wat vreemd (gaat hier trouwens om normale velgen)
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 35995Bericht R4F6GTX Automaat »

De velgen van mijn F6 zijn ook van ammelullium of zoiets, en ook elke keer liepen mijn banden leeg. Ik heb toen bij een tractorboer een fles prut gehaald dat ze in de banden van shovels (loaders) en bepaalde tractors doen. Als die dan over iets scherps rijden komt die prut door het gat en wordt hard zodra het met de buitelucht in aanraking komt dus is meteen weer dicht. Werkt goed; geen slappe band meer gehad...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Ivo 4

Bericht: # 35996Bericht Ivo 4 »

Dit probleem heb ik ook gehad. Met nieuwe banden naar Frankrijk, niks aan de hand. Na drie dagen leeg. Deukje in de velg (standaard). Deuk er uit laten halen, na drie dagen weer leeg , weer dat plekje.
Bij thuiskomst nieuwe velg gehaald bij het magazijn.
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
sir lochlander
Contacteer:

Bericht: # 36003Bericht sir lochlander »

of er is ne flauwe plezante die uw band laat leeglopen :wink:
brecht
Contacteer:

Bericht: # 36009Bericht brecht »

Op 2004-04-20 12:52, schreef sir lochlander:
of er is ne flauwe plezante die uw band laat leeglopen :wink:
zo één met spiegel-van-auto-afschop-achtige allures...
jbeekmann

Bericht: # 36010Bericht jbeekmann »

Het rechtervoorbandje van mijn GTLletje liep ook langzaam leeg. Bandje eraf gehaald, met de staalborstel en schuurpapier de velg bewerkt, vervolgens met de steenbeitel en moker een deukje rechtgetikt, toen het hele zaakje twee keer gespoten in mooi saai-grijs en toen het bandje er weer om. Al vier weken geen probleem meer!
Ow, en om even off-topic te gaan: Paul: dat aandrijfasje van jou heeft mijn schuddebuikprobleem opgelost! (jammer alleen dat er een gat in één van de twee hoezen zit)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ron

Bericht: # 36027Bericht Ron »

Op 2004-04-20 09:55, schreef Willem de Zwijger:
Heb je er lichtmetalen velgen onder liggen ? Ik heb dit ook wel gehad. Het schijnt da....blablabla....consumptie maatschappij zijn afgestemd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem de Zwijger op 2004-04-20 09:55 ]</font>
Toen je deze post schreef was ik dus ook met de mijne bezig. Als ik dit wist had ik mijnes niet gepost (vlak na die van jou)
(leuke tekst overigens :smile: )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-04-20 21:19 ]</font>
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 36042Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2004-04-20 14:24, schreef jbeekmann:
(jammer alleen dat er een gat in één van de twee hoezen zit)
zwarte siliconenkut erop werkt prima.
Willem de Zwijger

Bericht: # 36056Bericht Willem de Zwijger »

Op 2004-04-20 21:06, schreef Ron:
Toen je deze post schreef was ik dus ook met de mijne bezig. Als ik dit wist had ik mijnes niet gepost (vlak na die van jou)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-04-20 21:19 ]</font>
[/quote]
Ja, dat was binnen een minuut he ? Nou zou je kunnen uitrekenen: ik heb zoveel bezoekers per dag, hoe groot is de kans..... Je hebt ook mensen die daar niet aanwillen en er een bedoeling achter zoeken. In dit geval ga ik toch maar even voor het blinde toeval, jij ?
Plaats reactie