Pagina 1 van 2
Geplaatst: di apr 06, 2004 7:42 pm
door R4F6GTX Automaat
De R4 van mijne zwager, een 1991 Savanne, rijdt ongeveer 1 op 12. Dat vinden we nogal veel. De kleppen staan goed afgesteld, de carb ook, puntjes etc, alles goed. De uitlaat CO heb ik bij het APK gemeten en is slechts 0,2 , wat best wel weinig is. Er lekt ook nergens benine, tank is mooi droog, leidingen zien er goed uit, eigenlijk niks op aan te merken. Waarom zuipt dat ding zoveel? Er ligt een 956cc motortje in dat net ongeveer 100.000 gelopen heeft.
Geplaatst: di apr 06, 2004 7:47 pm
door an3s
Hij rijdt teveel korte stukjes met koude motor en veel choke?
Geplaatst: di apr 06, 2004 7:55 pm
door R4F6GTX Automaat
Nee, soms naar school, wat aan de andere kant van Eindhoven is. Starten met de choke, dan half terug, aan het eind van de straat (300 meter) bijna helemaal terug, en bij de kerk (nog eens 500 meter) doet ie het verder prima zonder choke. Ook ritten naar andere delen van het land, daar in de buurt waar we afgelopen weekend waren.
Geplaatst: di apr 06, 2004 9:15 pm
door Renault Classique
Ondanks de nette CO-waarde misschien toch het luchtfilter aan vervanging toe?
Geplaatst: di apr 06, 2004 9:27 pm
door Jan-San
Check ff je benzine leiding rechts achter!! Wil ie meestal lekken in de bocht net waar ie naar binnen gaat. (onder de rubber bescherming)
Succes ermee!.
Geplaatst: di apr 06, 2004 11:03 pm
door ms.dageraad
is er niks met het benzinepompje? Dat werd als oorzaak genoemd bij het item 1:10.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ms.dageraad op 2004-04-06 23:04 ]</font>
Geplaatst: di apr 06, 2004 11:16 pm
door R4F6GTX Automaat
Op 2004-04-06 21:15, schreef Renault Classique:
Ondanks de nette CO-waarde misschien toch het luchtfilter aan vervanging toe?
Nieuw!
Geplaatst: di apr 06, 2004 11:17 pm
door R4F6GTX Automaat
leiding is prima, nergens rot. Pomp is ook goed. Membraam lekt niet.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-04-07 09:11 ]</font>
Geplaatst: di apr 06, 2004 11:39 pm
door Goof
Ook niet de tankontluchting die lekt? heb ik eens ooit aan het handje gehad. maar aan de andere kant, als je niks ruikt, lekt ie ook niet.
Staat de choke wel goed afgesteld?... nee, dan zou je het aan de CO moeten merken.
Membraam benzinepomp blijft over als je het mij vraagt. Of lekt ie ergens onder de kap, tussen pomp en carb?
Geplaatst: di apr 06, 2004 11:54 pm
door R4F6GTX Automaat
We kunnen nergens een lek ontdekken, alles is mooi droog, de leiding helemaal gevolgd, nergens iets foutiefs te zien. Het oliepijl blijft op pijl staan, wordt niet hoger, dus ik denk niet dat het membraam kapot is. Hij rijdt toch aardig wat rond met dat ding. Staat soms een aantal dagen stil, en dan de rest van de week ziet ie half Nederland.
Geplaatst: di apr 06, 2004 11:55 pm
door R4F6GTX Automaat
Hij rijdt ook al 30+ jaar met een R4 dus hij kan het onderhand wel...
Geplaatst: wo apr 07, 2004 8:56 am
door Goof
Of vergeet ie de handrem?

Geplaatst: wo apr 07, 2004 9:09 am
door R4F6GTX Automaat
Hij is dan misschien van een iets andere generatie maar nog lang niet dement...
Geplaatst: wo apr 07, 2004 2:57 pm
door hobbes
Op 2004-04-06 19:42, schreef R4F6GTX Automaat:
Er ligt een 956cc motortje in dat net ongeveer 100.000 gelopen heeft.
Dat ligt ook in de gevlamde waar wij mee gerden hebben toch? En die zuipt bijna niks!!
Geplaatst: wo apr 07, 2004 11:02 pm
door R4F6GTX Automaat
Nee, daar ligt een 1108 in.