Lassen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Nu heb ik het geluk een R4 te hebben waar nauwelijks aan hoeft te worden gelast, maar:
Ik wil nog een ligfiets maken en dus wil ik leren lassen. Ik heb twee opties:
1. Lascursus volgen
2. Lasapparaat kopen, theorieboekje erbij, tijd en oud schroot investeren.
Het laaste lijkt mij het meest spannend. Weet iemand nog een goed lasapparaat? Ik neem aan dat die Ferm apparaten van de Gamma niet echt goed werken, dus ik kan wellicht beter op zoek naar een goede tweedehands?
Heeft iemand nog wat achergrond-infromatie over lassen?
Ik wil nog een ligfiets maken en dus wil ik leren lassen. Ik heb twee opties:
1. Lascursus volgen
2. Lasapparaat kopen, theorieboekje erbij, tijd en oud schroot investeren.
Het laaste lijkt mij het meest spannend. Weet iemand nog een goed lasapparaat? Ik neem aan dat die Ferm apparaten van de Gamma niet echt goed werken, dus ik kan wellicht beter op zoek naar een goede tweedehands?
Heeft iemand nog wat achergrond-infromatie over lassen?
- cees en jantine
en kijk eens op http://www.rustbuster.nl
staat een boel info
staat een boel info
- Renault Classique
De tweede optie is de weg die ik heb gevolgd, al had ik daarvoor al wel wat laservaring opgedaan met een professioneel Electra Beckum MIG lasapparaat en mijn eerste R4. Koop inderdaad niet het goedkoopste MIG-apparaat, vaak zijn de instelmogelijkheden beperkt en niet exact. Afgelopen jaar heb ik bij Rustbuster nog eens een workshop plaatwerk lassen gevolgd om te zien of ik nog wat bij kon leren. Je krijgt nog eens alles in een dag op een rijtje wat ik in 8 jaar proefondervindelijk en uit boekjes heb geleerd. Voor beginnende lassers zeker een aanrader! En je hebt het R4forum paraat voor vragen die je in de praktijk tegen komt.
- Rodeo-6
- Contacteer:
Bij de praxis hebben ze een goed kinzo lasapparaat voor 200 en nog wat euries.
En het leuke, handige van dit ding is, dat je "mig" co/2 kunt lassen zonder gasfles en reduceerventiel, komt er nl. nog bij bij een co/2 lasapparaat.
"Tig" lasapparaten zijn heel heel heel erg duur, maar werken wel supergaaf.
Het leren lassen is heel simpel: een stuk auto-plaat van 0,8 mm in stukken knippen en weer aan elkaar gaan proberen te fabriken.
Boven je hoofd gaan lassen is ook een leuke oefening.
En tot slot, koop ook een laskap en handschoenen en smeer je gezicht in met anti-zonnebrand of zoiets.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rodeo-Six op 2004-04-05 22:44 ]</font>
En het leuke, handige van dit ding is, dat je "mig" co/2 kunt lassen zonder gasfles en reduceerventiel, komt er nl. nog bij bij een co/2 lasapparaat.
"Tig" lasapparaten zijn heel heel heel erg duur, maar werken wel supergaaf.
Het leren lassen is heel simpel: een stuk auto-plaat van 0,8 mm in stukken knippen en weer aan elkaar gaan proberen te fabriken.
Boven je hoofd gaan lassen is ook een leuke oefening.
En tot slot, koop ook een laskap en handschoenen en smeer je gezicht in met anti-zonnebrand of zoiets.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rodeo-Six op 2004-04-05 22:44 ]</font>