teveel zuipen (auto, niet ik)
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
De R4 van mijne zwager, een 1991 Savanne, rijdt ongeveer 1 op 12. Dat vinden we nogal veel. De kleppen staan goed afgesteld, de carb ook, puntjes etc, alles goed. De uitlaat CO heb ik bij het APK gemeten en is slechts 0,2 , wat best wel weinig is. Er lekt ook nergens benine, tank is mooi droog, leidingen zien er goed uit, eigenlijk niks op aan te merken. Waarom zuipt dat ding zoveel? Er ligt een 956cc motortje in dat net ongeveer 100.000 gelopen heeft.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
Nee, soms naar school, wat aan de andere kant van Eindhoven is. Starten met de choke, dan half terug, aan het eind van de straat (300 meter) bijna helemaal terug, en bij de kerk (nog eens 500 meter) doet ie het verder prima zonder choke. Ook ritten naar andere delen van het land, daar in de buurt waar we afgelopen weekend waren.
- Renault Classique
-
-
-
Ook niet de tankontluchting die lekt? heb ik eens ooit aan het handje gehad. maar aan de andere kant, als je niks ruikt, lekt ie ook niet.
Staat de choke wel goed afgesteld?... nee, dan zou je het aan de CO moeten merken.
Membraam benzinepomp blijft over als je het mij vraagt. Of lekt ie ergens onder de kap, tussen pomp en carb?
Staat de choke wel goed afgesteld?... nee, dan zou je het aan de CO moeten merken.
Membraam benzinepomp blijft over als je het mij vraagt. Of lekt ie ergens onder de kap, tussen pomp en carb?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
-
We kunnen nergens een lek ontdekken, alles is mooi droog, de leiding helemaal gevolgd, nergens iets foutiefs te zien. Het oliepijl blijft op pijl staan, wordt niet hoger, dus ik denk niet dat het membraam kapot is. Hij rijdt toch aardig wat rond met dat ding. Staat soms een aantal dagen stil, en dan de rest van de week ziet ie half Nederland.
-
-
-