Pagina 1 van 1

Geplaatst: ma mar 29, 2004 12:18 pm
door Moaske
Is er iemand die elektronische onsteking in z'n R4 heeft liggen (ipv het gebruike mechanische materiaal) ?
Werkt dat beter ? Rij je zuiniger ? Kortom: is het de moeite waard om er dat in te zetten ? :grin:

Geplaatst: ma mar 29, 2004 1:45 pm
door R4F6GTX Automaat
Ja, wil ik ook hebben, dan hoef je die verrekte puntjes tenminste nooit meer te vervangen; die werken dan alleen nog als schakelaartje.

Geplaatst: ma mar 29, 2004 4:56 pm
door an3s
Da's geen electronische ontsteking hoor, dat zijn meer electronische contactpuntjes.

Zie voor het verschil:

http://www.2cv6.tmfweb.nl/2cv6-tips_ele ... punten.htm

en

http://www.bccp.nl/nl/lumenition.htm

of lees het vorige topic daarover nog eens door:

http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 88&forum=2

Geplaatst: ma mar 29, 2004 8:23 pm
door Jan-Geert
ach puntjes vervangen is t werk ook niet en ook niet zo duur :smile:

Geplaatst: di mar 30, 2004 12:27 am
door Moaske
Op 2004-03-29 20:23, schreef Jan-Geert:
ach puntjes vervangen is t werk ook niet en ook niet zo duur :smile:
Da's wel zo... maar ik ben van het luie type :grin:
Maar 't is me al wel duidelijk dat dat ding van Wind niet ideaal is...

Geplaatst: di mar 30, 2004 9:27 am
door an3s
Dat ding van Wind is feitelijk hetzelfde als die kit van Velleman die je voor 15 euro koopt in iedere electronicahandel. Ik heb zo'n ding gekocht maar ben er wegens pericelen met mijn motortje nog niet aan toe gekomen het in te bouwen. Wel ken ik diverse eendenrijders die zweren bij zo'n ding.

Geplaatst: di mar 30, 2004 10:11 am
door R4F6GTX Automaat
Mijn eerste Amazon had "Tiristor" ontsteking. Wat was dat dan? Wel gewoon met de conpactpuntjes maar die hoefde ik nooit te vervangen.